Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

EstervinaArias avatar EstervinaArias 4 Точки

Задача със случайно генерирани оценки на студенти

Имам два въпроса:

Как да изведа брой отличници и студенти със слаб успех?
Как да изкарам средния успех на групата?

 

#include<math.h>//matematicheski funkcii
#include <iostream>//vhodno izhodni potoci
#include <windows.h>//za system
#include <fstream> //za zapis i chetene na fail


using namespace std;

int main()
{


    int students;
    int ocenki;
    int tochki;
    char ime[30];

    SetConsoleOutputCP(1251);
    SetConsoleCP(1251);
int oc2=2;
int oc3=3;
int oc4=4;
int oc5=5;
int oc6=6;


    char otnovo = 'd';
    while (otnovo == 'Д' || otnovo == 'д' || otnovo == 'D' || otnovo == 'd')
    {

        do {
            cout << endl << "Моля, въведете брой студенти в групата - от 10 до 16:    ";//
            cin >> students;
        } while (students < 10 || students >16);

        for (int i = 1; i < students; i++)
        {

            cout << endl << "Студент номер:  " << i << endl << endl;

            for (int i = 0; i < 1; i++)
            {

                tochki = rand() % (100 - 30 + 1) + 30;
                cout << endl << "Точки:  " << tochki;

            }


            if

                (tochki <= 49)
            {
                cout <<endl<< "Слаб : "<<oc2;
            }

            else
                if

                    (tochki <= 59)
                {

                    cout << endl << "Среден: "<<oc3;
                }
                else if
                    (tochki <= 75)
                {
                    cout << endl << "Добър: "<<oc4;
                }
                else if
                    (tochki <= 89)
                {
                    cout << endl << "Много добър: "<<oc5;
                }
                else if
                    (tochki <= 100)
                {
                    cout << endl << "Отличен: "<<oc6;
                }
                else
                {
                    cout << "Натиснете клавиш.";

                }

        }

        cout << endl << endl << "Искате ли да започнете отново?   Д/Н " << endl << endl;
        cin >> otnovo;
    }


    


    return(0);

0
Programming Basics
emo.999 avatar emo.999 399 Точки

Здравей,

Направи си една променлива за учениците със слаб успех и всеки път във проверката, която е за Слаб резултат (tochki <= 49) я инкрементирай. Същото и за отличниците.

 

За средния резултат - още една променлива която взима стойността на оценката -> при така написана задачата тя ще трябва да бъде във всеки if и ако е в този за Слаб(tochki <= 49) да приема 2, съответно в този за Среден - да приема 3 и т.н. и накрая да се записва в друга променлива, sum например, която трябва да е извън if проверките. След края на цикъла я делиш на броя на учениците и получаваш средния резултат.

 

Просто нямам IDE за С++ и затова се опитвам да ти обясня тук. Питай, ако не си разбрал идеята.

0
12/11/2018 15:25:15
EstervinaArias avatar EstervinaArias 4 Точки

Благодаря за насоките :)

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.