Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

borislavsimonov avatar borislavsimonov 6 Точки

Problem 5. **Football Team Generator

Здравейте,

някой може ли да пусне решени на тази задача по възможност Java

Exercises: Encapsulation

Problem 5. **Football Team Generator

Judge

 

A football team has variable number of players, a name and a rating.

Team

-

name: String

-

players: List<Player>

+

Team (String)

-

setName(String) : void

+

getName(): String

+

addPlayer(Player) : void

+

removePlayer(String) : void

+

getRating() : double

 

A player has a name and stats which are the basis for his skill level. The stats a player has are endurance, sprint, dribble, passing and shooting. Each stat can be in the range [0..100]. The overall skill level of a player is calculated as the average of his stats. Only the name of a player and his stats should be visible to all of the outside world. Everything else should be hidden.

Player

-

name: String

-

endurance:  int

-

sprint:  int

-

dribble: int  

-

passing: int

-

shooting: int

+

Player (String, int, int, int, int, int)

-

setName(String) : void

+

getName(): String

-

setEndurance (int) : void

-

setSprint (int) : void

-

setDribble (int) : void

-

setPassing (int) : void

-

setShooting (int) : void

+

overallSkillLevel() : double

 

A team should expose a name, a rating (calculated by the average skill level of all players in the team) and methods for adding and removing players.

Your task is to model the team and the players following the proper principles of Encapsulation. Expose only the fields that needs to be visible and validate data appropriately.

Input

Your application will receive commands until the "END" command is given. The command can be one of the following:

  1. "Team;<TeamName>" – add a new team
  2. "Add;<TeamName>;<PlayerName>;<Endurance>;<Sprint>;<Dribble>;<Passing>;<Shooting>" – add a new player to the team
  3. "Remove;<TeamName>;<PlayerName>" – remove the player from the team
  4. "Rating;<TeamName>" – print the team rating, rounded to a closest integer

Data Validation

  1. A name cannot be null, empty or white space. If not, print "A name should not be empty."
  2. Stats should be in the range 0..100. If not, print "{Stat name} should be between 0 and 100."
  3. If you receive a command to remove a missing player, print
    "Player {Player name} is not in {Team name} team."
  4. If you receive a command to add a player to a missing team, print "Team {team name} does not exist."
  5. If you receive a command to show stats for a missing team, print "Team {team name} does not exist."

Examples

Input

Output

Team;Arsenal

Add;Arsenal;Kieran_Gibbs;75;85;84;92;67

Add;Arsenal;Aaron_Ramsey;95;82;82;89;68

Remove;Arsenal;Aaron_Ramsey

Rating;Arsenal

END

Arsenal – 81

Team;Arsenal

Add;Arsenal;Kieran_Gibbs;75;85;84;92;67

Add;Arsenal;Aaron_Ramsey;195;82;82;89;68

Remove;Arsenal;Aaron_Ramsey

Rating;Arsenal

END

Endurance should be between 0 and 100.

Player Aaron_Ramsey is not in Arsenal team.

Arsenal - 81

Team;Arsenal

Rating;Arsenal

END

Arsenal – 0

Благодаря !

 

 

Тагове:
0
Java OOP Advanced
borislavsimonov avatar borislavsimonov 6 Точки

Много Благодаря.

0
borislavsimonov avatar borislavsimonov 6 Точки

Много Благодаря !

Светли празници !

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.