Писане на домашни в СофтУни с помощ от асистенти
Здравейте,
В една друга тема обсъждахме да се съберем в СофтУни и да извикаме някой асистент да ни обясни задачите по ДжаваСкрипт. Но реално предвид факта, че по всеки предмет лекциите са дълги, продължават до късно вечерта и не остава време за консултации, предлагам да се обособи интервал от време за нещо подобно. Идеята е веднъж или два пъти седмично за два-три часа да се запази зала, да присъстват няколко асистента и студентите да могат да задават въпросите си индивидуално относно домашните, с които имат затруднения. Идеята е тези занятия да не са задължителни и да бъдат посещавани само от хора, които имат затруднения с домашните. за нашето Ниво 2, предвид факта, че лекциите са ни във вторник, сряда и четвъртък, мисля, че най-доброто време е уикенда - хем да имаме време да се запознаем с материала, хем да не е и последния ден преди срока за предаване. Вчера обсъждахме идеята с човек от екипа на СофтУни, но той спомена, че залите обикновено са заети през уикендите. Така че друг вариант е понеделник сутринта. Кажете какво мислите, има ли асистенти и преподаватели, които биха се навили да идват да помагат на подобни консултации?
Влади, лекцията ти приключи в 20.30, но това беше изключение. Откакто съм второ ниво, друга лекция не е приключвала преди девет и половина. А и да не забравяме, че и студентите, и лекторите са човешки същества, съответно енергията им не е безкрайна. След три часа и половина лекция не вярвам решаването на задачи да е ефективно, както и обясненията. Късно вечер е, всички са уморени.
Разбира се, че мога да дойда в университета по всяко време. Вярвам и че няма да ми откажеш, ако те спра да те питам нещо набързо. Но екипът е достатъчно натоварен, имате си работа, отделно и вие учите. И не мога да те закопчея примерно половин час да ми обясняваш. Дори да го направиш, след третия път вече ще стане неудобно. Докато ако подобно нещо се организира и специално се задели ресурс за това, вече е друго. И пет човека да дойдат - не виждам лошо. На петима един асистент ще стигне. Останалите или се справят сами с домашното, или не са могли да дойдат. Иначе знаеш, достатъчно досаден съм постоянно да задавам въпроси, когато нещо не ми е ясно. Но си мисля, че подобни занимания ще са много полезни. Аз поне не бих се справил без помощ с домашните си в момента.
Отделно да добавя - веднага след лекцията е трудно да се формулират въпроси. Въпросите изникват, когато човек прегледа материала, седне да решава домашните и съответно не успява да ги реши. Сега имам един голям лист от въпроси по задачите, които не успях да реша.
В допълнение на Ицо - това, че лекцията беше по-кратка, не значи, че приключи рано. Повечето от нас преди това през деня са работили или решавали задачи, съответно 20:30 въобще не е рано и не е най-доброто време за ефективна работа. Аз лично имах въпроси, но исках да се прибера, да вечерям, да поотпочина. Ако се събираме целенасочено да решаваме задачи ще има доста по-добри резултати от цялото нещо.
Освен теб, Влади, в залата в края на лекцията не помня да е имало други асистенти. Мисля Боги беше там, но се занимаваше с нещо друго. Ако искате да оставаме е хубаво и вие да ни подтиквате. Например, винаги се ядосвам някой лектор като каже в края на лекцията: "Ако искате си ходете, ако искате стойте". Единият вариант е лекторът да остане и да показва задачи (а ние вече се мъчим с някои) или активно асистентите да разпитват студентите дали имат въпроси. Тествал съм го това и работи доста по-добре отколкото да стоят асистентите отстрани да чакат някой да ги извика докато хората си тръгват.
Ще постна само какво включва присъственото обучение. "Индивидуална помощ от лектор или асистент".
Аз в ниво 2 асистент не съм видял. Разбира се е възможно други да са видяли а аз да имам нужда от нови очила.
Дано някога наистина имаме десетина асистента.