Програма за курса Advanced C#
Здравейте,
Днес получих мейл, че съм прието в университета и, че лекциите започват от 04.05.2015 г. В мейла пише следното:
"Разписание на провеждане на занятията е следното, като първата лекция ще се състои на 4 май, 18:00 ч. по курса Advanced C#:
- Всеки понеделник, 18:00-22:00 ч.
- Всяка сряда, 18:00-22:00 ч.
- Всеки четвъртък, 14:00-18:00 ч."
Означава ли това, че реално ще има по 3 лекции по 4 часа Advanced C# всяка седмица, тоест общо 12 часа? Има ли от къде да се запознач по-подробно с разписанието на лекциите? В профила ми в "График на учебните зали" не са отбелязани.
Поздрави
Андрей
Доколкото виждам не посочваш конкретни предимства (лично за теб) на присъственото обучение, така че решение почти си взела. Избери формата, при която смяташ, че ще научиш повече; ако мислиш, че като онлайн студент ще се справяш по-добре, значи това е правилното решение.
Относно видеата - от подготовки ще се качват със сигурност. Лабовете са решаване на задачи на място от студентите и вероятно няма да има какво да се записва. Условията обаче ще бъдат предоставени за всички студенти.
Виждам че си от София, според би загубила много повече с онлайн обучението.
На първо място, лекциите не се качват веднага, а след няколко дни. Което ще рече че за онлайн вече си изостанала.
На второ място, един 10 минутен диалог с някой по напреднал, дори и да не е асистент, върху даден проблем, със сигурност ще ти избие времето върху някоя питанка дето те гложди за 3-4 часовото учене сама.
Ето това(тук - гледай следващите 10мин.) е един пример за по горното, което не се случва често по лекциите, а ти след като си имала предложение за стипендиант би имала мегдана да го правиш по често ако си там.
Предимствата не съм ги посочила, да. Клоня се наистина към онлайн, но много ме гложди за присъствено. Най-вече, че исках да се запозная на живо с моите колеги.
Критериите ми за онлайн са:
Вчера специално ходих до университета на семинара с градски транспорт да видя колко време ще ми отнеме. До сега ходех с кола, но това беше в неработни дни. Работя в синя зона и няма да е възможно да взимам колата с мен през работни дни. Отне ми 2 часа пътя, отиване и връщане. Да не говоря, че трябва да мъкна и много тежък лаптоп. Но, основният проблем е времето. Живея точно до предишния адрес на университета, и даже до преди да се запиша, не знаех, че е изместен :) Далече е.
Ако за 3 пъти седмично губя по минимум 6 часа само за транспорт и отделно от това още 6 за да гледам повторно лекциите, ми се струва по-добре тези часове да ги отделя за екипен проект.
Какво е вашето мнение за екипните проекти? Кое бихте предпочели, ако трябва да избирате- време за екипен проект или присъствено?
Имаше записи на лабове за C# и ми бяха много полезни.
Видеата на Телерик, достатъчни ли ще са ми за лекциите, ако забавят постването на актуалните от курса?
Аз не случайно ти дадох пример за лекцията по горе, като имах предвид точно това с колегите. След 3-4 лекция ще се ориентираш, с кои от колегите би могла да си бъдете полезни, а това мисля че е по ценно от двучасовото пътуване.
А това какво време може да отделяш всеки ден за да пишеш домашна или друго си зависи само от теб. Аз ще съм от твоето ниво и не съм имал досега досег до teemwork, но пък съм голям инат и няколко пъти ми се е случвало да не спя от работа до работа за да реша някоя задача. Но това зависи само от теб, да ли си склонна някои от дните да спиш по няколко часса за да смогнеш с проект. Определено ако бях в София щях да намеря начин да не пропускам лекция, камо ли да се двуомя за дилемата ти.
Каквото и да избереш вече си направила правилния избор :)
Скрийнкастовете ще се качват максимално бързо, още след лекцията, така че видеа ще има в кратки срокове.
Екипните проекти са изключително полезни, проблемът с онлайн студентите е, че там по-трудно става комуникацията и проектите по мои наблюдения вървят по-трудно.
С пътуването аз съм в точно обратното положение - на стария адрес ми беше доста неудобно да ходя и си направих сметка, че часовете, прекарани в път, можех да отделя за решаване на задачи. Така че ако наистина смяташ, че това ще е сериозно затруднение, онлайн формата е за предпочитане.
Иначе със сигурност бих препоръчал присъствената. Както каза колегата, помощта от асистенти е доста по-ефективен начин за учене пред загубени часове в мъки. Не става дума някой да седне да ти реши някоя задача, а да те насочи, да покаже друг подход и т.н. Също така по време на лекциите ще се провеждат кратки упражнения, за да се отработят нещата на място, а не да се обяснява и показва 2 часа теория и хората като се приберат вкъщи да са забравили почти всичко и да трябва да гледат наново лекцията преди да започнат да си пишат домашните.
