Loading...
Plami avatar Plami 373 Точки

[Exam] JavaScript Basics - July 2014 - Впечатления, резултати, инфо срокове за домашни и т.н.

Тъй като още никой не е отворил тема относно изпитите по JavaScript, които текат в момента, реших да отворя една такава. Аз бях на вчерашната дата и мога да споделя нещо. Задачите поне за мен бяха доста трудни, като се започне още от първата. Когато Наков я обясняваше ми се стори направо нерешима, а когато каза, че това е най-лесната задача, доста голяма част от препълнената зала съжалиха, че са дошли :D

Но мисля, че за тези 20 дена, които имахме, някои от нас, въпреки че започнаха от нулата, постигнаха доста добри резултати. Аз лично се подготвях доста стабилно този път с нашите лекции и с тези от Телерик. Мисля, че трябваше още една подготовка за изпита освен тази на Яна и Кико, която между другото за пореден път ми беше доста полезна и искам още веднъж да ги поздравя. Но сигурно със следващия випуск такива проблеми ще се изчистят :)

А вие какво мислите относно провеждането на курса и самия изпит?

Тагове:
16
JavaScript Fundamentals
minkas_g_d avatar minkas_g_d 17 Точки

Мисля, че цялата тази дискусия може да бъда само от полза на Наков за развитието на СофтУни и избистрянето на коцепцията за университета. На мен лично ми беше любопитно да разбера кой с каква мотивация е влязъл, кой какво го вълнува повече, кой какво търси и дали го намира в СофтУни.

СофтУни, за мен, не е място, което ще се съобразява със средното ниво на студентите. Не е и място, което ще прави лесни изпити, за да може всеки да е доволен от резултата си. Нито е място, което ще даде задълбочени знания по определен език. Не е и място, което се стреми към равенство, разделяйки хората на групи според знанията им - това е тотално сбъркана, концепция заложена в образователната с-ма.

СофтУни, за мен, е място, което ще те обучи да мислиш, да се трудиш извънредно ( повече отколкото мнозинството от нас са свикнали да го правят през всичките тези години държавно образование ). СофтУни е място, което пресъздава максимално реалния живот - ограничено време да учиш, умение да превключваш бързо от един език на друг, като си поставен в среда, където всеки има различна подготовка, умения и капацитет. Welcome to the REAL LIFE, people. Колкото по-бързо успеем да свикнем с гореспоменатото, толкова по-добре за нас, нашите знания и цялостни умения.

Развитието започва с излизането от комфортната зона. По-добре да не се застоявяме в нея задълго, защото ще се приспим.

11
VGeorgiev avatar VGeorgiev 1384 Точки
Радвам се, че не виждам само негативни коментари :D
2
deyanr avatar deyanr 17 Точки

Колеги, дайте по-ведро. Обучението е процес, а не постижение. Някои сме се поиздънили, разбрали сме, че трябва да почетем за матрици и да схванем логиката на асоциативните масиви. А и без JSON няма да минем напред. Наш е избора, дали да го направим сега или после.

Тази мини-драма с изпита е просто е супер омекотен вариант на реалността. Утре новия ви шеф ще ви "хвърли в дълбокото", за да види дали "ставате". Ако се справите ще ви вдигне заплатата или вие ще го напуснете (скоро). Ако не - ще си търсите нова работа. И след като минете през това (един или повече пъти) ще си намерите топло и закътано "местенце" или ще можете да разпознаете в небезизвестния текст:

"…Ние, можещите, водени от незнаещите, вършим и невъзможното за кефа на неблагодарните. И сме направили толкова много, с толкова малко, за толкова кратко време, че сме се квалифицирали да правим всичко от нищо."

... и тогава...

"Yours is the Earth and everything that’s in it,   
    And—which is more—you’ll be a Man, my son!"
6
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6849 Точки

Много ми харесва как и какво пишеш, за жалост обаче срещаме конфликт на поколенията.

Поне такива заключения си правя, съдейки по профила ти, който may or may not be true (профила, и заключенията ми).

