Стойности на типовете данни в C#
Здравейте! Във връзка с темата "Primitive Data Types", реших да направя таблица с типовете данни в езика C# и стойностите които могат да заемат те.
Тип | Стойност по | Минимална | Максимална | |||
sbyte | 0 | -128 | 127 | |||
byte | 0 | 0 | 255 | |||
short | 0 | -32768 | 32 767 | |||
ushort | 0 | 0 | 65 535 | |||
int | 0 | -2147483648 | 2 147 483 647 | |||
uint | 0u | 0 | 4 294 967 295 | |||
long | 0L | -9 223 372 036 854 775 808 | 9 223 372 036 854 775 807 | |||
ulong | 0u | 0 | 18 446 744 073 709 551 615 | |||
float | 0.0f | ±1.5×10-45 | ±3.4×1038 | |||
double | 0.0d | ±5.0×10-324 | ±1.7×10308 | |||
decimal | 0.0m | ±1.0×10-28 | ±7.9×1028 | |||
boolean | false | true or false | ||||
char | '\u0000' | '\u0000' | '\uffff' | |||
object | null | - | - | |||
string | null | - | - | |||
Важно е да се отбележи, че при препълване на числовите типове, не се извежда грешка, а броенето продължава, започвайки от минималната им стойност. Изключение прави: decimal
Ако търсите нещо, което може да побере всичко, решението е BigInteger. За да го използвате обаче ще е нужно да добавите референция към проекта, в който искате да го включите:
| |
И съответно 'using System.Numerics;' в началото на проекта. |
Внимание!
Изчисленията, които извършва BigInteger за да ви позволи да работите астрономически големи числа са бавни, и използването му без добра причина не е препоръчително.
Успех с проектите!