Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

Petya.marinova avatar Petya.marinova 3 Точки

Multidimensional Arrays - Exercises 08.The Heigan Dance /Java

Привет!

Може ли някой да ми каже какво пропускам? Тестовете, които имам в условието ми излизат, но другите не и ми дава само 20% в judje.

Знам, че е написана малко объркващо, но само това подобие на код успах да напиша. :D 

Благодаря предварително! :)

https://pastebin.com/XVqTkGZA

Тагове:
0
Java Advanced 25/01/2021 21:16:44
Axiomatik avatar Axiomatik 2422 Точки

From what I can see, you are changing the player's simultaneously on a given row and column:

                       if (playerPositionRow < 0 || matrixChamber[playerPositionRow][playerPositionCol] == 0){
                            playerPositionRow = playerPositionRow + 1;
                            playerPositionCol = playerPositionCol + 1;

When comparing with another solution that has been refactored by MartinBG, you will see a different placement validation:

           if (hsChamber[startPlRow][startPlCol]) {
                if (isRowValid(hsChamber, startPlRow - 1) && !hsChamber[startPlRow - 1][startPlCol]) {
                    startPlRow--; // move up
                } else if (isColValid(hsChamber, startPlCol + 1) && !hsChamber[startPlRow][startPlCol + 1]) {
                    startPlCol++; // move right
                } else if (isRowValid(hsChamber, startPlRow + 1) && !hsChamber[startPlRow + 1][startPlCol]) {
                    startPlRow++; // move down
                } else if (isColValid(hsChamber, startPlCol - 1) && !hsChamber[startPlRow][startPlCol - 1]) {
                    startPlCol--; // move left
                }

I would strongly advise to compare the whole solution with yours and to rewrite it, most importantly to cut down on those mega if-validations, where you easily can get lost.

Best,

import java.util.Scanner;
 
public class Pr08TheHeiganDance {
    public static void main(String[] args) {
        Scanner scanner = new Scanner(System.in);
 
        double hsPoints = 3000000.0;
        int playerPoints = 18500;
 
        int startPlRow = 7;
        int startPlCol = 7;
 
        String lastSpell = "";
        boolean activeCloud = false;
 
        double damage = Double.parseDouble(scanner.nextLine());
 
        while (playerPoints > 0 && hsPoints > 0) {
            hsPoints -= damage;
            
            if (activeCloud) {
                playerPoints -= 3500;
                activeCloud = false;
                
                if (playerPoints < 0) {
                    break;
                }
            }
            
            if (hsPoints < 0) {
                break;
            }
            
            String[] tokens = scanner.nextLine().split("\\s+");
 
            String spell = tokens[0];
            int row = Integer.parseInt(tokens[1]);
            int col = Integer.parseInt(tokens[2]);
 
            boolean[][] hsChamber = new boolean[15][15];
            for (int i = row - 1; i <= row + 1; i++) {
                if (i >= 0 && i < hsChamber.length) {
                    for (int j = col - 1; j <= col + 1; j++) {
                        if (j >= 0 && j < hsChamber[row].length) {
                            hsChamber[i][j] = true;
                        }
                    }
                }
            }
 
            if (hsChamber[startPlRow][startPlCol]) {
                if (isRowValid(hsChamber, startPlRow - 1) && !hsChamber[startPlRow - 1][startPlCol]) {
                    startPlRow--; // move up
                } else if (isColValid(hsChamber, startPlCol + 1) && !hsChamber[startPlRow][startPlCol + 1]) {
                    startPlCol++; // move right
                } else if (isRowValid(hsChamber, startPlRow + 1) && !hsChamber[startPlRow + 1][startPlCol]) {
                    startPlRow++; // move down
                } else if (isColValid(hsChamber, startPlCol - 1) && !hsChamber[startPlRow][startPlCol - 1]) {
                    startPlCol--; // move left
                }
 
                if (hsChamber[startPlRow][startPlCol]) {
                    switch (spell) {
                    case "Cloud":
                        playerPoints -= 3500;
                        activeCloud = true;
                        lastSpell = "Plague Cloud";
                        break;
                    case "Eruption":
                        playerPoints -= 6000;
                        lastSpell = spell;
                        break;
                    default:
                        throw new IllegalArgumentException("Invalid spell: " + spell);
                    }
                }
            }
        }
 
        if (hsPoints > 0) {
            System.out.printf("Heigan: %.2f%n", hsPoints);
        } else {
            System.out.println("Heigan: Defeated!");
        }
        if (playerPoints > 0) {
            System.out.printf("Player: %d%n", playerPoints);
        } else {
            System.out.println("Player: Killed by " + lastSpell);
        }
 
        System.out.println("Final position: " + startPlRow + ", " + startPlCol);
    }
 
    private static boolean isRowValid(boolean[][] hsChamber, int startPlRow) {
        return startPlRow >= 0 && startPlRow < hsChamber[startPlRow].length;
    }
 
    private static boolean isColValid(boolean[][] hsChamber, int startPlCol) {
        return startPlCol >= 0 && startPlCol < hsChamber.length;
    }
}

 

1
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.