Бъг в системата за плащане
Здравейте,
Избрах да платя таксата за входния изпит в софтуерната академия през epay.bg. Сетих, че в микросметката ми няма наличната сума в момента и затворих таба на браузера. Получих, мейл за успешно потвърдено плащане, но не съм платил. Във сайта ми дава грешка - Вече имате плащане за този пакет, след като се опитах да пусна плащането отново. Как може да се изтрие опита за плащане ?
Ами, как да го кажа - грешно е да е така by design. И аз имах този проблем, преди няколко месеца. Всички нормални системи за плащане ти инвалидират предишните токени. Ако съм избрал ипей, после избера банка, ще ми се инвалидира ипей-а. Так,а че защо не помислите да го направите и тук така :)
Пич, времето е странно нещо... Понякога не остава достатъчно количество за направата на всичко, което искаме да направим в живота... Точно затова има нещо, което се нарича "приоритет". В случая измерението на това "чудовище" е с по-малка тежест от някои други неща...
Надявам се, че осъзнаваш какво ти казвам ;)
Това е много верен и същевременно много непрофесионален коментар :)
Нека ти разкажа моят професионален опит в тази сфера. Работих в сферата на онлайн браузър игрите. Там има система за плащания - като вашата. С много методи, много повече от вашите - стотици, за всяка държава локални плюс глобалните. От там играчите си купуват виртуална валута, с която печелят някакви goods в играта или си плащат месечния събскрипшън. И тази система, също като вашата, понякога е имала бъгове. И представи си играч, да иска да си плати събскрипшъна или да си купи валута в някоя игра, но понеже 1во е избрал EasyPay, а после е решил PayPal, и ние му кажим - емиии, не, пич, не може! EasyPay и това е. И ако той, веднага след това не се откаже ида каже "майната ви, няма да ви плащам" и реши да бъде благосклонен да ни пише на Feedback, последното, което ще му кажем е "Сори, пич, ама имаме заплануван нов фийчър в играта дето ще го дивелъпваме 1 месец, така че приоретат на твоя бъг е по-нисък ииии.. след месец, ако толкова много искаш да си платиш за нашата игра, може да ти изтриеме плащането". В момента, в който кажем на клиент, че неговият проблем е с нисък приоритет и не го оправим в нормални рамки време, той се отказва. И това е отработена схема - отношенията между клиент и предоставящ услугата са такива от край време и ще продължават да са такива. Така, че е хубаво освен дивълъпмънта, да обърнете внимание и на "мениджмънта връзки с клиенти":-) Едно ще ти кажа - никой проблем на клиент не е с нисък приоритет, а проблемите с ПЛАЩАНИЯ са с най-висок приоритет :)
Прав си, но въпреки това такива случаи са малко и което е по-важно веднага се съдейства и се оправя проблемът. Все пак това влиза като високоприоритетна задача. :-)
Кои такива случаи са рядкост? Ако отворя от чисто любопитство, ако щеш, страницата за плащане с даден метод, и после реша, че наистина искам да си платя, с друг метод - не мога. И това е така от както я има тази система. Това не е някакъв супер странен глитч, който се появява като хвърлиш три шепи пипер зад гръб и се завъртиш 6 пъти :) Няма спел, нещата са straightforward. И това да се съдейства на всеки по отделно е хак, вместо да си оправи проблема. Просто не смятам, че ако реша да сменя метода на плащане, трябва да се обърна към екипа - хем искам да си платя, хем съм виновен за което :)
Пич, времето е странно нещо... Понякога не остава достатъчно количество за направата на всичко, което искаме да направим в живота... Точно затова има нещо, което се нарича "приоритет". В случая измерението на това "чудовище" е с по-малка тежест от някои други неща...
Надявам се, че осъзнаваш какво ти казвам ;)
Пич, времето е странно нещо... Понякога не остава достатъчно количество за направата на всичко, което искаме да направим в живота... Точно затова има нещо, което се нарича "приоритет". В случая измерението на това "чудовище" е с по-малка тежест от някои други неща...
Надявам се, че осъзнаваш какво ти казвам ;)