Прости числа
Вие сами ли търсихте числата в първа задача или ги открихте някъде?
Вие сами ли търсихте числата в първа задача или ги открихте някъде?
Здравей колега!
Ако случайно все още не си открил - ето ти едно линкче с prime numbers list и индексация:
http://www.miniwebtool.com/list-of-prime-numbers/?to=2000
Лек и успешен ден!
Здравей, задачата е да се научим да намираме нужната ни информация в google. Първите 20 числа човек може и на ръка да ги пресметне, но няма смисъл и да пробва за 251-вото.
Здравей. Ако се чувстваш комфортно може да пробваш и да си напишеш кратък алгоритъм на C# с няколко if условия (примерно, да не се дели на 2, 3, 5, 7). Имай предвид, че числото 1 не е просто и само заблуждава.
Добре,но сме в началото на курса Programming Basics и още нищо точно за езика C# не са ни предали.
Иначе аз изучавам C++ и мога да направя на този език програмата.
Аз направих блок-схема на алгоритъма на решение на задачите, иначе и мен ме глождеше същият въпрос и всички твърдяха, че идеята е да се научим да търсим в Гугъл. Мисля, че ако покажеш и логическо мислене с няколко блок-схеми нинкой няма да ги сметне за грешни ;)
Не знам дали ще повлияе на оценката но 100% е персонална полза
Ако искате бързо и кратко да си правите блок-схеми за C++,Pascal ти препорачвам това:http://www.twirpx.com/file/574148/
AFCE е много полезна програмка
Здравейте, според мен някой от задачите дадени в домашната по математика са ни дадени да осъзнаем, че без програмиране сме изгубени. Все пак не винаги имаме интернет и гугъл :)
Без интернет в програмирането си изгубен :)
Значи нищо не можеш да напишеш без интернет, така ли? Аз съм силно начинаещ...
Не, нямах това предвид.
Ще го разбереш с времето. Бих се пробвал да ти го обясня, но рискувам като нас илно начинаещ, да ти внуша неща, които може криво да разбереш.
Идеята е, че в програмиранетов инаги има нови и нови неща - от към синтаксис, библиотеки и прочие. Това, което ти трябва на теб е да знаеш логиката на нещата и базово познание над синтаксиса. Но няма как да назубриш всяка една възможна функция на този свят, която някое приложение или библиотека ти предоставя.
Например да направиш PDF файл. Може, да речем, докато се учиш да програмираш това да не тис е наложи да го правиш. И да ти се наложи в един прекрасен момент да го направиш - тогава ще трябва да го потърсиш. Няма как за Х време да научиш всичко - това е поетапен процес.
Можеш например да си много добър в сглабянето на гардероби, купуваш си от IKEA един гардероб, носят ти 40 дъски и ги гледаш като голям камък. Ще трябва да потърсиш за този модел гардероби някакви инструкции :) защото е много вреоятно да не ти хареса резултата, ако тръгнеш да ги сглабяш по твоя си начин.
Разбира се, след като си сглабил вече един гардероб от този модел, може и да успееш втория такъв да го направиш без да гледаш схемата. Но трябва поне веднъж да си се сблъсквал с този модел гардероб. А това не става на тренировъчната площадка. Също като много други неща, така и ученето на програмиране е постъпково и последвано от безкрайно четене, всеки път когато се сблъскаш с нов проблем. А на света има безброй много пролеми за решаване и няма учебна среда, която да те научи да решиш всеки един от проблемите на света.
Аз за съжаление не мога да програмирам на нито един език, така че... Използвах mini webtool
Здравейте, колеги!
Реших първо да се опитам да ги намеря сама, а после да проверя в интернет. Определено имаше разлика :) Ползата от усилията ми беше, че открих каква грешка допускам в иначе толкова елементарни сметки.
Здравей, понеже минах една итерация на този курс и трябва да си повиша оценката, реших да се хвана и да започна да правя малко advanced решения на някои проблеми, които биха се сблъскали тези започващи този курс.
Та ето една малка програмка, която решава чрез конзолно приложение Problem 1. Some Primes , като прочита от конзолата "максимално число", до което да сметне кои числа от 2(първото просто число) до "максималното число" ще обходи за да намери прости такива и още един вход, чрез който да филтрира на конзолата само поредния номер на простото число, което искаме да намерим.
Използваме този алгоритъм https://en.wikipedia.org/wiki/Sieve_of_Eratosthenes
В случая ще стартираме програмата 3 пъти, като за първата стойност можем да въведем 0 като стойност по подразбиране, която ще индексира простите числа до индекс номер 1229, а за втория input ще напишем съответно 24, при втората итерация на програмата- 101 и при третата 251 и т.н.
Има и exception handler, който ако някой положи малко усилие да го разгледа, ще му помогне в бъдещи да разбере някои по сложни концепции.
Програмата може да си я свалите оттук - https://github.com/zutobg/CSharp/blob/master/Find_Nth_Prime.cs