Професионална програма
Loading...
+ Нов въпрос
vladimirov avatar vladimirov -6 Точки

Права на студент: Длъжни ли сме да приемаме некачествени услуги?

Имат ли права "студентите" в СофтУни?

Ако си купя дреха от онлайн магазин и тя дойде скъсана имам право да я откажа. Това е мое право. Твърдо изразих мнение, че не приемам курса AngularJS. Отказах да приема една некачествена услуга, която ми беше предоставена от СофтУни. За съжаление това беше поредната такава услуга. Да не приема некачествена услуга е мое право. При това положение намирам за обидно и нагло да ми бъде предложено да презапиша 2-ро ниво при условие, че имам само един невзет изпит и изисквам адекватно извинение от екипа за отношението.

-2
Въпроси за SoftUni
Samuil.Petrow:
Темата е изчерпана.
dani_ddd avatar dani_ddd 82 Точки

Виж, сега, дали услугата е била качествена или не, е едно много субективно обстоятелство. Някои харесаха курса, други не. Твой избор е да не ползваш услугите им, както впрочем реших и аз точно след тази пародия на  курс и изпит по angular. 

8
Hristo_Penchev avatar Hristo_Penchev 389 Точки

Добре - нека формулираме нещата така. Не можеш да учиш висша математика, без да знаеш таблицата за умножение, нали? 

Дори да платиш хиляди на най-добрите професори в света, пак няма да успеят да те научат без основите. Не съм запознат в детайли с учебната програма, но предполагам, че няма как да усвоим знанията от следващото ниво, ако не сме наясно с материята от предишните. Във всяка наука е така. След като не си взел два изпита от дадено ниво, просто нямаш знания, за да усвоиш материята и да ти е полезно следващото такова. Тоест СофтУни трябва да подходи на принципа "Ми ОК, като искаш дай тука парите и идвай на терто ниво, макар и да знаем, че нищо няма да те научим там при сегашното ти ниво на знания". Не става, сам разбираш. Не си бил доволен от конкретния курс? ОК, разбираемо - и аз не съм доволен от много курсове. Но има достатъчно материали - намираш, четеш, вземаш изпита и без да си посещавал курса. По този начин доказваш, че имаш основите да продължиш нататък. Смяташ, че не си струва да даваш пари за курсове, от които няма да си доволен? И това е така - ако решиш, че обучението не си струва времето и парите, значи наистина не си струва. Решението е изцяло твое. 

Една фирма може да ти предостави услуга при определени условия. В случая СофтУни са готови да ти предоставят услугата "Обучение в Ниво 3" срещу съответната такса и издържани изпити от Ниво 2. Ако условията не те удовлетворяват, не си длъжен да ползваш услугата. 

Иначе ако от конкретен курс не си доволен, си си в правото да критикуваш и това е полезно за подобряване качеството на услугата.

Каквото и да решиш - СофтУни или друга школа по програмиране - успех!

1
ZvetanIG avatar ZvetanIG 917 Точки

Да не забравяме, че СофтУни е поело ангажимент да намери  работа на своите студенти.  Ако то  допусне да завършат неподготвени хора, ще загуби авторитета си пред работодателите. Тогава никой няма да иска да чуе за него.

Относно твоя случай, бих казал, че си търсиш управдание за собствения провал.  Много хора не харесаха курса по AngularJS и не го посещаваха, но въпреки това направиха добри, дори отлични проекти.  Други  се явиха на изпита и го взеха. 

Когато човек иска нещо много силно, той прави и невъзможното да го постигне.

Успех! Ще ти е нужен.

4
Yulia avatar Yulia 1345 Точки

Цялата история със "СофтУни намира работа за студентите" ми звучи смешно. Приоритетът трябва да е в качественото обучение, да се дадат максимум знания и практически умения. С тях студентите и сами могат да си намерят работа с лекота.

Съдейки по наблюденията ми, ако се направи статистика колко % от обучаващите се в СофтУни са си намерили работа във фирми не-партньори и на колко СофтУни им намери работа - разликата ще е голяма (в полза на първите)

PS. @vladimirobv, И на мен не ми хареса AngularJS курса, но това не е валидно оправдание за невзет изпит. Материали в нета има колкото щеш. Стисках зъби, научих си го, похейтих си и като не ми харесва, просто няма да записвам ниво#3, that's all. Няма какво друго да направя.

7
30/01/2015 10:04:57
Hristo_Penchev avatar Hristo_Penchev 389 Точки

Юле,

Дали СофтУни ще ни намери работа или ще си я намерим през Jobs.bg - сертификатът е хубаво да има някаква тежест. И точно затова трябва да се дава срещу знания. Така че действително качеството на обучение трябва да е приоритет. 

Владимиров,

Сподели от какво си бил недоволен в AngularJS. Може би екипът ще вземе предвид забележките ти и ще подобри нещата за следващото издание на курса.

3
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6847 Точки

Пенчев,

По-добре да сподели от какво е бил доволен в AngularJS курса, иначе ще има доста да четеш :)

13
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6847 Точки

Добре, понеже в предната тема заговори за договори, които не си подписвал и т.н. и т.н., сега примерът ти е за магазин за дрехи, нека ти съчетая двата примера.