Ще започна от споменаването на "бъдещия шеф". Защо трябва да тръгваме от заключението, че ще имаме бъдещ шеф - индустрията е необятна. Днес имаш шеф, утре ти си шеф, а в други ден - правиш нещо за себе си. С риск да те обида, което далеч не е целта ми, тук идва конфликтът на поколенията. Хората от това поколение е много вероятно вече да имат някаква посока в живота, било то не и професионална, а просто човешка - семейство. Моментът, в който имаш нужда от спокойния живот, благоприятен за семейството. Там, из дебрите на тези приоритети, се крие и нежеланието за толкова голямо ново начало. Там, човек иска да има сет от умения, които някой ДРУГ ще оцени, за да му дава достатъчно добро заплащане и достатъчно малка заетост, с която да може да осигури спокойния живот на вече споменатите.

От друга страна, в по-съвременното поколоние, се крият доста wannabe амбиции, които смятат, че получавайки нужния сет от умения, ще са следващите, които ще напишат фейсбук и ще владеят света.

Крият се трети, четвърти и може би няколко хиляди типа нататък, като например хора, които имат желанието някой да работи за тях и те да са твоите бъдещи шефове. Истината е, че индустрията предслага и трите варианта, които споменах.

И смятам за напълно грешно, да се стик-ваме само към един, особено пък към първия. Защо трябва да зихождаме от загубената кауза, че всичките усилия, които ще положим, за да научим нещо, ще отидат за чуждата облага? Не казвам, че няма да стане така с повечето от нас, или че не е правилно, но не ни ли ограничава от към мислене?

Ако целта на университета е да ни научи как да бъдем нечии роби, занаятчии - не ми се иска да съм съгласен. Някак си - не!

Най-малкото, че програмирането е нещо, което може да се разглежда през много сфери. Някои хора биха го разгледали като занаятчийство. За момента всеки втори се опитва да продава идеите си онлайн, та защо да не стане човек сайтаджия и да вади сайтове на конвейр, за които ще получава парички - същото като да прави грънци и да ги продава, с изключение на факта, че първото се продава повече и по-скъпо.

Всъщност, правенето и продаването на грънци, също evolve-а. Някои занаятчии започват да го смятат произведенията си като техни деца. Някои от тях не се продават, защото са със сантиментална стойност, а други - се продават много по-скъпо, заради ценен орнамент. Същото правило е много applicable и в програмирането.

И тук идват хората на изкуството. Колкото и програмирането да се смята, че е за хора, на които им е все едно кой цвят е жълт и кой червен, едни от най-добрите в сферата са наистина хората на изкуството. На изкуството на програмирането. На това, че programming is an art, but not craft. За които, ако имаше музеи, в които са изложени програми с красив код - щяха да си лащат вход за да ходят и да го четат. Които биха участвали в затворен бизнес на колекциониране на красивия код, там където крайният продукт няма чак толкова значение, но неговата сантиментална стойност - има.

Смятам, че политиката на СофтУни клони към грешния път, ако студентите смятат програмирането единствено и само за занаятчийство и за начин да бъдем най-добрите пред БЪДЕЩИЯ НАШ ШЕФ.

2
deyanr avatar deyanr 17 Точки

@RoYaL

Кефи ме как разсъждаваш, но не мога да разбера, защо винаги си контра :)

(с казаното по-горе не искам да те обидя или да ти поставя етикет, а споделям лично впечатление и наистина се учудвам - надявам се, че ако го възприемеш като критика, поне ще я оцениш като градивна).

Първо ще се опитам да детайлизирам (малко) казаното от мен, а после и да отговоря на поставените въпроси.

Първото на което съм акцентирал е, че обучението е процес:

няма гаранция, че ще се постигне конкретен резултат, в рамките на даден времеви период; има резултат, но той може да е различен от търсения или очаквания; ако не си доволен пробваш пак или се отказваш.

Второ: живота не гарантира, че винаги ще постигаме успехи. Ако искаме да се предпазим от неуспехи си намираме занимание, в което каквото и да направим може да се счете за успех, не рискуваме, кротуваме си и така евентуално постигаме някакви свои цели. Другият вариант е да приемаме предизвикателства (и възможността за неуспех) и да се развиваме в някаква област. 

Т.е. изложил съм две възможности, които са различни и несъвместими: "да кротуваш" и "да се квалифицираш да правиш всичко от нищо".

Мисля, че цитатът от Киплинг, показва кой вариант считам за по-смислен самият аз.