Ако си склонна да експериментираш може да опиташ да видиш как ще се справяш присъствено и ако не те устройва да минеш впоследствие онлайн. С новата програма се получава малко дълъг експеримент, но пак е по-добре отколкото да те гложди усещането, че може би това е по-правилният избор.
Благодаря за отговорите!
Не мога да не спя, това е задължително при мен, иначе следващия ден ми е 90% загубен :)
Имам още един въпрос- в екипните проекти делят ли се колегите на онлайн и присъстващи? Мислех, че няма да има значение това. В смисъл в един екип да има и хора онлайн и присъстващи?
Делят се. Има екипи, сформирани само от присъствени студенти, и такива, съставени само от онлайн студенти. Не съм запознат дали е имало случаи на смесени екипи; възможно е, но е било по-скоро изключение.
Освен това разпределението е такова, че в един отбор се падат хора с различни резултати от следването до момента. Т.е. освен ако желаещите да участват в проектите не са малко, няма как в един отбор да има двама пълни отличници. Поне в 1-во ниво това е закономерност, така че имай предвид, че очакванията на съотборниците ти към теб ще са по-високи (като човек с по-солидно представяне).
Аз ще помоля мен да ме смятат към средно представилите се. Все пак си е и до късмет на изпита :) Може да има много по-опитен колега от мен, дето да е наясно със Сорс контрол системите примерно и т.н., но на изпита да не му е било ден. Дано да ми уважат молбата :)
Още един въпрос, и няма да досаждам.
Ако примерно се запиша присъствено и не ходя на лекции а само на избрани от мен упражнения и екипни проекти, свалят ли се точки от резултата(някъде бях чела нещо подобно, но не знам как е в момента)?
Присъствията формират някаква част от оценката, 5%. Не знам дали няма да има промени, но във всеки случай няма да е фатално ако не може да идваш всеки път. Все пак според мен ще е полезно да идваш винаги, когато имаш възможност.
За екипните проекти - да, нерядко хора с по-слаби резултати на изпити имат повече практически опит. Човек, който е писал игри може просто да не е усвоил напълно похватите за решаване на алгоритмични задачи като тези, които се дават на изпити в пъврите нива.
Здравей, Елена. Започвам отзад напред. Редовното ходене на лекции ти носи 5% от оценката. Предполагам ,че ако отидеш на половината занятия, липсващите часове ще ти отнемат нищожните 2,5% от оценката.
Ако целта ти е главно екипните проекти: определено запиши присъствено! Аз уча онлайн и напоследък реших да не се записвам изобщо за отборните проекти. Като не се познаваш с хората, нещата куцат. Най-вече защото като забиеш на нещо, едно е да се обяснявате едйн час по скайп и да губиш времето на някого, когото не си виждал дори, друго е с някое другарче да седнете рамо до рамо, да гледате екрана на лаптопа ти и да се черпите със.. солетки, да кажем, междувременно. Да не кажа бира :) А и мотивацията е различна, абе ... не става по ред причини.
Иначе разбирам дилемата ти с пътуването, и за мен СофтУни е безкрайно далеч, нищо, че съм от София. А и лекциите са ми в извънредно неудобно време. Та затова се мъча да карам онлайн. Получава се, но мога да усетя колко по-добре бих се справяла иначе. Определено запиши присъствено - ако пътуването ти натежи, просто почваш да си гледаш видеата вкъщи. Ще загубиш някакви точици, но за компенсация ще имаш възможността да отидеш на лаб (който дава допълнително точки към оценката). Лаб е практическо упражнение върху материала, прави се към края на курса и е достъпно само за присъствените студенти. На лаба не си сам, всички (студенти и асистенти) помагат на забилите. Ако решиш нещо успешно на лаба, то ти носи бонус към оценката.
А, пропуснах да кажа за това, че предпочиташ сама да разчоплиш някой проблем, преди да ти помогнат: и аз съм така, и смятам че на това се дължеше добрият ми резултат в някои курсове. В други курсове обаче, повярвай ми, колкото и да се ровиш и да си скубеш косите, накрая си трябва някой да те светне. В крайна сметка, щом имаш воля, може сама да си решаваш проблемите докато не достигнеш граничната стойност, в която загубеното време превишава спечеленото знание. и тогава вече да попиташ.
Благодаря за отделеното време!
Карли, с теб не сме се засичали до сега :)
Кое ниво си и всичките нива ли беше онлайн? Ако е удобно да питам как се представи на изпитите спрямо колегите, които са присъствено?
