Loading...
Ivobos avatar Ivobos -43 Точки

Относно условията и правилата на Софтуерния Университет

Здравейте. От известно време любезно и настоятелно ми се предлага да приема "условията и правилата на Софтуерния Университет". Нямам идея дали повечето сте ги чели и дали сте ги приели на доверие, но аз няма да го направя преди да си изясня няколко неща.

1. Какво значи термина "разбрътвянето"? Срещнах го поне два пъти. Ако е правописна грешка (то такива има бол), няма да е зле да си ги оправите, защото е грубо неуважение към клиентите ви да предлагате толкова неграмотно написан текст за одобрение.

2. Защо "студенти" е в кавички? Предлагате качествено образование и се назовавате Университет, а после изведнъж се говори за "клиенти"? Бихте ли пояснили какво точно сте, че аз нещо явно не съм разбрал?

3.Що за документ са всъщност тези "условия и правила" и защо ме "натискате" да ги приемам?

Това ме интересува засега, но ако стане диалог може допълнително да се включа. 

Благодаря.

 

-15
Въпроси за SoftUni
Anonymous:
Отговорите по темата излязоха извън всички правила и темата се превърна в чат с лични нападки. Ако от екипа на СофтУни преценят, ще прегледат и редактират правилата.

Ако имате конкретни предложения, ги пишете в предвидената тема за тази цел: https://softuni.bg/forum/questions/details/41

Очевидно е, че тук обратната връзка не е градивна и вместо да се поправи това, всички задълбахме в друга посока. Затова смятам, че ще е най-добре темата да се заключи - By Yulia.
dentia avatar dentia 362 Точки

Никой пък не те натиска да приемаш каквото и да е.

Грешки има, да - не е ок, но за невероятно краткото време, в което се случва всичко, е и нормално. А що се отнася до студентството - СофтУнито не е акредитиран университет и студенти официално можем да се водим единствено към вуза партньор. В крайна сметка всички ние сме клиенти - плащаме с време и пари и получаваме образование.

10
Ivobos avatar Ivobos -43 Точки

Има специални програми за прецизиране и е въпрос за 5 минути да се превърти текстът през тях и да се изчистят грешките. Повярвай ми, защото по цял ден пиша за сайтове, блогове и електронни магазини - писател и редактор съм. Какво значи това "невероятно краткото време"? Изобщо не е оправдание и звучи смешно, дори глупаво. Аз когато греша ми режат от надницата и губя клиенти. Не съм студент, а само посетител на сайта и затова говоря за "натискане" (образно казано) да приема условията. Факт е, че непрекъснато ми се набиват в сигнален цвят, а на практика не ме касаят. И клиент не съм изглежда. В рамките на майтапа - Ти ли си "дежурна по амбразура"? wink   

0
dentia avatar dentia 362 Точки

Това, че банерът не те касае съвсем не значи, че не касае другите и ако не е толкоз' очевиден в и без друго наспамения форум щеше да има още 3 теми от тип "Къде, аджеба, е инфото". Бъди писател, литературовед и критик, но не наричай никое женско изказване глупаво, че ще ти излезе през носа (тъй де :)). В края на краищата не си замесен в тая "схема" и не знам защо само се отбиваш да даваш акъл. Като това ти е работата и си вещ - предложи малко помощ, 'шото да наминеш да оплюеш и да си тръгнеш е предъвкан вече сценарий. smile

10
dsmilyanov avatar dsmilyanov 237 Точки

1. Не съм сигурен за "разбрътяването", би могло и да е правописна грешка.

2. "Студенти" е в кавички, защото не всеки учащ в СофтУни е "студент" по смисъла на закона за висшето образование. Истински студенти са тези, които освен СофтУни запишат и в университет-партньор. "Студент" е употребено в смисъла на думата Student, т.е. ученик (или човек, който учи нещо). СофтУни само по себе си е фирма, не е университет.

3. Условията и правилата са нещо нормално в този случай, все пак говорим за фирма, говорим за пари, заплащане на услуга. (Някой може да си плати нивото в СофтУни и после нищо да не прави през тези 4 месеца и след това да се опита да съди СофтУни, че не са го научили на нищо... Което в този му вид не е редно отношение.)

2
externo avatar externo 119 Точки

Хейтването е напълно безмислено в частна собственост :О) това е частна фирма с образователни курсове. Собствениците й не са длъжни да дават обяснения на това което правят. Неприятно или не - могат да правят каквото си искат и който не му харесва да се изнася, както се пееше в една песен :)

Аз лично съм се съгласил и с общите условия и с индивидуалните такива.

