Loading...

Unity 2021

avatar Румен Янев 3 минути
Unity 2021

Преди около две седмици създателите на гейм енджина Unity обявиха възможностите на последната версия на продукта си в 50-минутно видео, включващо историите на някои от създателите на игри, както и визията за самата програма. Преди да навляза в самите примери, е хубаво да започнем от самото начало.

Какво точно е енджин?

Енджин (engine) е специално създадена виртуална среда, в която могат да се правят видеоигри. Unity е една от най-известните такива и множество популярни игри са създадени в нея. Енджинът е като огромен пясъчник, в който можеш да правиш каквото си пожелаеш – да добавяш обекти, осветление, герои, анимации и да изградиш една игра от начало до край.

Unity

Unity не спира да се развива и всяка година излизат нови и нови версии, които дават на създателите все повече и повече възможности, но използването на последните версии определено крие своите рискове. Това е така, защото най-новите, наречени preview, са все още недоизпипани, в alpha или beta етап и съдържат множество бъгове, които могат да възпрепятстват процеса и да „счупят“ проекта. Най-сигурният избор на версия е LTS (Long Term Support) – тя е преминала през множество тестове, всичко работи, предлага най-много стабилност, единствените ъпдейти, които получава са минимални корекции на бъгове. В момента последната LTS версия на Unity е Unity 2020.3.0.

Разбира се, създателите окуражават и ползването на preview версията, като възнаграждават всеки, който открие бъг и го докладва. Но нека преминем към мъничка част от възможностите на енджина с примери от самите създатели.

Животните в Humankind

Един от красивите начини, по който създателите на играта Humankind се възползват от възможностите на Unity, е да раздвижат статичния свят с помощта на животни. Те решават да изобразят всички животни като групи от около 20 до 30 3D форми – сфери, цилиндри и кубчета. Към това те добавят скелет, който анимират, добавят интелект, който да ръководи поведението им и изведнъж през статичните полета започват да се движат елени, мечки и да прелитат птици.

Светлината в Morbid Metal

Осветлението също е едно от нещата, които са изключително важни за атмосферата на една игра, и Unity позволява изключително детайлни настройки по него. Създателите на Morbid Metal дават пример с осветлението на едно от нивата, като описват колко различни светлинни източника поставят, какъв интензитет на светлината слагат и как добавят специално осветена в оранжево секция от картата, която да привлича играча.

Subnautica

Създателите на Subnautica споделят, че откакто ползвателите на конзолата Nintendo Switch се размножават, получават повече и повече заявки играта им да може да бъде достъпна и в тази платформа. Разбира се, това не е никак лека задача, тъй като играта включва много подводни елементи, които трябват да бъдат изпипани внимателно, за да може играчите да останат доволни. С помощта на екип от Unity, студиото е на финалната права на проекта, доказвайки гъвкавостта на енджина.

Ако искаш да видиш самия процес и пълното представяне на възможностите на Unity, може да погледнеш клипа най-долу. Ако пък самият ти искаш да се научиш да създаваш игри и наистина да се потопиш в необятния свят на гейм енджина, просто трябва да се запишеш за предстоящия ни курс Unity 3D Basics. В него ще разбереш как да работиш с 2D и 3D графика, сцени и анимация, как да програмираш с Unity Graphical Engine API, работа с вход и изход, основите на физиката в единжина и още много. Курсът стартира на 29 април, побързай и се запиши сега!


Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.