Разбираш се, очевидно устно, с магазина за дрехи, че ако му платиш 400 лв и рекламираш стоките му, всеки месец ще ти дава по 15 ризи и 15 панталона в продължение на 4 месеца. След това ще се разберете на ново, за 400 лв и реклама, да ти дава по 15 суитчера и 15 чифта обувки на месец. Ако обаче в 2 от тези 4 месеца не рекламираш стоките му, няма да има последващ бизнес заедно.

Така, първите 4 месеца минават, ти на 3тия си получил некачествени ризи и съответно си решил да не рекламираш магазина. На 4тия месец си решил да не рекламираш по друга пичина. Така в 2 от 4те месеца не си рекламирал, съответно магазинът решава, че не може да се разчита на теб (а пък и очевидно ти си решил същото за магазина, когато ти е дал некачествените ризи) и не иска да прави бизнес повече с теб.

Започва ли да добива смисъл? Разликата знаеш ли каква е? Че в случая с магазина, те няма да ти предложат да се върнеш на етапа с ризите и панталоните отново и ако всичко е точно, да се продължи към суитчърите и обувките. Просто няма да искат да правят бизнес с теб.

Кой би бил прав в по-горната ситуация:

1. Ти, защото са ти дали некачествени ризи.

2. Те, защото не си спазил уговорката за рекламата

Кой не би бил прав в по-горната ситуация:

1. Ти, защото искаш от магазина да продължи да прави бизнес с теб.

 

Обикновено когато две страни правите бизнес, не се прецаквате взаимно и напук. Когато едната страна поради някаква причина наруши уговорките, или бизнесът приключва, или намирате начин да го оправите това. Начинът НЕ Е като направиш напук, тръгнеш да си отмъщаваш или някакви други непрофесионални приоми.

И това ти го казвам като човек, който като не му хареса нещо в системата, винаги си го казва. И аз съм от тия хора, които дават примерите с магазините, и аз вярвам в правата и задълженията на двете страни и че клиентът винаги има право. Но постфактум и напук не е начинът.

4
30/01/2015 10:23:24
Roumen avatar Roumen 127 Точки

Очевадна е личната драма на колегата, тя може да засяга един конкретен проблем на един конкретен колега, но поражда принципни въпроси, които утре може да засегнат всеки друг, може да е подобен проблем, може да е различен. Като студенти тук какви опции имаме да протестираме, да обжалваме, да търсим решения на индивидуален проблем? Определено трябва да има процедура за разрешаване на такива казуси, дали чрез бъдещия студентски съвет, дали чрез някаква "арбитражна комисия" на екипа, или по някакъв друг начин, трябва да има възможност подобни въпроси да се решават цивилизовано.

Дали не е добра идея да има опция за записване на 2 нива паралелно? В университетите има възможност да запишеш 2 години паралелно на собствен риск, дали и тук да не се въведе такава възможност? В този случай това ще реши проблема на колегата, утре може да реши проблем на други колеги, може да е полезно и за студентите, които имат повече опит и искат да минат през курса на обучение тук още по-бързо.

Друг проблем е липсата на възможност за явяване на поправка извън поправителната сесия, в разумен срок преди записването на следващо ниво (или дори и малко след като то е започнало), в примерен случай колега се е подготвял съвестно и реално е усвоил материала, но е бил възпрепятстван от явяване на изпит и поправка поради някакви уважителни причини (форсмажорни обстоятелства) и загубата на 4 месеца за него да е голям проблем, съответно в такива случаи ще е хубаво да има опция за индивидуална дата за поправка. Как точно ще се организират такива и каква ще е цената им (разбираемо е, че разходите по организация ще са по-големи) са детайли, които могат да се уточнят в последствие, ясно е че няма да е лесно, но въпреки това може да се измисли някакъв адекватен начин за провеждането на такива, важното е да има желание от страна на екипа за това.

Ако поне една от тези две възможности съществуваше такива проблеми нямаше да има. Искаш да запишеш следващо ниво, но не можеш, тогава или записваш 2 на собствен риск, или се явяваш пред комисия на поправка и доказваш на всички, че заслужаваш да бъдеш допуснат до по-високото ниво, или съответно ти доказват на теб, че е по-добре да повтаряш.

 

11
30/01/2015 10:38:38
cherokee avatar cherokee 146 Точки

Колеги, ще изразя мое лично мнение. В живота обикновено, когато не си доволен от нещо, било то услуга или стока, спираш да я ползваш или я връщаш и забравяш (търсиш си други начини да си я осигуриш, вероятно от друг доставчик). Тук сега изпадаме в нещо подобно на параграф 22, хем не ми харесва и не съм доволен, хем искам да продължа да я ползвам (услугата). Да наистина има още много трески да се издялкат, докато всичко стане  перфектно (ако е възможно да се постигне въобще такова състояние, защото е много субективно понятие) и всички са наясно с това било от началото и или в последствие като направен извод. Ако аз бях на твоето място, при положение, че не си доволен от качеството и ми звучиш, че не мислиш, че то ще се и подобри...., ами защо се мъчиш и настояваш да продължаваш. Това малко го докарва на мазохизъм. Има алтернативи колкото искаш, че доста от тях са и безплатни. А както коментира Юлето по-горе не е абсолютно условие да завършиш софтуни, за да си намериш работа. 