А сега относно изложените от теб твърдения и поставените въпроси:

Аз "конфликт на поколенията" не виждам.

Считам за сравнително вероятна възможността, на всеки да му се наложи "да си изкарва хляба" (поне в някакви периоди от живота) или да пожелае да заработи/изкара някаква сума. Тогава ще има шеф: може да е работодател, ръководител, съдружник, клиент (сегашен или бъдещ). И тъй като, положените усилия не гарантират постигането на поставените цели, се изправяш пред две възможности: "топло местенце" или полагане на усилия за развитие на уменията си (успешността си).

Не мога да разбера кое е това "ново начало", за което смяташ, че аз имам "нежелание" ???

Смяташ ли, че уменията необходими за успешен стартъп са много различни от тези, които търсят работодателите?

Не считам, че човек се учи само от грешките си - доста по-полезно и приятно е да се учиш от успехите си. Просто второто се случва по-рядко. Ако когато се случи първото, повечето хора по рефлекс се чувстват неоценени и си търсят "неблагодарник", на който да прехвърлят вината.

Аз познавам два подхода за постигане на успех (или минимизиране на неуспехите) и те са диаметрално противоположни:

Песимистичен: предвиждаш най-лошите възможности и след това всичките ти изненади са приятни.

Оптимистичен: решаваш, че успеха е гарантиран и си сигурен, че ще се справиш с проблемите, когато се появят.

Обикновено реалните успехи се базират на динамичен баланс между тези противоположности: песимистичния ни предпазва от грешки (които водят до разочарования и понижават креативността ни), а оптимистичния ни дава възможност да разгърнем и реализираме (така съхранената) креативност.

Струва ми се, че ти си видял само минорните краски от изложението ми: или си игнорирал Киплинг, или възприемаме това негово стихотворение по коренно различен начин.

А целта на университета (според мен) е да ни помогне да развиваме уменията си по-бързо (и за мен тази цел е постигната). Зукърбърг е направил фейсбук, защото е имал адекватни за целта знания и умения, а не след курса в Харвард "Как да направим успешна социална мрежа". Иначе казано, ако аз имам 200т на JS, това е защото университета ми е помогнал, а аз съм положил някакви усилия. Бих им се "сърдил", ако ме бяха "насилили" да бия бира с тях, вместо да кодя. Не съм видял слоган на Софтуни : "Имаме перфектната за теб учебна програма и ще те направим топ-кодер за нула време, независимо кой си и колко усилия ще положиш". На мен по-скоро ми звучи като "Ако искаш да станеш по-добър кодер, сравнително бързо ние ще се опитаме да ти помогнем".

Art е нещо, което човек носи в себе си и понякога успява да изяви - никой не може да те "научи", но могат да ти помогнат да го изявиш по-бързо или по-пълно.

А craft може да означава занятие, но също така е УМЕНИЕ да правиш нещо, да познаваш ТАЙНИте му, да знаеш ХИТРИНИТЕ му, КОРАБ или САМОЛЕТ, които да те отведе далече или високо.

Така че, аз очаквам от университета craft, които да ми позволи да проявя art...

2
arsoman avatar arsoman 419 Точки

Във връзка с изпита - някой погледна ли решението на трета задача от 27,07,2014 изпита? Решението е наистина на 5-10 реда, НО ПРИ ПОЛОЖЕНИЕ, ЧЕ СИ ДОСТА МАСТЕР НА REGEX! Сега моля ви се, за него почти не е говорено, още повече пък някой да измисли такъв паттерн, и то като начинаещ! Значи тук нещата не са на една полоса, каквото и да си говорим. 

7
VGeorgiev avatar VGeorgiev 1384 Точки

Задачата може да се реши и без регулярни изрази, просто на автора му е било по-лесно да си напише regex.

2
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6849 Точки

@g.stoyanov, с цялото ми, голямо, уважение към теб, ми идва малко в повече да чета как обясняваш очевидното - че "винаги има друг начин" :) Да, така е, задачата също така може да се реши и с ползваме на DOM-а, обаче такъв нямаше на изпита. Задачата Е измислена да се реши с regex и това е толкова ясно, че повече няма как да бъде. Това, че повечето не са се сетили как да си билднат workaround въобще не ги прави по-малко програмисти. Моят регекс даде 66 точки и съм по-доволено т това, от колкото да въртя while && indexOf за 100 точки :) 

Колегата @arsoman е прав в този случай. ЛЕсният и правилният начин за решаване на тази задача, когато нямаш DOM АПИ са регулярните изрази, а за тях наистина почти не е говорено.

