[Exam Problems] Java Basics - Exams May 2014 - Решения
Здравейте предлагам да видим решенията за задачите от изпита, такива каквито сме ги писали там. Моите лично са мнооого грозни и определено не е качествен програмен код, но просто се бях панирал, че няма да ми стигне времето.
Кодът е без никаква корекция и е директно от еклипса който писах на изпита, със сигурност има доста по-лесни начини за всички задачи, но нали знаете на изпит как е - за каквото се сетиш първо това почваш. След изпита с колегите като коментирахме останових, че ще е по-лесно да използваш на последната задача само 2 мапа без сет вътре, но важното е, че се пак имам 400 точки.. другото за сега остава на заден план.
Ето и моите, решения на задачите от изпита на 01.06 (Както колегата @kiko144 спомена, за 4та задача използвам само 2 мапа, без сет вътре)
Problem-1-Stuck-Numbers
Problem-2-Sum-Cards
Problem-3-Simple-Expression
Problem-4-Logs-Aggregator
Здравей колега на 3 задача Problem-3Longest-Odd-Even_Sequence ,
5 тест е (1) (0) (0) (0) (0) (0) (0) (1) и иска изход 7 , при положение ,че нулата играе едновременно и четно и нечетно ,тук отговора не трябва ли да бъде 8 , ако може,бих помолил да ми го разясниш понеже явно бъркам нещо, на изпита на тази задача имам 80 точки и това е единия тетст , който ми гърми !
Здравей,
И моята логика беше такава, докато не се усетих, че нулата играе нечетно/четно само, за да продължи поредицата.
Пример 5:
(1) (0) (0) (0) (0) (0) (0) (1)
Как се интерпретира нулата в низа:
Чете първият елемент(1) и казва "Аха, нечетно е" след това чете вторият елемент (0) и казва "Аха, нула е, значи трябва да приеме стойност, за да продължи поредицата => е четно. И така продължава до седмият елемент (0), който го чете като нечетен, осмият елемент (1) е нечетен също, затова не се прибавя към поредицата.
Моят код замества нулите с числа, които да продължеват предишната поредица, т.е.
(1) (0) (0) (0) (0) (0) (0) (1) се чете от кода като
(1) (2) (1) (2) (1) (2) (1) (1)
Надявам се да съм бил ясен :)
Да верно мерси колега ! Сега го схванах защо е така , много уловки имаше на изпита от 27 !
Bi0GaMe поздравявам те за решението да заместиш нулата в longest-odd-even-sequence!Просто и тарикатско!Аз не хванах възможните точки точно по тази причина.Имам 70 или 80, но ти в случая даваш прекрасна идея за други подобни решения!Аз лично дори махнах минуса на отрицателните числа, защото дали е положително или не, няма абсолютно никакво значение за четно или нечетно.Още веднъж браво!
За 3-та задача Problem-3 Longest-Odd-Even_Sequence, ако приложим тази логика( "...че нулата играе нечетно/четно само, за да продължи поредицата." както казваш) ще нарушим условието, че ''zero is considered odd and even IN THE SAME TIME''. Оставяме настране факта, че се казва at the same time. Просто не е добре формулирано условието и определено, ако я решим както трябва според jugde-a, а именно да редуваме четна с нечетна позиция ще сме в противоречие с условието. Демек, просто е грешен начин на изразяване. Все едно искаш едно нещо, а казваш друго. Това, което условието казва, е да смятаме нулата като изключение, което е хем четно хем нечетно и всичко след нея ще продължи поредицата. Ако искаме условие, отговарящо на тази логика, може да имаме например: нулата може да приема четна или нечетна стойност, в зависимост от позицията си в поредицата, а не ''счита са за четна и нечетна ЕДНОВРЕМЕННО" :) И аз днес се ядосвах как може така да се пише условие за изпитна задача.