Unity 2021
Преди около две седмици създателите на гейм енджина Unity обявиха възможностите на последната версия на продукта си в 50-минутно видео, включващо историите на някои от създателите на игри, както и визията за самата програма. Преди да навляза в самите примери, е хубаво да започнем от самото начало.
Какво точно е енджин?
Енджин (engine) е специално създадена виртуална среда, в която могат да се правят видеоигри. Unity е една от най-известните такива и множество популярни игри са създадени в нея. Енджинът е като огромен пясъчник, в който можеш да правиш каквото си пожелаеш – да добавяш обекти, осветление, герои, анимации и да изградиш една игра от начало до край.
Unity
Unity не спира да се развива и всяка година излизат нови и нови версии, които дават на създателите все повече и повече възможности, но използването на последните версии определено крие своите рискове. Това е така, защото най-новите, наречени preview, са все още недоизпипани, в alpha или beta етап и съдържат множество бъгове, които могат да възпрепятстват процеса и да „счупят“ проекта. Най-сигурният избор на версия е LTS (Long Term Support) – тя е преминала през множество тестове, всичко работи, предлага най-много стабилност, единствените ъпдейти, които получава са минимални корекции на бъгове. В момента последната LTS версия на Unity е Unity 2020.3.0.
Разбира се, създателите окуражават и ползването на preview версията, като възнаграждават всеки, който открие бъг и го докладва. Но нека преминем към мъничка част от възможностите на енджина с примери от самите създатели.
Животните в Humankind
Един от красивите начини, по който създателите на играта Humankind се възползват от възможностите на Unity, е да раздвижат статичния свят с помощта на животни. Те решават да изобразят всички животни като групи от около 20 до 30 3D форми – сфери, цилиндри и кубчета. Към това те добавят скелет, който анимират, добавят интелект, който да ръководи поведението им и изведнъж през статичните полета започват да се движат елени, мечки и да прелитат птици.
Светлината в Morbid Metal
Осветлението също е едно от нещата, които са изключително важни за атмосферата на една игра, и Unity позволява изключително детайлни настройки по него. Създателите на Morbid Metal дават пример с осветлението на едно от нивата, като описват колко различни светлинни източника поставят, какъв интензитет на светлината слагат и как добавят специално осветена в оранжево секция от картата, която да привлича играча.
Subnautica
Създателите на Subnautica споделят, че откакто ползвателите на конзолата Nintendo Switch се размножават, получават повече и повече заявки играта им да може да бъде достъпна и в тази платформа. Разбира се, това не е никак лека задача, тъй като играта включва много подводни елементи, които трябват да бъдат изпипани внимателно, за да може играчите да останат доволни. С помощта на екип от Unity, студиото е на финалната права на проекта, доказвайки гъвкавостта на енджина.
Ако искаш да видиш самия процес и пълното представяне на възможностите на Unity, може да погледнеш клипа най-долу. Ако пък самият ти искаш да се научиш да създаваш игри и наистина да се потопиш в необятния свят на гейм енджина, просто трябва да се запишеш за предстоящия ни курс Unity 3D Basics. В него ще разбереш как да работиш с 2D и 3D графика, сцени и анимация, как да програмираш с Unity Graphical Engine API, работа с вход и изход, основите на физиката в единжина и още много. Курсът стартира на 29 април, побързай и се запиши сега!