Karlie Това с teamwork което каза ми стана много интересно. Отказах се от домашните поради ред причини, но пък разчитах много на ефекта който би трябвало да имат точно на отборните... Не знам дали ще е малко нахално, но ако пазиш първият си такъв проект или най много от JavaBasic, сподели го моля те, за да имам някаква ориентация, какво се прави преди да се нагърбя с това :)
Не заня дали ще ти е от полза, но аз реших да се откажа от стипендията и да запиша online поне Fundamental level. Идеята ми беше , че по-този начин ще приемам материала с темпото , което ми допада лично на мен. Голямата слабост на това е липсата на възможност за пряка комуникация и обсъждане "на живо" с колеги или преподаватели на проблемни теми или задачи. Точно по тази причина от няколко дни обмислям възможността да се ораганизира група в която да вървят подобни обсъждания и "team working" по интерсесни или проблемни задачи, както и работа по екипни проекти( както възложените, така и допълнителни). Проблема е , че това определено не може да се изпълни през този форум, заото няма как да работи без да повтаря стари теми, макар и частично. А тогава модераторите ще го режат и комуникацията в групата ще се превърне в развален телефон. Така че трябва да е през друга платформа. Опитвам да измисля нещо , което ще бъде действитвлно работещо, но ако някой има идея нека я пусне. Целта е да се намалят до минимум слабостите на online обучението.
От полза ми е, разбира се.
И при мен един от доводите е като твоя.
Все още искам да отлежи идеята, но клоня към онлайн или в краен случай присъствено без да ходя, което не знам колко е ок.
Колкото до форума- гладах за предишните домашни и някои по-интересни задачи - има теми във форума още от преди 1 година, и някой като зацикли просто пуска нов отговор и темата се изтегля на първа позиция. Активните колеги виждат и отговарят, дори и темата да е много стара.
За С# Advanced ще сме първата група и ние трябва да сме активни и да си пускаме темите и да даваме предложения и идеи в отговорите. Не ги трият. Страхувам се само дали ще има активност и взаимнопомощ. Ако има, това ще замести до някъде обсъждането на живо с колегите. Аз самата пуснах 3 теми- 2 теми за задачите от последните изпити, но нямаше голяма активност в сравнение с други изпити и една за задачата Tetris- и там беше същата ситуация.
За допълнителни начини на комуникация съм за, ако няма вариант чрез форума. Предпочитам форума, тъй като така ще помогнем и на колегите от следващите випуски.
Елена, в момента съм в трето ниво. Винаги съм била онлайн. Оценката ми са... разнообразни :) C# Basics - 400т. от 500. Java Basics - 300/400. После на JavaScript и PHP ме скъсаха - не, че не бях учила, просто блокирах на тези изпити, беше психологически дефект, а не програмистки :) Отидох на поправки, взех JS с 400/400, a PHP-то - с около половината точки от максимума. И т.н., и т.н. - общо взето, имало е някои курсове, на които са ме късали или съм минавала с 3, отивам на поправка и го взимам с много добра оценка. Но като се има предвид, че в началото не бях ВИЖДАЛА код, камо ли да напиша един ред, не знаех какво е HTML, какво е localhost... смятам, че се справям много добре. Уча по не повече от 3 часа на ден.
Сега обаче съм в трето ниво (Backend) и съм доста отчаяна. Мисля да повторя нивото присъствено, защото в последните два курса (Web Services and Cloud и Web Development Basics) не мога едно домашно да напиша. Там са едни настройки, едни файлове хвърчат наоколо... нещата са доста advanced.
По отношение на взаимопомощта: при нашия випуск, във форума винаги е ставало голяма дискусия по домашните и е имало голяма активност. Винаги има кой да ти помогне. Е, в трето ниво, за съжаление, няма теми за домашните, защото те някакси не подлежат на обсъждане. Как да обясня... проектът ти не тръгва, нямаш error message, което да споделиш, а кодът ти е 30 файла. То направо ти е неудобно да накараш някого да ти чете 30-те файла, за да разбере къде грешиш. И докато опишеш какво не ти работи... Друго си е на място да обясниш къде забива и да попсуваш :)
GogoK, на Java не правих teamwork, защото мислех, че няма да имам време. Ето няколко отлични проекта на колеги: https://softuni.bg/forum/1066/Teamwork-Java-Basics-May-2014-Spodelete-proektite-si. Е, това е топ нивото, средното ниво е Snake или SpaceInvaders игричка на конзолата например. Или морски шах. Но да ти кажа, няма да разбереш какво е teamwork без да се запишеш. Голямото предимство на отборните проекти е, че има какво да покажеш на евентуалния ти бъдещ работодател като твой проект. Както и че се научаваш да работиш със source control системи (системи за споделяне на код), github най-вече. Аз съм решила ВЕЧЕ да не участвам, но след няколко отборни работи, които все пак ме научиха на някои неща. Ти като начинаещ, задължително трябва да пробваш.
Карли, благодаря много за отзивчивоста!
"Но като се има предвид, че в началото не бях ВИЖДАЛА код, камо ли да напиша един ред, не знаех какво е HTML, какво е localhost... смятам, че се справям много добре. Уча по не повече от 3 часа на ден."
Това все едно за мен си го писала :)
Поуспокои ме значително, че първо и второ ниво е възможно от напълно начинаещ да се вземе със задоволяващ резултат, ако е онлайн.
Явно си трябва трето да е присъствено, но това при мен ще е евентуално чак след година и може нещата да са се променили :)
Karlie Благодаря! Определено ми подействаха мотивиращо . Браво и на колегите за резултатите които са постгнали.. явно си заслужава да се опита.