6
ZvetanIG avatar ZvetanIG 907 Точки

Много ме е яд за трета задача на изпита от 27.07 - Extract-Hyperlinks.  Беше много коварна задача.

Оказа се, че единствената ми грешка е, че съм написа в ругулярния израз [ ]* вместо [\s]* (в първият случай това хваща нула или повече интервала, а във втория хваща интервали, празни редове и табулации). Направо бях изключил за табулациите.

Ето и решението на задачата за 100 точки.

function solve(input) {
    var html = input.join(' ');
    var re = /<a[^<>]+>/gi;
    var links = html.match(re);
    var hrefs = [];
    var i;
    for (i in links) {
        re = /[\W\w][\s]+href[\s]*=[\s]*([\w\W]*)/gi;
        var match = re.exec(links[i]);
        if (match !== null) {
                var href = match[1];
                var splitString = href.split(href[0]);
                hrefs.push(splitString[1].trim());
        }
    }

    console.log(hrefs.join('\n'));

}

1
milen8204 avatar milen8204 296 Точки

@ batebobo ако позвлиш само малко да доуточня. Ти казваш "никъде не споменавам самоопределяне", това безпорно е така, но самоопределянето се подразбира от изказа "Ако си най-умният човек...", за да си "най - умния човек" трябва някой да те определи за такъв (най - .... е сравнителна степен) на базата на субективните си представи за това кой човек е най - умен. Така съдейки от контекста на сентенцията "Ако СИ най-умният човек в една стая, значи си в грешната стая." тук не е вметнато, че някой те е определил за такъв примерно (АКО КАЗВАТ, че си най - умния човек ...) то следва, че ти стигайки до нуждата от споделяне на тази сентенция сам си узсъзнал, че си най-умния човек в стаята. Затова смея да твърдя, че ако някой човек използва тази сентенция за себе си се самоопределя, като най - умен. 

2
batebobo avatar batebobo 90 Точки

Мда, дискусията определено ми харесва :)

Наистина местоимението "си" в случая говори за самоопределяне. Идеята ми беше, че то е възможно едва след оценката на околните. Но, наистина, има го и моментът, че някои хора са с доста по-голямо самочувствие (най-често без покритие) и с цел подхранвайки някакво чувство на превъзходство, използват този цитат.

Благодаря ти за уточнението :) Както споменах, живея в мой си свят и някои такива неща ми убягват :)

Поздрави и успех занапред!

