Топ 4 „меки умения“, които правят ИТ мениджърите успешни
Успешният мениджър на ИТ проекти притежава комплекс от качества, знания и умения, които го правят наистина ефективен в работата му. Освен основните познания в сферата на информационните технологии се изискват и „меки умения“, необходими за ефективната комуникация с останалите, емпатия, способност за разрешаване на проблеми в сложни ситуации и много други. Има четири най-важни „меки умения“, които отличават успешния от добрия мениджър. Добрата новина е, че те могат да се овладеят с помощта на теоретична подготовка и, разбира се, много практика. Вижте кои са те в следващите редове:
Работа в екип
Днес умението за работа в екип е едно от най-търсените на пазара на труда. Отборните играчи са ценен ресурс в почти всяка една професионална област. ИТ индустрията не прави изключение. Групата служители, която се превърне в екип, има възможността да постига много по-високи резултати. Допълнителните ползи от "отборната игра" са по-голямо удовлетворение и по-добра работна атмосфера. Необходимо е да се полагат системни усилия за поддържане на колективния дух в екипа. А те включват, преди всичко – членовете на ИТ екипа да се научат да слушат останалите, да споделят знания и опит, да говорят открито и ясно помежду си.
Управление на конфликти
Да се справяш с конфликт съвсем не означава да го пренебрегваш или да наложиш едната гледна точка. Изисква се по-специфична нагласа към конфликта и по-задълбочено разбиране за неговите причини. Конфликтът не означава непременно скандал или караница между колеги. Всяка ситуация, в която естественият ход на работа е затруднен, е конфликтна. Подобни проявления се случват ежедневно. Колкото по-задълбочено се изследват причините за възникването на такива ситуации, толкова по-големи са шансовете за справяне с тях. Ключово е разбирането, че конфликтът не е непременно нещо негативно. Напротив – голяма част от добрите идеи и иновативни подходи се раждат в резултат именно от подобни "проблеми". Конфликтите изваждат наяве скритите недоразумения в екипа, допринасят да изясняване на мненията и гледните точки и имат мощен потенциал да повишат мотивацията и креативността в екипа.
Говорене пред публика
Много добри идеи са останали само идеи, защото не са били представени разбираемо и убедително. Повечето пъти това се дължи на невъзможността на техния автор да ги представи пред публика. Говоренето пред публика предизвиква страх у много хора, но този страх се преодолява. Преди всичко - с добра предварителна подготовка и анализ на публиката, пред която ще се представя идеята. По време на самото представяне е важно както отправянето на ясни послания, така и овладяване на невербалния език на тялото. Никой сред членовете на публиката не би повярвал на човек със скръстени ръце, втренчил поглед в пода. Осъществяването на зрителен контакт с публиката е важно, колкото разбиването на голямата идея на няколко по-прости. Разбира се, за говоренето пред публика практическият опит е ключов. След всяко следващо представяне, говорителят става все по-добър.
Защо е необходим Agile за успешното ръководене на проект
Agile представлява комбинация от така наречените "гъвкави методологии" за разработка на софтуер, съдържащи разнообразни техники за управление на проекти. Гъвкавите методологии обикновено включват поетапна работа, чрез разпределение на задачите между хора или цели екипи. Именно по тази причина усвояването на умението за работа с Agile е ключова за всеки успешен мениджър на ИТ проекти.
Запишете се за модула IT Project Management – октомври 2019, за да се потопите в дълбочина в света на мениджмънта в сферата на информационните технологии. По време на обучението ще можете да усвоите познания за говорене пред публика, работа в екип и управление на конфликти. Ще се запознаете с основните ценности и принципи на Agile методологиите и практическото им приложение в разработката на софтуер – как те да се прилагат към проекти с голям мащаб. За повече информация и записвания посетете ТОЗИ линк!
Автор: Мария Цекова