Надявам се, че не съм засегнал никой, ако случайно съм го направил, нека да ме извини. :)

2
oconne avatar oconne 113 Точки

Емиле, здравей. Виждам че продължаваш да изживяваш болезнено тоя момент, и не че няма защо. Курса Ангулър беше страхотен провал и това го написахме по постовете хиляди пъти (въобще 2-ро ниво), даже мисля че Софтуни си го осъзнаха и взеха нужните мерки за това. Моят съвет е когато наблюдаваш нещо нередно е да реагираш навреме и да се включиш по социално в проблема иначе едноличната и тривиална борба, както ти самият виждаш не е ефективана, ами и болезнена и то не само за теб но и за хората които ти симпатизират (в случая всички колеги, иначе не биха писали постове за да се опитват да те посъветват). Качеството е болна и стара тема за Софтуни, но за сега няма начин, ние сме първите експериментални мишки и това трябва да го приемем съвсем своебразно без много умуване. Роял много хубаво ти беше написал, че самоволното ти решение просто да неходиш на изпита защото бил некачествен е нелогично, логика без изход нито за теб, нито за Софтуни. Специално за Ангулара понеже видях че нищо няма да нуча, си свалих три дебели книжки и ги изчетох за 5 дена точно, и много неща наистина усвоих като понятия и методики. И така. Така че по скоро трябваше да действаш активно а не пасивно, за да имаш по стабилен резултат.

Даже си мислех да уча 2-ро ниво 8 месеца по собствено желание, защото виждам че не се справям особено добре (програмирането не ми е в страста), но реших този експеримент да го проведа във 3-то ниво. Не забравяй че Софтуни, наред със всичко ти дава известна степен на свобода на мислене и действия, т.е психологията на тоя лиценз е че трябва да разчиташ повече на себе си и да използваш максимално "скритите" дарове. Колкото до качеството, до 4 години според мен нещата вече ще се канализират и усвоят от Софтуни по ефективно. 

Принципно решение за твоят проблем няма (освен да удължиш 2-ро ниво). Ако ти имаш високи оценки от изпитите досега (над 5, и само един изпит за влачене), на студентски съвет и съвет на екипа на Наков може да бъде гласувано дали да запишеш 3-то ниво, незнам това сега ми хрумва, или да положиш  частен изпит, което ми се струва абсурдно. Но не знам наистина какво друго да ти предложа като някаква схема или тактика. 

 

5
ttitto avatar ttitto 1154 Точки

Студентите от Софтуни приличат на децата и на пчеличките. Като не им намериш работа започват да правят глупости. Първите правят бели, а вторите започват да се роят.

Вероятно не трябва да има никакви почивки между нивата, за да няма време за глупости!

8
30/01/2015 11:58:48
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6847 Точки

Сутрин, обед, вечер - комунизъм. Здрав и бодър организъм. За родину!

19
Karlie avatar Karlie 438 Точки

Към колегата Roumen: прав си, че трябва да се отразява мнението на студентите в СофтУни. Но който каже, че СофтУни не се вслушват в мнението на студентите си просто не знам от кой свят пада! Това, което видях дотук за почти една година, е че мнението ни определено се отразява, дори в някои случаи повече отколкото трябва (което създава впечатлението за хаотичност и неуточненост  на правилата)! То не бяха анкети, не бяха нови концепции, не беше удължаване на срокове, лабове и какво ли не (ако някой държи, може да изброя детайлно).Това къде другаде го има? Да не сравняваме с другите университети, да сравним с частните доставчици на услуги, като мобилните оператори например - рядко някой ще си накриви шапката заради тебе, макар че си му клиент и плащаш.

Владимиров, сигурна съм, че нивото след нас ще има много по-качествен курс по Ангюлар. Да, ние сме опитни зайчета, да, имаше много фалове, но така е, никога не е лесно да си пръв в нещо. Да си пръв носи много негативи, но и много позитиви. Всеки от нас, като се е записвал тук е знаел, че това е съвсем нова компания, с нова концепция и е преценил рисковете и бонусите, преди да си плати първата такса.

Писмото, което са ти го пратили, без да съм го виждала, предполагам се изпраща по подразбиране на всеки колега с невзет изпит. Така че не го приемай лично. Както каза Цветан, нормално е СофтУни да иска да завършват само хора, които са взели изпити с отличен, а тези, които са на ръба да ги навиват да повторят, за да научат каквото трябва. Да, в случая с Ангюлара, вината е на ръководството, не на студентите, но в много други случаи хората сами са си виновни, че не са учили както трябва, така че разбирам тази практика.

В крайна сметка, като дръпна чертата, хубавите неща в СофтУни си остават много повече от лошите, така че не мога да те подкрепя, че студентите тук нямат права и плащат за некачествена услуга.

Подпис: СофтУни фенка :)

 

 

13
30/01/2015 12:14:28