Loading...

4 неща, които трябва да запомниш, ако искаш да си QA

avatar Пламен Тотев 3 минути 244
4 неща, които трябва да запомниш, ако искаш да си QA

Искаш да навлезеш в QA индустрията? Чудесен избор! QA инженерството е изключително важна част от софтуерното разработване, като през 2020 година пазарът за тестване на софтуер надхвърли 40 милиарда по данни на Global Market Insights.

Ако нямаш търпение да се запознаеш по-отблизо със сферата, можеш да го направиш с цялостната програма по QA инженерство на SoftUni, където ще получиш необходимите познания да можеш да се реализираш като Manual QA само след 5 месеца!

Ето и какво трябва да запомниш, ако иска да си QA:

Ролята на QA експерта е важна

В основата на QA не стои единствено откриването и отстраняването на бъгове и грешки. Това е цялостен подход, насочен към гарантиране на качеството на продукта, оптимизиране на потребителското изживяване и опазване на репутацията на бранда.

QA специалистите играят ключова роля, защото не само повишават удовлетвореността на потребителите, но и намаляват дългосрочните разходи на компаниите чрез идентифициране и разрешаване на потенциалните проблеми с продукта на най-ранните етапи на разработка.

Източник: Dribbble

Има различни видове тестване

Да, голяма част от ролята на QA експертите се състои в тестването на софтуера. За целта обаче има различни видове тестове, които осигуряват различни аспекти на качеството на софтуера. Нека разгледаме заедно кои са те като използваме за пример един калкулатор:

  • Unit testing – тестване поотделно на всяка част (или единица) на софтуера.

Пример: Ако тестваш калкулатор, например, тестваш самостоятелно функцията за добавяне на числа, за да се увериш, че тя работи правилно.

  • Integration testing - тестване на взаимодействията между различни единици или компоненти в софтуера

Пример: В същото приложение за калкулатор, след като тестваш функцията "добавяне", ще провериш и дали резултатът се показва правилно на екрана.

  • System testing - тестване на софтуера като цялостна система, за да се провери дали той отговаря на определените изисквания.

Пример: Проверка на калкулатора, включително на потребителския интерфейс, функционалността и производителността му.

  • Acceptance testing - тестване дали софтуерът отговаря на изискванията и очакванията на потребителите и заинтересованите страни.

Пример: Потребителите изпробват приложението за калкулатор и определят дали то отговаря на техните нужди и дали е лесно за използване.

  • Performance testing - гарантиране, че софтуерът работи при натоварване и се представя добре.

Пример: Проверка дали калкулаторът продължава да работи бързо, когато се използва от много потребители едновременно.

  • Security testing – проверка за уязвимости.

Пример: Гарантиране, че никой не може да хакне приложението за калкулатор, за да промени функциите му.

  • Usability testing - оценка на потребителския интерфейс на софтуера и цялостното потребителско изживяване.

Пример: Получаване на обратна връзка за това дали потребителите намират приложението за калкулатор за интуитивно и удобно за ползване.

Самото тестване на софтуера може да се извършва както ръчно, така и автоматизирано. Когато е необходима човешка гледна точка, при еднократни тестови сценарии или при чести промени в приложението, се използва ръчното тестване. От друга страна, автоматизираното тестване е приложимо при често повтарящи се задачи, тестване на софтуера при големи натоварвания, както и при проверка как работят няколко машини едновременно.

Нуждаеш се както от технически, така и от меки умения

Някои от уменията, които са ти необходими за успех в QA сферата, са:

  • Силни аналитични умения и способност за решаване на проблеми – QA тестерите трябва да мислят критично и да анализират функционалността на софтуера, за да идентифицират потенциални проблеми и рискове.

  • Внимание към детайлите – това качество е от съществено значение за откриването дори на малки дефекти и бъгове, свързани с гарантирането на качеството на софтуера.

  • Познаване на методологиите и инструментите за тестване - важно е да се познават различни техники, инструменти и рамки за тестване, за да бъдеш максимално ефективен.

  • Основни познания по програмиране – базовите познания в програмирането, като владеене на езици като Java, Python или C#, могат да ти помогнат да автоматизираш тестовете и да си сътрудничиш ефективно с разработчиците.

  • Комуникация и сътрудничество - комуникационните умения са от съществено значение за работата на един QA експерт и допринасят за доброто документиране на проблеми и предоставянето на ясни и кратки доклади от тестове.

Постоянно ще учиш

Светът на технологиите е в състояние на постоянна динамика и QA не прави изключение. С развитието на практиките, инструментите и методологиите за разработване на софтуер трябва да се развиват и стратегиите за осигуряване на качеството. Успешните професионалисти в областта на осигуряването на качеството се учат през целия си живот, като се запознават с най-новите тенденции, инструменти и най-добри практики в тази област.

Източник: Test Pro

Ако това не те притеснява, а напротив – виждаш предизвикателството като вдъхновение, то тогава това е правилната сфера за теб! Можеш да направиш първата стъпка към успеха в QA индустрията още днес, като кандидатстваш в цялостната програма по QA инженерство на СофтУни още днес!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.