4
Ivobos avatar Ivobos -43 Точки

Ако моите съвсем резонни въпроси ги оприличаваш на "хейтване", значи сме на различни писти и няма да се получи дори коректен спор, а какво да говорим за съвпадение на мнения. Щом си се съгласил с условията, бъди така добър да ми "преведеш" думичките, които не разбрах и да ми обясниш енигмите, за които попитах? В случай, че си ги чел! В тази честна частна собственост никой ли не смее да си сложи истинската снимка? Що за маскарад се получава? smile

-7
Petya avatar Petya 2461 Точки

Има снимки на целия екип, заедно с био в "Новини". Никой не се крие: https://softuni.bg/news/meet-the-softuni-team

Що се отнася до правописните грешки, благодарим за обратната връзка, но се радваме на градивна критика, а не на хейт, не насърчаваме и злобните коментари: https://softuni.bg/forum/questions/details/217 

1
Ivobos avatar Ivobos -43 Точки

Петя, нямам никакви претенции, че вашия екип се крие. Виждате, че си комуникирах досега с "приказни принцеси" и "батмани".  Не сте ме разбрали, но е понятно - вие сте програмисти, а аз съм човекът на словото. Нали не ми казвате, че някъде в моите коментари има злоба или "хейт". Всъщност бихте ли ми дефинирали понятията "злоба" и "хейтване" според вашите критерии? Това, което съм написал дори не е критика или ирония. Просто питам съвсем добронамерено. Вместо да търсите скрит подтекст, то най-добре ще е да ми отговорите на конкретните въпроси, а не да ме "замервате" с някакви правилници. Доста чиновници постъпват така, когато нямат готов отговор. smile  

-6
Yulia avatar Yulia 1346 Точки

Ivobos, не мога да отговоря на въпросите Ви, но мога да кажа защо аз приех тези условия: защото имам пълното доверие на екипа на СофтУни. И всички ние, щом сме избрали да бъдем "студенти" още в първият прием, практически без да имаме база за сравнение, това говори само за едно: доверие.

Хубаво е да имате съмнения при "подписване" на документи и приемане на условия, но в конкретният случай мисля, че притесненията Ви са неоснователи. Но ако така ги четете абсолютно на всеки сайт, на който се регистрирате и във всичко, което правите - ами евала. Но смятам, че само човек, който желае да намери пролука и да наруши правилата би задълбавал толкова в тях. И ако ще философстваме, бих добавила идеята, че в крайна сметка, когато сме се родили, се е наложило да приемем правилата на живота без да ги разбираме изобщо, нали? :) Ако искаш да бъдеш част от нечие общество, приемаш правилата.

ПП. Бях провокирана да пиша, заради "маските", които Ви възмущават. Аз съм с истинска снимка, но мога да кажа че аватара често говори за човека много повече от реална фотография :) Може би просто като писател, какъвто казвате, че сте - неволно преувеличавате значението на нещата, стремейки се да привлечете повече внимание... е, успяхте, но не виждам полза от това. Съветвам Ви да поработите над начина си на изказване, защото наистина се усещат негативните нотки в написаното. Виждам отговорите ви и в други теми - искрен сте, но може би не това е начинът, по който трябва да изразявате мнението си.

9
Ivobos avatar Ivobos -43 Точки

Браво, Юлия! Харесва ми, че си откровена. Така е правилно по моите критерии. Имаш плюс от мен. laughing Начинът ми на

изразяване е моя стил. Такъв ми е откакто се помня и не смятам да го променям, защото ми носи успех. Написал съм стотици статии и не съм имал случай клиентите ми да са недоволни. Хората си поръчват и си плащат, така че нямам причина да се срамувам от перото си.  

 

П.П. Относно "негативните нотки"? Не е тук мястото да публикувам мои трудове, но над 50% от това, което пиша е на хумористична основа и хората много се забавляват. Често са ми казвали, че имам прекалено развито чувство за хумор. Обичам да го ползвам и влагам хумор при всяка възможност, дори когато пиша много сериозни, понякога за трагични теми текстове. Понятно е - в този свят потопен в отрицателни емоции смехът е единственото спасение. wink  

-7
BoYaN avatar BoYaN 336 Точки

Здравейте,

Ivobos, не съм съгласен със становището, че трябва да се махнат минусите, както и че те са основа за "подло доносничество". На кой доносничим с тях всъщност ?

Аз предпочитам да дам анонимно несъгласие, отколкото да не дам мнение или както е с повечето неща, случващите се в България, липсата на изразено мнение да се приема като мълчаливо съгласие. Във Фейсбук, гледаш някакво отвратително клипче и за да оставиш коментар, трябва да го лайкнеш - никакъв шанс да лайкна нещо отвратително, но пък може да искам да оставя хейтърски коментар, примерно, ама няма хейт бутон.

