Домашни, сигнали за нередности.
Здравейте,
Някаква идея как да се подаде сигнал за некоректно домашно и има ли някъде някакви правила относно домашните и как да разграничаваме коректно домашно от опит за злоупотреба?
Според Вас трябва ли да сигнализирам за следния случай:в момента проверявам домашни от курса по Уеб Фундаменталс и се натъкнах на колега, в чиито CSS файл имаше автоматично-генерирано съобщение от GitHub, че колегата се опитва да направи промяна на файл до който няма достъп за промяна. Разгледах случая по-обстойно и видях, че друг колега е дал достъп до репото си с домашни (чрез Fork) и 1вия колега (чието домашно проверявам) или копира изцяло, или може би 2мата пишат едни и същи домашни като екип. И в двата случая ми се вижда нередно.
Някакви идеи как да процедирам ?
Принципно си прав и аз винаги оценявам качеството на домашното, без значение дали е преписано или не. Но ми е непонятно защо предават преписани задачи с * от домашното, след като не са задължителни и не се оценяваат и то при положение, че на задължителните задачи почти нямат коректно работеща.
Падна ми се да оценявам и 2-3 още по-странни домашни, при които са решени задачи с различно задание от нашето домашно в текущия курс или пък някои задачи изобщо ги няма в домашното, но за сметка на това има коренно различни. Не знам от къде са сваляли заданието на домашното, но не е от SoftUni, защото курсовете за CSharpBasics от Март и Май са с 100% еднакви задания. Освен от Телерик да са сваляли заданията от домашните или пък може направо да са взели назаем от техните решения на домашни вов форума им. Понеже не исках директно да слагам ниска оценка започнах да сравнявам кои задачи са предадени в домашното и кои не. След това сравнявах и дали работят коректно спрямо заданието...
Може човекът да е карал вече същия курс в Телерик и вместо да пререшава почти същите задачи за домашно, директно да си е качил архива с домашното от Телерик...
Защо преписват и задачите със звезда? Вероятно си мислят, че така ще получат по-висока оценка към домашното си... Вероятно и я получават... Но ако са от хората, които не разбират изобщо какво преписват, а просто насляпо преписват - идва денят на Изпита и там вече всичко си проличава, тъй чеее..... Проблемът не е в преписването, а в това дали разбираш или не какво преписваш....
Matrix, не исках да се меся в тази тема, но като спомена за "деня на страшния съд" - изпита, ще попиша малко.
Оня ден като се прибирах след изпита, (понеже излязох малко по-рано за да гоня автобус), си помислих, че просто в това време съвсем спокойно можех да взема задачите от някой познат колега, който ги е решил по-бързо и също е излязал и да ги кача през моя профил. Или дори да се съберем няколко човека, да изберем най-добрите от всички задачи и да предадем еднаква, най-добра компилация. Освен това на изпита на 6ти от някъде в залата се чу сигнал от получено съобщение по скайп, уж забранено.
Далеч съм от мисълта, че този начин на хитруване ще остане ненаказан в по-късен момент, но като че ли засега не е възможно да се гарантира 100% честност на изпита. Но пък кой каквото прави за себе си го прави!
Иначе по темата, и аз съм засичал домашни, в които видимо има преписване - абсолютно еднакви задачи при двама отделни човека или огромна разлика в стиловете на писане между отделните задачи в домашното. Аз съм от хората, които го оценяват реално, все едно не подозирам нищо, но не пропускам в коментарите да отбележа, че не съм "глупак".
Здрасти, Тито
Значи ти тук засягаш съвсем отделна тема - "хитруване по изпитите". Тъй като с тебе отдавна се явяваме на изпити още от Телерик, дето се вика какви ли не схеми не сме чували и виждали... То не са съобщения, то не са шушукания на почивките, то не е подсказване от монитора на другарчето...
И аз бях на изпита на 6-ти, скайпът не съм го чул, но пък ми направи впечатления как много хора, очевидно приятели дошли заедно на изпита, още докато са в самата зала нагло си подсказват... Ае при HTML задачите, то и да ти подскажат не е нещо кой знае кво, но примерно при C# задачите, дори две думи някой да ти каже и да те насочи в правилната посока за задачата, то в този момент получаваш супер предимство... За беседите дето се вихрят на почивките пък наистина е излишно да коментирам, дребно хитруване някво такова... В общи лини ситуацията е такава, че щом условията го позволяват - хората се възползват...
За финал - спрял съм да се вълнувам от тва, кой на кого е подсказал и дали е минал метъра на някакъв изпит, щото идва момента, в който отиваш на интервю за работа и ти дават да направиш реална задача за 1-2 часа... Еми там няма кой да ти подсказва, пич! Или знаеш или не - тва е!
Интересно е това, което споменаваш, че на C# изпита една-две думи подсказка може да ти помогнат много. Да, така е, но замисли се, че на първо място ти трябва да си учил здраво и да си писал много код и просто на конкретната задача да ти липсва някаква ключова идея. Тогава с една дума може да включиш какво се иска от теб и да го изкодиш.
Но според мен хората, които предават преписани домашни, с две думи подсказване няма да се оправят; ако не знаеш материала и не си решавал задачи сигурно и през целия изпит някой лектор да стои до теб и да ти обяснява какво да правиш пак няма да ти свърши работа. Затова съм на мнението, което изказаха много други колеги - оценявам дали задачите са верни, а иначе самото решаване си е за човека. Който иска да преписва, който иска да учи, както си трябва - Наков е казвал многократно, че практика му е майката и аз съм съгласен (и от личен опит съм се убедил); ако някой мисли, че с четене и предаване на чужд код учи по-добре и пести време, нека си носи последствията ако греши.
"Да, така е, но замисли се, че на първо място ти трябва да си учил здраво и да си писал много код и просто на конкретната задача да ти липсва някаква ключова идея."
Ние именно именно този случай коментираме...
Днес проверявайки ново домашно попаднах на качени Demos от самата лекция... Ако е направено нарочно е доста тъп начин за хитруване с надеждата на никой да не се падне да му проверява домашното и съответно да получи максимална оценка.
И на мен ми се случи да попадна на дема, предадени вместо домашни. Човекът дори не си е направил труда да изкопира отнякъде решения. А може да е експеримент, да провери по най-идиотския начин ако кара курса дали и колко точки ще докара към крайната оценка.
На 4-тото домашно по едно време ми призля, защото от 13 проверени домашни 11 бяха ужасни, а другите 2 както добри моменти имаха и безумни грешки. С цел да подсигуря точките от проверяване на домашни се напънах и проверих общо 20 домашни от лекцията - разчитам, че на качествените домашни хората ще ми приемат коментарите, в които и без това няма особени критики.
Идеята ми е, че е наистина затормозяващо и времегубещо да се проверяват нискокачествени домашни и силно се надявам нивото да се вдигне след приема, когато ще останат хората, които са си взели изпита.
Аз проверявам по 10 домашни от всяка лекция и се надявам да получа поне по 3 добри оценки за коментарите ми. Факт е, че и аз по-често попадам на домашни с доста грешки. И пиша някакви фермани по 30-40 реда да опиша къде са грешките и какво точно да се коригира, за да работи коректно. Доста ми е странно, че доста от колегите/колежките не проверяват дали програмата им работи коректно с всички примери от заданието на задачата. Масово в условието пише real numbers, а те декларират int. Хем в примерите има и реални числа. Такава задача я считам за грешна. Лично аз гледам във всяко едно домашно и начина на форматиране, на наименоване на променливите дали е спазено правилото за Pascal Casing, името на Class дали е променено да не е Program. Дано не си помислят, че се заяждам с тях.