Loading...

IT специалист: Какво е важно да знаем за тази професия?

avatar Пламен Тотев 3 минути 210
IT специалист: Какво е важно да знаем за тази професия?

Технологиите продължават да напредват светкавично и не е тайна, че днес IT специалистите са това, от което всяка организация има нужда.  IT сферата предлага безброй възможности за развитие и макар длъжностите на специалистите да са разнообразни, едно е сигурно – търсенето за IT таланти ще продължи да бъде високо.

Независимо дали избереш да се занимаваш с програмиране, инфраструктура, анализ, администрация или нещо друго, вероятно има работа в областта на технологиите за теб, която се основава на личните ти умения и интереси. Ако искаш да навлезеш в сферата, но пък не си наясно все още в какво точно искаш да специализираш, кандидатствай за цялостната програма по Софтуерно инженерство на SoftUni. Тя ще ти помогне да натрупаш основни познания, които по-добре да те насочат като какъв IT специалист искаш да се развиваш.

Ето какво обаче е важно да знаеш за професията преди да направиш първите си стъпки:

Работата на IT специалиста не се свежда до разрешаването на технологични проблеми

Много хора смятат, че трябва да работят като IT специалисти, защото „са добри с компютрите“. Но ролята на IT специалистите не е само да разрешават технологични проблеми – те разрешават бизнес проблеми с помощта на технологиите. Затова е важно един специалист да разбира нуждите на бизнеса преди да разработи технологично решение. По този начин освен, че спестява време, усилия и ресурси, успява и да увеличи приноса си към организацията, като идентифицира най-рентабилното решение.

IT специалистът не разполага с всички отговори

Макар често да изглежда сякаш IT специалистите в компанията са живи технологични енциклопедии, с толкова чести и бързи технологични промени не е възможно да знаят отговора на всеки въпрос и да могат да предвидят всяко едно предизвикателство.

Добрият IT специалист е изобретателен и умее да намира начин да разреши възникналия проблем – независимо дали ще потърси решение онлайн, ще прави справки в наръчници и ръководства, или ще се свърже с доставчиците. Най-добрите IT специалисти не са задължително тези, които знаят най-много, а тези, които не се отказват, докато не намерят решение.


Източник: Nextiva

Не е нужно IT специалистът да е математически гений

Схващането, че за да бъдеш добър IT специалист, трябва да си изключително добър математик е може би една от главните причини много хора да се страхуват да поемат по този кариерен път. Същото се отнася и за схващането, че задължително трябва да имаш диплома в сферата на информатиката или компютърните науки. Ако математиката не ти е била най-силният предмет в гимназията или университета, не се отчайвай – тя няма да ти е необходима за повечето работни места в областта на технологиите.

Най-често всъщност са необходими базови аритметични умения, а най-важното за работата като IT специалист може да бъде научено от практиката, различни курсове и работа със собствения ти компютър. Ако имаш желанието да вложиш необходимите усилия да развиеш практическите си умения, знанията ти по алгебра и дипломата ти няма да са от толкова голямо значение.

Работата с хора е ключова

Съществува стереотип, че хората, които работят в IT сектора, са тихи, интровертни и работят сами. Но в действителност IT специалистите постоянно взаимодействат с хора, независимо дали това са колегите от екипа им или различни клиенти. Затова междуличностните умения са може би едно от най-важните качества на един IT специалист в редица технологични длъжности.

Например, ако си Help Desk специалист, голяма част от работата ти ще се изразява в това да помагаш на колегите си с различни техни казуси. А ако си developer, най-вероятно ще работиш в екип с хора, сред които и Creative отдел по разработването на уебсайтове, приложения и други продукти. В ролята на Project Manager пък ще се налага да имаш уменията да менажираш хората и да поддържаш тяхната удовлетвореност.

Да, IT специалистите работят с технологии, но преди всичко работят и с хора. Затова е важно да притежават и меки умения, които да им помогнат да взаимодействат по-ефективно както с екипите си, така и с клиентите си.



Източник: The Balance

Както виждаш, не е невъзможно да бъдеш IT специалист, а самата работа може да бъде много разнообразна в зависимост от твоите лични предпочитания и умения. Стига единствено да имаш желанието да се развиваш и да положиш нужните усилия в тази посока.

Ако вече със сигурност знаеш, че искаш да преследваш кариера на IT специалист, кандидатствай още сега в цялостната програма по Софтуерно инженерство на SoftUni. Очакваме те!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.