Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

villyjord avatar villyjord 175 Точки

Упражнения за онлайн студентите

Не съм сигурен, че разбрирам правилно какъв е статусът на упражненията и домашните за онлайн обучаващите се по новата система, а и слайдовете точно там са малко зацапани както в Java, така и в C# лекциите. Едно разяснение е добре дошло.

1. Какво правим с тези упражнения онлайн студентите, като не сме на място да ги решаваме? Те влияят ли на оценката и как? Ще се качват ли дема с решени задачи. Ако не, как да ги имаме?

2. Ще има ли домашни за предаване както по старата система? Ако да, с каква тежест са?

3. Каква е точната разбивка на теглата от оценката по компоненти. Проекти, изпит, домашни/упражнение?

Въпросът ми е валиден както за advanced Java-та така и за C#.

Тенкс.

3
Java Advanced 20/05/2016 11:55:33
borislav9212 avatar borislav9212 745 Точки

Здравей,

Аз изучавам C# и ссъм онлайн. Упражненията и задачате си ги решаваме вкъщи и ги качваме в Judge системата. Аз знам че не ни влияят на оценката.на редовната форма оказват влияние. За нас онлайн студнтите оценката от изпита е 100% + 10% от форума. Вече домашните са ни в Judge, старата система отпадна.

2
villyjord avatar villyjord 175 Точки

На слайдовете на първата лекция пише друго - изпитът е 75%?! Но дали и за онлайн студентите не е ясно. Отделно има ли възможност решенията от judge да достигнат до нас? Преди имаше едни дема, сега нима няма да ги има? Тези решения и дема са може би най-важното нещо за подготовката.

1
20/05/2016 20:13:03
IskrenPenev avatar IskrenPenev 177 Точки

Принципно във всяка тема има по 3-4 задачи, предназначени да се решат като се ползва точно определена част от материала от лекцията (най-често това са стандартните методи на някоя колекция или нещо подобно) - гледай на тези задачи като на един тип загрявка за по-сложните, които следват след тях. (Демата, от едно време бяха точно това, просто показани най-базовите команди за съответния материал)

Вторник и четвъртък има упражнения, на видеата от тях се показват решенията на по-завъртените задачи от "домашното". Недей да очакваш да има решение на абсолютно всяка задача (ако една задача се решава за 20-30 минути, и има 20 задачи в домашното - като при Sets-Maps / Sets-Dictionaries  това както и да го погледнеш са 10 часа). На видеата се показват основните неща като концепции как се решават задачите, начин на мислене, ред на действията за оптимално решение и така нататък. Основната им идея е да ти дадът един начален тласък, как горе-долу трябва да мислиш, а оттам нататък каквото не знаеш, не разбираш и не можеш - търсиш из интернет, докато намериш информация, която можеш да приложиш и да разбереш. 

П.П Една подсказка - за решения на задачите от последната лекция (множества и карти), ако толкова искаш готови решения потърси из форума. Всичко след задача 8 са изпитни задачи от предишни изпити по JAVA/Adv C# и вероятно има публикувани решения. Моят съвет е да си блъскаш главата, колкото се налага, но накрая да достигнеш желания резултат без да "преписваш"

3
AleksandurSeferinkin avatar AleksandurSeferinkin 333 Точки

"Аз знам че не ни влияят на оценката"

Грешиш!

Решаването на задачи тренира мисленето ти, judge системата те кара да търсиш грешките си, така подобряваш възможностите си. Упражненията и задачите влияят на оценката много повече отколкото изпитите. :D

4
pezereto avatar pezereto 15 Точки

Попринцип доста се изприказва преди още да настъпи 3.0(но аз все пак не исках да повярвам че ще е така), но до какви заключения стигнах аз следвайки простичката логика и наблюдавайки случващото се..

Разлики преди / сега :

Преди:Лекциите качени на сайта и материалите бяха доста по подробни (дема,видеа и други (с изключение на домашните) ).

Сега:Сега ми се струват доста по ускъдни (За онлйн студентите).

Колко за хубаво, колко за лошо аз презаписах Фундаментал нивото (Сега наречено с гръмкото име профешанъл).Защото чисто и просто не се справих с материала в времето с което разполагах(Добре това си е така и не се оплаквам за това че аз не съм си свършил работатат когато трябва....).Но сега имам доста познания от преди (неща които все пак съм успял да науча..) и смятам че аз точно ще успея някак си да се справя този път с изпитите.

Но не съм важен аз, важни са хората които сега влизат в академията (говоря за тези които нямат познания).Новата политика с заключване на курсове и материалите към тях от по предишни инстанции дори(Не визирам фундаментал левела) .Не предразполагат онлайнерите да се справят по какъвто и да било начин ако нямат познания от преди.