1
vako1 avatar vako1 33 Точки

Като цяло съм съгласен с повечето критични мнения и с някои от позитивните също. Хубаво е нивото да е високо и нека изпитите да са трудни. Но могат да ги направят еднакво трудни за всички - и за опитни и за начинаещи програмисти. Могат да измислят такива задачи, при които опитът няма значение. И щом като СофтУни има високи изисквания към нас защо и ние да нямаме високи очаквания от тях? Не разбирам защо някои модератори, лектори и други хора от екипа на СофтУни обвиняват критиците, че "мрънкат". Те би трябвало вместо това да се радват на критиката. Много компании дават огромни суми пари за маркетингови проучвания, за да проверят мнението на клиентите си и да си извлекат поуки, а СофтУни има щастието да получи тази обратна връзка  безплатно във форума. Щом като плащаме 2780лв на калпак за това обучение имаме право да изискваме обещаното и рекламирано качествено образование. Качественото образование не се измерва само с това колко труден е изпита, СофтУни трябва да осъзнаят това. Много е лесно да дадеш труден изпит без да си подготвил хората преди това. Голяма част от тях вече са подготвени преди да дойдат да учат в СофтУни, просто им липсва съсвсем малко практика и как да ползват най-актуалните инструменти, за да влезнат в час, тъй като в университетите практиката е малко. Но там поне ги учат на логаритмично мислене и методики, теорията научена там помага много да се справиш с практическите задачи после. И после СофтУни ще си припише  заслугите, когато тези хора започнат да работят добре в компаниите. Реално погледнато СофтУни няма да са изградили тези кадри, те просто ще са ги шлифовали малко и ще са обогатили малко вече изградени специалисти. Проблем е, че тези предварително подготвени кадри, създават илюзията, че обучението в СофтУни е страхотно. Те нали ще изкарат 400/400 или 320/400 точки и накрая СофтУни ще кажат "вижте, щом има хора изкарали такива резултати, значи ви подготвяме добре и няма нерешима за вас задача. Ако сте изкарали по-малко точки проблемът е във вас, не в нас". И в крайна сметка ще обвинят хората с малко точки, че нямат логаритмично мислене и ще кажат, че от всяко дърво свирка не става. Ами като не става, защо тогава не ни пресяхте на С# Basics изпита? Нали имаше пресяване по CV и после по входен изпит? Или искате да кажете, че сте ни взели, за да закърпите бюджета, въпреки че сте знаели, че не ставаме за програмиране? Това би било некоректно. Според мен всеки изкарал входния изпит има потенциал да стане добър програмист, вие просто трябва да намерите начин да развиете този потенциал, а не само да прехвърляте топката и вината и да казвате, че ние трябва сами да се учим от Google. Това ли наричате качествено обучение? Самостоятелно търсене в Google? С какво тогава обучението при Вас е по-качествено от самообучението? Google може да е ценна за търсене на информация, но това не е място за обучение на начинаещи. Всеки може да си направи сайт, блог, да напише някакви глупости, които да се окажат на предни позиции в търсачката, а ние да се учим от тези глупости? Голяма част от нещата в Google са грешни и неподходящи. Отнема много време да отсеем вярното от грешното, полезното от лошите практики, а това време можем да го уползотворим да научим нещо друго, което ще ни е по-полезно. Хубаво е да цените времето на клиентите си, то не е безкрайно. Аз като платя за уроци по ски очаквам инструктора да ми покаже, да ме научи той самия, а не да каже "ам потърси в Google как се карат ски". Защо трябва да научим нещо за 12 часа като можем и за 8? Ако толкова много искате да ни научите да работим с Google направете един курс за това и после не ни занимавайте само и единствено с него. Не вярвам някои от нас след първите 2-3 курса вече да не се е научил да борави с търсачката. Всичко е във вашите ръце, както казваше моя учител по математика "няма лоши ученици, има лоши учители". Лично аз отделих страшно много време, учих по цял ден за този изпит и накрая си тръгнах със 100 точки. А си решавах всички домашни сам и ми се струваха лесни, примерните задачи от подготовката на Яна и Кико също ми се сториха ок и нямах никакви проблеми с тях. Но на изпита бях доста изненадан от неща, които не сме практикували изобщо, нито по време на лекцията, нито в домашните. В практиката е различно. Там като започнеш работа в банка да правиш банков софтуер никой няма да те кара да правиш програма за управление на совалките на НАСА. Ще се занимаваш само с банкови програми и продукти, ще тренираш да ги правиш всеки ден, и ще станеш добър в това, което правиш още на втория месец. И ако невероятното се случи и банката бъде купена от НАСА и се окаже, че все пак трябва да правиш софтуер за совалки, ще ти го заявят не 6 часа (както на изпита), а поне месец предварително, за да се подготвиш, да се поупражниш, и да се научиш да работиш със совалки. Но по принцип на работодателите не им трябват прекалено широки специалисти, искат да можеш да правиш това, което им трябва на тях за тази конкретна позиция или в тази сфера на дейност - нито повече нито по-малко. Явно нещо в процеса на обучение куца, може би трябва да ни научите и на логаритмично мислене. Това може да се учи с подходящи упражнения.

