Loading...
marto_91 avatar marto_91 21 Точки

Некоректност и недоразумения при оценяване на домашни.

Здравейте !

Реших, че е по-добре да редактирам дискусията си от вчера, вместо да правя нова такава. 

На кратко от вчера (аз съм от онлайн обучаващите се). Недоразумението, което се получава е основно при домашна работа номер 2 и номер 3. Гледайки видеото от лекция номер 2 останах с впечатление, че за домашно имам да направя единствено картичка - колаж (гъбки, зайци и т.н.). След като изгледах лекция номер 3, направих всичко от нея и го архивирах, качвайки го в pCloud под формата на домашно номер 3. От вчера потребители започнаха да оценяват домашно номер 2, като оцениха моето като непълно и некоректно. Това ме провокира да пиша за пръв път тук. Помислих си, че съм единствен и че това се е случило само при мен !? Уви..

Причината да редактирам поста от вчера е, че домашните, които оцених днес не са по-различни от вида, в който предадох моите. Оказа се, че това е масово. В момента се получават много недоразумения и некоректни коментари по отношение на тях. В кой е грешката ? 

Аз получих коментари от порядъка, че домашното ми е непълно, некоректно и т.н. А в старанието си да предам по най-добрият възможен начин всяко следващо - в папки и с разяснения предадох домашно номер 3 (тъй като вчера установих, че е по-добре да има и разяснения за частите от домашно номер 2), като архивирах всички папки в един файл. Ето на, получавам коментар от порядъка: 'Защо ме караш да свалям архиви и да ги разглеждам толкова време, вместо да качиш готови изображения ?' Оказа се, че и това, което правя е грешно. Специално на домашно номер 3 съм отделил цял ден, в който се интересувах и търсих много допълнителна информация в интернет. Просто да бъда на ясно с повече материал, да науча и да придобия повече познания и техники. Като задачи зная, че съм предал и изпълнил всичко коректно, но винаги ли ще се оказва така, че има недоволни ?

Домашните работи, които проверих днес бяха изключително объркани и хаотични. В домашна работа номер 3 имаше проект за домашна работа от номер 1 на някои потребители. В домашна работа номер 2 на други имаше само колаж, така като бях направил аз. А в домашна работа номер 3 масово беше направено същото. Колажи на тема 'хелоуин' , както и корекциите на изображението от лекция номер 3 (което се оказва, че е трябвало да бъде предадено в домашна работа номер 2). Общо взето тези, които сме предали домашното от лекция номер две веднага след това сме в разрез с другите, които са си направили домашното на по-късен етап, гледайки от лекция номер 3. Недоразумението е голямо, особено за онлайн потребителите.

Разбирайки цялата ситуация, днес, докато оценявах, на никой не съм се правил на интересен, че домашното му било объркано или непълно. Оценявах само и единствено задачите, които са предадени. А по повод потребителя, който е бил 'ужасно' затруднен да свали архива и да прегледа папките ми за +2 сек. работа - извинявай ! Днес 70 процента от работите, които свалих и проверих бяха архиви. На едно момиче си играх половин час с домашната работа, защото файла беше над 300 мб. Беше непознат .'7z'. Трябваше да го обърна в архив, а докато зареди всяко едно от изображенията съм чакал близо 8 минути. Най-лесно щеше да ми е да насоля момичето и пръста да не си помръдна, но не го направих. Оцених й задачите, както и на всички останали потребители, винаги давам съвети и градивна критика. Хора, мисълта ми е, че ако ще оценявате домашни, то правете го поне с разбиране. Аз не съм от най-начинаещите, но има и хора, които за пръв път боравят с програмата и всичко е ново за тях. А и винаги си личи, когато една работа е претупана и некоректна, както и обратното. Това беше, което исках да Ви сподея.

Благодаря за отделеното време и за вниманието, както и на потребителите, които ми писаха вчера.

1
Photoshop 01/06/2016 14:16:57
ggabie avatar ggabie 10 Точки

И аз ще ползвам тази тема, вместо да създавам нова.

Въпросът ми е как е по-коректно да се предават готовите задачи?   Част от домашните, които проверявам са само jpg файлове, други са psd файлове, трети смесено.  За мен лично psd файловете са по-доброто решение, защото дават по-добра представа какво е направено за изготвянето на съответното решение на дадена задача.

0
marto_91 avatar marto_91 21 Точки

Габи, аз също мисля, че така е редно. Смятам, че трябва да има .PSD файлове, особено при колажите и картичките. Лично попаднах на няколко готови .JPEG файла (картички) в първото ни домашно, които адски наподобяваха готови такива от интернет. Нямаше .PSD файл в подкрепа на самият колаж и беше доста трудно да се различи дали е авторско. Въпреки всичко писах високи точки на тези хора, защото може аз да греша, а не те.  Въпреки, че ако е така, то логиката отива по дяволите !? Ако е коригиране на снимка от рода на хоризонт, цвят и т.н., не смятам, че е необходимо, там може и готови .JPEG файлове. 

0
mimsun avatar mimsun 1 Точки

Освен, че също смятам, че трябва да има psd файлове в домашните искам да кажа, че ми прави впечатление, че работите които разгледах не бяха оразмерени правилно. Всяка задача има зададени размери, много рядко попадам на спазени такива. Друго задачата е да създадем нещо за печат примерно, а файла е с резолюция 72 dpi вместо 250 или 300 dpi.

1
marto_91 avatar marto_91 21 Точки

Попадал съм на такива случаи, има да.

0
03/06/2016 16:34:50
AntonPetrov avatar AntonPetrov 491 Точки

@ggabie В домашните за лекция 1 и 2 не можем да изискваме използване на Adjustment Layers и други недеструктивни техники, при положение, че сме говорили само за интерфейс и трансформации. Кой колкото и каквото може, добре дошло. От лекция 3 нататък, в условията изрично пише какъв тип файл се очаква. Вече, за да се види какво е правено, трябва да има работен psd файл. Може да присъства и jpg, отговарящ на работния, когато това се изисква по условие или за да е по-лесно за бърз преглед. Или за качване във форума, например.

@mimsun Спазването на цветовия модел, размерите и резолюцията са особено важни, и, както ще стане ясно по-късно (ако вече не съм го споменал), неспазването им може да доведе до отнемане на точки по време на изпита. За това ще стане въпрос със сигурност при подготовката за изпит, но е добре и отсега да се знае.

Поздрави!

0
03/06/2016 16:08:35
andreana avatar andreana 0 Точки

При оценяване на домашните не се оценява креативността само изпълнението нали така?

Поне аз не оценявам креативност, гледам само дали са спазени условията на домашното и най-вече оразмеряването на файловете.

При оценката на моито домашни, обаче се оказа, че някои хора гледат креативността на работата, което до колкото си спомням, не би трябвало да се прави при оценката на домашните.

Така ли е?

0
mimsun avatar mimsun 1 Точки

Аз лично оценявам работата само възоснова на заданието за домашно. Срещала съм много креативни работи, но без да са спазени условията и съм ги оценявала с по-ниска оценка. Например имаше готини картички за Хелоуин, но не беше използван дневен замък. Това ме накара да сложа по-ниска оценка, защото идеята е не да направим просто картичка, а да приложим наученото, в случая за цветови корекции.

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.