И тук идва момента да отбележа че ако бях влезнал сега нямаше да мога да се справя.

А и няма как да пропусна един много тънък момент който разминава преди и сега.

Преди се искаше само желание. Сега се иска не само желание.

И какво точно имам предвид. Да речем че аз съм нов, имам желание да се уча, не знам например структори от данни ,алгоритми,рекурсия,ооп.

Преди кликах на отдел курсове/бутон курсове и както си искате там го наречете и разполагах с един доста сериозен запас от видеа материали домашни за писане и прочие и прочие.Сега единствената прилика с преди е това че можеш да гледаш предишни инстанции от канала в Ютюб(не знам за колко дълго).

Преди можех да отида на което си упражнение поискам в които си курс поискам стига да имах желание да науча нещо Сега (за това което говоря нататък не съм сигурен но предполагам че е така)с баджове и незнам си какво усещам едно такова нежеление(от власт имащите) да бъда аз там при положение че не съм редовно записал или (Да говорим дирекно не съм си платил таксата).

И тук идва момента на разграничение иска ли се само желание както ни беше казвано на нас преди от  различни изявления.

Или вече ние онлайнерите (хората с липса на време,лиспа на пари или липса на присъствие в софия)не сме толкова приоритетни както преди.Мога да говоря много по темата защото имам мнение, но смятам да спра до тук.

 

ПП:С по горе казаното изказвам мнение и не обвързвам никой с него.

ПП:Съжалявам ако някъде съм допуснал синтактична или правописна грешка.

3
borislav9212 avatar borislav9212 745 Точки

Подкрепям! Много верен пост!

2
21/05/2016 13:47:39
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6849 Точки

Иска се само желание, разбира се :-) Подходът с това презентацията да е като книга според мен не беше много правилен. Ако някой иска да чете за стекове, опашки, конструктори в ООП, viewmodel-и в ASP.NET и т.н. ще чете релевантната за това статия/материал/книга, а не power point презентация. PowerPoint е за презентации - за визуално онагледяване на това, което иска да каже съответния презентатор. Други текстообработващи програми са за писане на книги. Отново до желание опира това да намериш материалите за стара инстанция, дори и тя в системата на софтуни да е заключена. Истината е, че ако си записан за курса не би трябвало да имаш този проблем със заключените инстанции.

Как протича обучението в момента за присъствените студенти: Излиза лектора и говори по дадена много малка тема кратко - 10-20-30 минути. След което с предадения материал и с интеракция с публиката решава една или няколко задачки свързани с малкото предадена материя. След това се пуска упражнение и студентите решават задачи от малко по-висока сложност върху материала предаден последните 30 минути. След което цикълът се повтаря. На следващия ден има още задачи от същата материя. Студентите решават. След известно време излиза съответния трейнър и решава някоя задача пред тях с обяснения и записва видео. Аналогично изглежда за онлайн студентите: Гледат 30 минутно видео, след което видеото започва с нова материя. Вместо дап родължат да го гледат - спират видеото и решават задачите от упражнението. Като са готови пускат останалата част от видеото. Като приключи лекцията, отварят документа с упражнения и почват да решават задачи. Като си порешават час-два-три колкото им се занимава, пускат видеото от следващия ден да видят решение на някоя-друга задача и после продължават да решават. Ако информацията от видеото не е достатъчна, само желание ги спира да намерят в интернет повече информация.

1
pezereto avatar pezereto 15 Точки

Разбирам това отлично, но разлика има и това е неоспоримо.Виж аз даже разбирам подбудите на една такава промяна и зарежи това, дори съм съгласен че до някъде трябва да има приход академията за да се развива.Но така поставени нещата ще има един цикъл от студенти които ще се лутат в един междинен модул и ще се изкискват доста големи усилия да излезнат от там.А полезните неща именно как се ресърчва какво се ресърчва как се процедира когато ти дадат проблем а нямаш решението на готово --->Това е силно урязано. И това е минус за онлайнерите и за хората които тепърва навлизат в тази сфера.И другото което е за миналите инстанции да някои са предвидили нещатат насвалили са си нужните неща заради някакво шесто чуство.Ами тези които сега влизат чули са вчера за академията влизат (и нямат знания от преди това) и се започва едно лутане пък тоя материал ми е важен пък ония ми е важен--->а преди имаше доста по голяма яснота кое ти е важно за момента и кое за по напред .Това е разликата която е минус в момента (според мен)

ПП: Пак изразявам лично мнение.

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.