Кариерен център СофтУни – необходимата подкрепа за блестящо професионално бъдеще
Какво по-хубаво от възможността да започнеш да работиш по специалността си, още по време на самото обучение? В СофтУни предлагаме именно тази възможност за курсистите, благодарение на нашия кариерен център, работещ с множество големи и малки компании в областта на софтуерното инженерство. Центърът предоставя кариерно съдействие на стотици студенти всяка година, като за нас е важно не само да им намираме работа, но и да продължим комуникацията с тях след това. СофтУни си партнира с над 70 технологични компании в България, някои от коитo : Software Group, SmartIT, Indeavr, XS Software, Infragistics и др., а разнообразието от вакантни позиции е огромно.
По-подробна информация за цялостната работа на центъра днес ще научим от Радостина Недялкова – мениджър на Кариерен център СофтУни. Ето въпросите, които и зададохме, последвани от нейните изчерпателни отговори:
Какво предлага кариерният център?
"Центърът предлага на всички курсисти на СофтУни възможността да получат индивидуално кариерно съдействие със специалист в областта на човешките ресурси и професионалното ориентиране. "
В какво се изразява кариерното съдействие?
"Кариерното съдействие винаги започва с индивидуална консултация със специалист под формата на разговор за текущите и бъдещи интереси на студента. Следва подготовка на документите за кандидатстване, а те са:
- резюме;
- мотивационно писмо;
- портфолио;
- профили в различни социални мрежи и др.
След като са готови всички необходими документи, започваме да подготвяме студента за интервю за работа. Този процес включва направата на практически тест с технически задачи и въпроси, като целта му е да направи проверка на натрупаните знания и да запознае студента с примерни въпроси, които биха могли да му се паднат и на реално интервю. Тестовете са с продължителност не повече от 35 минути, съдържат 70 въпроса в следните направления – C#, Java, PHP, JavaScript. До края на годината ще пуснем и тестове за QA и Python. Създадохме тези практически задания, за да можем да валидираме знанията на нашите студенти и да ги подготвим максимално добре за реалните интервюта, които им предстоят. Тестът дава много добър ориентир за това какво е усвоил студентът като знания по време на своето следване при нас. Той обхваща въпроси от всички модули и включва OOP принципи, бази данни, уеб разработка и пр.
Последната стъпка е предоставяне на подробна информация за отворените позиции в компаниите-партньори на СофтУни. След това даваме директни препоръки и изпращаме документите на бъдещия кандидат в избраната от него компания.
Целият процес може да отнеме от 2 седмици до 2 месеца, в зависимост от политиките за подбор в компанията или нивото на позицията, която е избрал. Нашата работа е да оптимизираме този процес колкото е възможно повече."
Какви критерии е необходимо студентите да покриват, за да могат да получат помощ от кариерния център?
"За да обобщя информацията нагледно ще я представя в няколко основни точки:
- За да могат да се възползват от услугите на центъра, студентите трябва да са завършили минимум 3 от всички задължителни модули за C# и Java и минимум 2 от задължителните такива за JavaScript и PHP с оценка не по-малка от 5.50.
- Кариерният център на СофтУни следи представянето на всички свои студенти още от влизането им в първия професионален модул – Technology Fundamentals. По време на него те получават информативен имейл за дейностите и контактите на кариерния център.
- След набавянето на достатъчен брой кредити за кариерно съдействие, студентът може да се свърже с центъра, за да получи подробна информация за процеса на кандидатстване и различните възможности за работа с технологията, която е избрал.
- От наша страна първоначалния контакт се осъществява след успешното преминаване на първия модул – тогава наши представители се свързват директно със курсиста (по телефон или имейл), в случай на възникнали въпроси или нужда от съдействие."
Какви са ползите от кариерния център за студентите на СофтУни?
"На първо място, изпратените от нас документи и препоръки се разглеждат приоритетно от компаниите в партньорската ни мрежа. На второ място е добрата подготовка, която курсистите могат да получат по време на консултациите. Ние споделяме информация директно от извора и това им дава възможността да се запознаят с всички тънкости при търсенето на работа. Част от работата ни е да съветваме бъдещите кандидати от това каква компания да изберат (спрямо интересите си), до това каква заплата да поискат, спрямо техния профил. Не на последно място, ние подготвяме студента чисто технически, като му предоставяме информация от първа ръка какво може да представлява едно такова интервю, какви въпроси могат да му бъдат зададени и т.н. Услугите на центъра са напълно безплатни за нашите студенти."
В заключение…
"Възможностите, които кариерният център предлага са много и разнообразни, а контактите, които изграждаме – безценни.
"Най-вълнуваща за нас остава връзката със студентите и възможността да наблюдаваме техния растеж през годините. Имаме студенти, които сме реализирали през 2015 година и вече са на лидерски позиции, оглавявайки големи международни екипи. Имаме и студенти, които днес вече се занимават със собствени проекти и бизнеси. На година се срещаме със стотици млади таланти, чрез събитията на СофтУни, като такова предстои и есента тази година. Ще можете да се срещнете с основатели на някои от най-големите ИТ компании в България и да научите полезна информация за професионалните перспективи в страната ни в тази сферата. Много скоро ще обявим и подробната информация за събитието. "
Ако и вие сте сред успешно завършилите ни студенти и имате необходимост от професионална подкрепа – не се колебайте да се свържете с нас на careers@softuni.bg, както и на следните телефонни номера: +359 894 621 666 / +359 882 700 169. Вижте и страницата ни с често задавани въпроси за повече информация. За нас е огромно удоволствие да работим с курсистите ни и да им помагаме да осъществят и най-смелите си мечти!