Така че системата си е добре така. Както и в реалността, така и тук се събират хора с различни мнения. Нормално е по-голямата част от тях да не са съгласни с твое мнение, едни защото си имат свое, което се разминава от твоето, други защото не го разбират, а човека като не разбира нещо го приема за лошо (by default ), което пак си е нормална реакция.

За правилата: като не ти харесват, не ги приемаш и точка. Никой зорлен не може да те накара. Намерил си грешка, ако решиш докладваш я, нито ще те наградят, нито ще ти се вдигне рейтинга, евентуално някой, в случая Петя, ще ти благодари и толкова.

А за аватарите във форума, виж моя на ФБ. Предполагам, че няма да се впечатлиш особено, ако ти кажа че ти е колега текстописец. Все пак това е ИТ форум, а не някакъв публичен, където да се събират разни извратеняци, да зарибяват дечицата с весели картинки или нещо подобно.

Спечели някакво внимание все пак, което може би се дължи на професията ти. Ако имаш нещо интересно за споделяне, заповядай. Имай предвид, че подобни теми, без особено много ценно съдържание, не се толерират. Поздрави

4
slavek avatar slavek 51 Точки

Ivobos, Facebook обмисля да сложи 'Dislike' бутон, засега са сложили само във Facebook Messenger цък. Лично аз преди да поствам въпроси по наболели за мен теми първо преглеждам форума за да проверя дали някой преди мен не е питал нещо подобно. Най-малкото за да няма хейтове. И след като си видял грешка, защо не предлагаш решение а хейтваш (съжалявам но това не са резонни въпроси или поне не във вида в който трябва да бъдат). По този начин едва ли ще получиш отговор на въпросите си. Няма значение дали сме програмисти или хора на словото, по-важно е как контактуваме помежду си.

3
g.stoyanov avatar g.stoyanov 776 Точки

@Ivobos "Хората си поръчват и си плащат, така че нямам причина да се срамувам от перото си."

Не може човек да не си помисли че и постовете ти тук може би са възнаградени, просто като ги прочетох тази мисъл веднага ми мина през главата.

7
externo avatar externo 119 Точки

Това е очевидно и беше въпроса на време да се случи, даже се замислих, че много са се забавили :)) и се надявах да се размине поне за тази инициатива в бг, но уви...

1
mihayloff14 avatar mihayloff14 824 Точки

Здравейте,
Трябва да призная, че някои от становищата Ви имат известно основание и поздравления за проницателността Ви. Не всеки ден се срещат такива хора.

Въпреки това, ясно си проличава заядливото отношение в коментарите Ви, които от своя страна провокират несъгласие и раздразнителност в "студентите". Убеден съм, че ако бяхте подходили по - деликатно и с добри намерения, не бихте срещнали такъв "яростен отпор". :)

7
Ivaylo.Il avatar Ivaylo.Il 226 Точки

Напълно съм съгласен с колегата по-горе. Авторът на темата, ако има желание може да се запознае с някоя от книгите на Дейл Карнеги сигурен съм ще намери полза от тях, ако наистина е писател и редактор.

2
ti4o.bs avatar ti4o.bs 16 Точки

Според мен си взел работата си доста по сериозно от колкото трябва ;)

0
tsonchev avatar tsonchev 38 Точки

Малко тъпо се получава, че тук във форума, младите се нахвърляме така на по-зрял човек от нас, и не е редно да му говориме с такъв тон, но пък и малко и той си има вина за това.

Мненията ми по въпрос 3 и 2.

 

3. В каквато и институция да отидеш, ти се съгласяваш насилствено с правила.

Когато отидеш в банка, и искаш да теглиш кредит, за да го получиш трябва да се съгласиш с условията и правилата на банкера.

Когато влезнеш в един автобус, вътре трябва да спазваш правилата, който са на собственика на автобуса и ако си вътре в него се води че ти си съгласен с тези правила въпреки, че никой не те е питал дали искаш да ги спазиш. А в секундата, в която си купиш билет, без да ходиш да питаш дали е съгласен собственика на автобуса влизат условия и правила, които пък той трябва да спази (натискат го да ги спази).

Всеки ден, ние без да осъзнаваме, непрекъснато се съгласяваме или не с разни условия и правила.

Не виждам нищо нередно в това, да си задължен да се съгласиш в това например, да не чупиш имуществото на университета, да не пушиш в залата, където се преподава и други елементарни правила за поведение.

 

2. Много хейтъри се дразнят че думата университет присъства в името на фирмата.

Лично за мен, хич не ми пука как ме нарича екипът на софтуни. За мен най-важното е, че фирмата ми продава стока си, от която аз имам нужда (базови знания с много практика), на много добра цена. За какво трябва да си тормозя, без това изтормозената глава за да се занимавам да разсъждавам как се казва фирмата, и как се нарича, мястото където съм поставен там, и дали то е в кавички или не. 

 

 

6
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.