И не забравяйте - това не е Телерик. Трябва да се оттърсите от телеришкия си манталитет. Целта не е да отсеете най-добрите от плявата за собствени нужди както беше в Телерик. Вие се самоназовавате Университет и трябва да поемете обществена отговорност като такъв и да създавате кадри. Т.е. не просто да отсявате вече можещите от все още неможещите, а да обучавате хората и да направите така, че и начинаещите да се научат. А щом резултатите на тези хора от изпита са лоши, значи или не са се научили, или изпитът е бил неадекватен. Като гледам всички от колегите ми учат по цял ден, а работещите по цяла вечер и уикендите. Така че не може да говорим за липса на заинтересованост или мотивация. Апропо, мотивация, действа много демотивиращо да хвърляш много усилия за нещо, а накрая да не виждаш резултати, и да ти намекват, че си некадърен, въпреки че всички досега - бивши и сегашни работодатели, включително няколко IT компании, български и чуждестранни колежи - потвърждават точно обратното. А ако не сме мотивирани и нямаме самочувствие най-вероятно в следващите курсове ще изкараме още по-ужасяващи оценки.

Има поне 100 човека завършили изцяло или частично Телерик, поне още 100-200 завършили или в процес на следване Информатика или IT, и още към 200 начинаещи или полу-начинаещи. При тези добри кадри, които идват в СофтУни, ме учудва как средния брой точки на Javascript изпита е толкова катастрофален (около 188 на първата дата, 162 на втората, и 168 на третата, като разбира се броим и нулите, защото и те са хора, и те са се опитали да направят нещо, изключвам 2-3 тестови акаунта като 'Наков' от сметките). Качеството на обучението в СофтУни се измерва не по броя на хората с високи резултати (защото те най-вероятно са подготвени от преди СофтУни), а по оценките на хората, които са начинаещи и преди С# Basics не са се занимавали с програмиране. Може да си направите статистика - имате нашите CVта, които изпращахме преди С# курса. От там можете да извлечете информацията кой има опит или е минал през някаква форма на обучение по програмиране преди СофтУни и ще видите, че има огромна разлика между начинаещите и предварително подготвените. Ако ни бяхте научили на всичко необходимо както трябва и давахте само изучаван материал на изпитите резултатите щяха да са горе-долу равни. Ние как да се подготвим за изпита като не знаем предварително какви знания ще ни трябват? Да хвърляме боб? Като работиш в дадена фирма тя предварително ти казва какво се очаква от теб и ти казва конкретни неща, а не общи приказки като "ми да можеш да правиш всичко".

33
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6849 Точки

Отговорът, който трябва да бъде избран за best answer :) Наистина искам да чуя мнението на екипа по точно този текст написан от колегата, без останалата плява която написахме, защото досегашните отговори са "приемаме, че това е така, но пък иначе окосихме тревата пред университета и междувпрочем братовчед ми вчера купи ракия, а и един от колегите ви е решил задачата с якия регекс, и ще видим какво можем да направим после" - един вид, пишете много, но казвате малко, по разводнени няколко проблема, уж за да покриете всички въпроси. Та ми се ще да избегнете този вид отговаряне и да дадете конкретно мнение по поста на колегата @vako1

10
Lili26 avatar Lili26 48 Точки

Изцяло се присъединявам към мнението на vako1. Ужасно е демотивиращо да вложиш много усилие и време в подготовка и накрая да се окаже, че повредата е в твоя телевизор. Не ни е нужно СофтУни да ни мотивира. Факт е, че голямата част от студентите са с лош резултат защото не са подготвени както трябва. Нужна ни е правилната подготовка. Щом се тук значи ние самите сме си дали някаква мотивация. Аз лично не се захващам с нищо, което знам, че  първо, няма да успея да го свърша както трябва и второ, няма да успея да го свърша до край. Би трябвало цитирам  vako1"Качеството на обучението в СофтУни се измерва не по броя на хората с високи резултати (защото те най-вероятно са подготвени от преди СофтУни), а по оценките на хората, които са начинаещи и преди С# Basics не са се занимавали с програмиране."

 

8
VGeorgiev avatar VGeorgiev 1384 Точки

Още от началото идеята ни е точно да направим така че тия които не са се занимавали преди с програмиране, да им вдигнем нивото. Както виждахте от досегашните курсове, домашните бяха по-сложни от изпита и средните резултати бяха доста високи. Проблема тук беше, че не успяхме да направим качествени домашни или по-скоро такива, които да наподобяват изпита. Нямаше достатъчно подготовки, нямаше и такива качествени. За следващия курс (PHP), ще се постараем повече.

Идеята НЕ е да направим малко на брой много добри програмисти, а другите да им казваме, че не стават, а да направим така че повечето от студентите да стигнат до едно доста добро ниво. 

