Упражнения за онлайн студентите
Не съм сигурен, че разбрирам правилно какъв е статусът на упражненията и домашните за онлайн обучаващите се по новата система, а и слайдовете точно там са малко зацапани както в Java, така и в C# лекциите. Едно разяснение е добре дошло.
1. Какво правим с тези упражнения онлайн студентите, като не сме на място да ги решаваме? Те влияят ли на оценката и как? Ще се качват ли дема с решени задачи. Ако не, как да ги имаме?
2. Ще има ли домашни за предаване както по старата система? Ако да, с каква тежест са?
3. Каква е точната разбивка на теглата от оценката по компоненти. Проекти, изпит, домашни/упражнение?
Въпросът ми е валиден както за advanced Java-та така и за C#.
Тенкс.
Подкрепям! Много верен пост!
Иска се само желание, разбира се :-) Подходът с това презентацията да е като книга според мен не беше много правилен. Ако някой иска да чете за стекове, опашки, конструктори в ООП, viewmodel-и в ASP.NET и т.н. ще чете релевантната за това статия/материал/книга, а не power point презентация. PowerPoint е за презентации - за визуално онагледяване на това, което иска да каже съответния презентатор. Други текстообработващи програми са за писане на книги. Отново до желание опира това да намериш материалите за стара инстанция, дори и тя в системата на софтуни да е заключена. Истината е, че ако си записан за курса не би трябвало да имаш този проблем със заключените инстанции.
Как протича обучението в момента за присъствените студенти: Излиза лектора и говори по дадена много малка тема кратко - 10-20-30 минути. След което с предадения материал и с интеракция с публиката решава една или няколко задачки свързани с малкото предадена материя. След това се пуска упражнение и студентите решават задачи от малко по-висока сложност върху материала предаден последните 30 минути. След което цикълът се повтаря. На следващия ден има още задачи от същата материя. Студентите решават. След известно време излиза съответния трейнър и решава някоя задача пред тях с обяснения и записва видео. Аналогично изглежда за онлайн студентите: Гледат 30 минутно видео, след което видеото започва с нова материя. Вместо дап родължат да го гледат - спират видеото и решават задачите от упражнението. Като са готови пускат останалата част от видеото. Като приключи лекцията, отварят документа с упражнения и почват да решават задачи. Като си порешават час-два-три колкото им се занимава, пускат видеото от следващия ден да видят решение на някоя-друга задача и после продължават да решават. Ако информацията от видеото не е достатъчна, само желание ги спира да намерят в интернет повече информация.
Разбирам това отлично, но разлика има и това е неоспоримо.Виж аз даже разбирам подбудите на една такава промяна и зарежи това, дори съм съгласен че до някъде трябва да има приход академията за да се развива.Но така поставени нещата ще има един цикъл от студенти които ще се лутат в един междинен модул и ще се изкискват доста големи усилия да излезнат от там.А полезните неща именно как се ресърчва какво се ресърчва как се процедира когато ти дадат проблем а нямаш решението на готово --->Това е силно урязано. И това е минус за онлайнерите и за хората които тепърва навлизат в тази сфера.И другото което е за миналите инстанции да някои са предвидили нещатат насвалили са си нужните неща заради някакво шесто чуство.Ами тези които сега влизат чули са вчера за академията влизат (и нямат знания от преди това) и се започва едно лутане пък тоя материал ми е важен пък ония ми е важен--->а преди имаше доста по голяма яснота кое ти е важно за момента и кое за по напред .Това е разликата която е минус в момента (според мен)
ПП: Пак изразявам лично мнение.
В момента губя твърде много време да налучкам защо ми фейл-ва този и онзи тест в Judge, а като работещ студент времето ми е доста по-ограничен ресурс от желанието да уча. За материалите към лекциите мога само да кажа, че има още доста какво да се желае.
Разбирам причините за внесените промени в Softuni 3.0 и нямам намерение да ги дискутирам. Това, което е факт е, че тази форма на обучение е доста по-нетолерантна към онлайн студентите и това ще се отрази на решението ми дали да продължа обучението си тук.
Поздрави,
Ивелин Тенев
Защо просто не скип-неш към следващата задача?
Иначе според мен трябва да се научите да хващате граничните случаи, защото ако губиш твърде много време, за да изкараш пълния брой точки на задача, то на изпита ще бъде същото - там също няма да имаш тестовете и също ще трябва да се сещаш за възможните гранични случаи, които ти прецакват част от задачата.
Моля някой от екипа на СофтУни или някой студент вече получил отговор на въпроса, дали събмитването на задачи влияе на оценката за онлайн студентите, да напише един ред.
Да влияе на оценката RoYaL го каза по-отгоре https://softuni.bg/forum/9700/uprajneniya-za-onlayn-studentite#comment-36863
Royal е лекторът на курса. Мисля, че любезно изясни на всички в тази тема всички подробности.
Подкрепям pezereto!
от малкото време от как очаквам да стане 14 януари и да се качи видио на лекциите за които съм записана разглеждам видията качени от предишни обучения. И на мен ми направи впечетление , че всеки следващ курс е с по орязана информация във видеото. Задавам си въпроса дали и в присъственото обучение лекторите направо скачат от малко подадена информация на следващата ? Определено ако не бях изгледала първите видия на началния курс , това видео което гледах от декемврийския курс направо нямаше да ми стане ясно за какво става дума . Питам се студентите от декемврийскаия курс ако не са гледали и предишни видия дали са се справили? Тук не става дума просто да изкълвем кода на дадена програма , а да разберем защо и как се случват нещата като подредим командите .Нали целта е един ден да можем да ползваме тези команди не в елементарни задачи все пак.
И да досадно ми е когато се налага да слушам нещо което вече ми е ясно, но колко са тези които имат някаква предварителна информация в програмирането ? Нали курса е за абсолюрно начинаещи ?