Loading...

Няколко факта за управлението на IT проекти

avatar Георги Кацаров 3 минути 121
Няколко факта за управлението на IT проекти

Да работите като Project Manager не е лесна работа, както може би си мислите. Не е просто да „разбиете“ един проект до отделните му части и да определите сроковете и последователността на тяхното изпълнение. Освен това вие трябва да управлявате цялата ситуация, в това число да разрешавате конфликтите, които възникват, били те вътрешни или външни. А ако сте Project Manager в IT компания – тогава трябва да имате още няколко неща в предвид.

IT Project мениджърът трябва да е програмист

Безспорен факт, е че IT Project мениджърът първо трябва да бъде програмист, за да разбира какво правят програмистите и трудностите с които се сблъскват като програмисти. Без тези знания един IT Project Manager не би имал способността да разбере самия проект, както и екипа, който ще го разработва.

IT Project мениджърът обикновено се превръща във враг на програмистите

Този момент идва, когато програмистите не искат да направят това, което IT Project Manager-ът изисква от тях, във връзка с нуждите на клиента. Той иска да реализира проекта по най-добрия начин, дори ако това означава постоянен натиск върху програмистите с цел по-добро шлифоване на крайния продукт.

IT Project мениджърът вижда, каквото програмистите не могат

Той гледа на проекта с очите, с които клиента го прави, докато програмистите имат чисто технически поглед спрямо него. Все пак крайната цел е добра оценка именно от клиента, а не от програмистите. Така че, това отчасти ни отвежда до предходната точка, а именно – конфликтите с програмистите са неизбежни.

IT Project мениджърът трябва да обясни „странния“ език на клиента си, чрез нормален език.

Той играе ролята на „мост“ между клиента от една страна и програмистите от друга. Той трябва да може да обясни заданието на програмистите, обяснявайки им го на акуратен за тях език и обратно – отговора от програмистите трябва да бъде съобщен на разбираем за клиента език.

IT Project мениджърът трябва да разбере какво иска клиентът и какво могат програмистите

Мениджърът трябва да разбере какво иска клиента, да вникне в детайлите на неговата поръчка. Освен това трябва да е наясно с уменията на програмистите, дали те биха могли да се справят с такъв проект и ако да – при какви условия. След което трябва да намери подходящата работна формула, така че ситуацията да е печеливша отвсякъде.

IT Project мениджърът трябва винаги да е на линия

Мениджърът е първият човек, с когото се свързват, когато са изникнали проблеми пред проекта, дори ако това се е случило през уикенда, отпуската или в друг момент, в който не е на работа. Той трябва да се справи с всеки проблем, особено, когато програмистите са възпрепятствани. Мениджърът винаги трябва да има „План „Б“, „План „В“ и т.н., и т.н., за да спаси екипа (или компанията) от провал.

IT Project Manager-ът трябва да предава лошите новини по добър начин

Ако времето за реализация на проекта надхвърля определените времеви диапазони, или изобщо какъвто и да е проблем се прояви по време на разработката на даден проект, то мениджърът е този, който трябва да съобщи тази информация по такъв специфичен начин, че клиентът да не се ядоса. След това IT Project мениджърът трябва да мотивира програмистите така, че да изпълнят зададената цел в предвидените срокове, което отново може и да го превърне във враг на програмистите.

За да постигне всички тези цели, един IT Project мениджър се нуждае от редица специфични умения. Всички тях можете да придобиете в нашия модул „IT Project Management – октомври 2018“. В негови очакват три курса, които ще ви въведат в различните аспекти на управлението на IT проекти – както комуникация и представяне пред хора, така и възприемане на гъвкавата методология (Agile), както и Scrum. Не губете време и се запишете още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.