Опитваме се да се придържаме към плана (програмата), която сме обещали. Разбира се, че могат да се направят малко по-дълги курсове, но ще се разминем с графика, който предварително сме ви обещали и може да има недоволни.

16
Plami avatar Plami 373 Точки

Когато написах тази тема, не вярвах че ще породи толкова хейтване и негативни коментари. Но щом така се получи, мисля че екипа на СофтУни трябва да си вземат поука и да бъдат доволни от това. Колеги, не приемайте с негативизъм цялата дискусия, защото ако сега се изчистят тези проблеми в бъдеще ще можете да предложите едни качествени кадри и с гордост ще кажете "Да! Ние ги направихме такива!" В предишната ми фирма си имаше определени хора, които се занимаваха специално с проучване на проблеми, организирането на уоркшопи за дискусия и търсене на решения на наболяли проблеми. Резултати естествено не бяха на 100% решени проблеми, но хората бяха доволни, че мнението им се чува и могат да помогнат с идеи. След такива проекти процесите в една фирма се подобряват и екипа се сплотява още повече. Може би трябва да се помисли за нещо такова или може би за студентски съвет (нали все пак СофтУни е университет), но в него да се включат хората, които могат ясно да изразят мнението си, комуникативни и да могат да покажат негативните черти на обучението. Мисля, че това трябва да се впише в листата TODO на екипа на СофтУни, защото този проблем няма да се реши с единично скалиране на резултатите от даден изпит :)

Искам да пожелая успех на днешните защити и ползотворна почивка през предстоящата ваканция. И се надявам никой да не се сърди и да продължаваме да се поздравяваме :D

7
Valleri avatar Valleri 304 Точки

Имам едно предложение относно подготвителните изпити. Много би ми помогнало, а и не само на мен, ако на подготвителните изпити се дадат нови проблеми за решаване. Сигурно на екипа на Софтуни ще им дойде в повече, но има и доброволци, има и хора които са работили в ИТ и може би са готови да помогнат.  
За мен лично пререшаването на задача от език А в език Б е прекалено лесно за да е подготовка. Ако във тези 3 дни се дадат различни задачи, това лично мен ще ме научи на на много - на толкова колкото за цял курс.
Дори и най-плашещите регекси и матрици може да се научат стига да ни сблъскате с тях за да се подготвим, нищо че преди 5 месеца сме се научили да въртим цикли. :)


5
jabalka avatar jabalka 960 Точки

Здравейте, колеги.

Може и вече да сте видели, и все пак - имаме вече класиране на курса JavaScript Basics. Да ни е честито :)

Може да видите резултатите си на обичайното място в профилите си.

 

Хайде, лека!

3
zornitza_gencheva avatar zornitza_gencheva 28 Точки

Да аз видях и съм много разочарована, защото очаквах повече.

Тоест Наков беше споменал, че хора с резултати 250 точки и нагоре сигурно ще получат отлични оценки, поради общите ниски резултати.

Аз имах 250 точки и оценката ми е 4:99 :(. Предавала съм всички домашни и съвестно съм оценявала съотборниците си.

Единствено понеже бях на почивка не съм участвала в отборен проект и заради почивката пропуснах 2 лекции..., но знам, че за присътвието не се отнемат много точки.. Явно много са ми отнели заради неучастието в отборният проект, но пак ми се струва твърде много....

Та не ми е ясно защо ми е толкова ниска оценката :(

2
jabalka avatar jabalka 960 Точки

Здрасти.

Ето цитат от първия слайд от лекциите по JavaScript:

  • Exam – 75% (80% for online students)
  • Homework + evaluation – 5% + 5%
  • Team work: 10%
  • Presence in class: 5% (onsite students only)
  • Bonuses: up to 10%
  • Assistant bonuses
  • Forum bonuses
  • Others

Така се сформира оценката. Само от тиймуърка си 10% надолу... Иначе резултатът от изпита ти е добър. Просто е едва 75% от общата оценка за курса.

 

Поздрави!

0
zornitza_gencheva avatar zornitza_gencheva 28 Точки

Благодаря ти, явно не съм догледала добре условията...., просто очаквах повече....

1
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.