Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

Stoianilliev avatar Stoianilliev 1 Точки

Проблем със задача 9. Miner

Здравейте, имам проблем с горепосочената задача, условието на която се намира тук:

https://softuni.bg/trainings/resources/officedocument/49688/exercise-csharp-advanced-may-2020/2834

Проблемът е следният:

Инпута представлява размер на матрицата, команди и самата char матрица. Обаче тя е изписана с разстояния между отделните символи, които моята програма чете, и не взима цялата матрица. На първия пример взима това:

5
up right right up right
* * * c *
* * * e *
* * c * *
s * * c *
* * c * *

И ако проверя как се е запаметила матрицата, се оказва че се е запаметило това:

* * *
* * *
* * c
s * *
* * c

Тоест е взело само първите 5 символа(включително спейсовете).

Въпросът ми е как мога да си преправя кода така че да не брой празните места в char array-a?

Кодът ми в които съм оградил с коментари къде е проблема: https://pastebin.com/jQNJ74xr

Благодаря предварително!

Тагове:
1
C# Advanced
MartinBG avatar MartinBG 4803 Точки
Best Answer

Използването на Multidimensional Array (char[,]) в тази задача само усложнява ненужно парсването и извеждането ѝ в конзолата.

Тези две операции са много по-лесни, ако се използва Jagged Array (char[][]):

            // Parse from Console
            var matrix = new char[n][];
            for (var row = 0; row < n; row++)
            {
                matrix[row] = Console.ReadLine()
                    .Split(' ', StringSplitOptions.RemoveEmptyEntries)
                    .Select(c => c[0])
                    .ToArray();
            }

            // Print back to Console
            foreach (var row in matrix)
            {
                Console.WriteLine(string.Join(' ', row));
            }

Работа Jagged Array: matrix[row][col] вместо matrix[row, col]

1
nickwork avatar nickwork 657 Точки

 Вариант => когато четеш реда за запълване на матрицата през конзолата можеш допълнително да го сплитваш за спейсове и по този начин да ти останат само чаровете, другият вариант е да я обхождаш със спейсовете като при проверките няма да проверяваш, на пример row +1, a row +2 за да не попадаш спейсове. При първият вариант до колкото се сещам ще се наложи накрая да я преформатираш и да вършен спейсовете в нея при финалното принтиране за правилен изход.

1
Elena123456 avatar Elena123456 235 Точки

Здравейте,

решението ми е валидно, но може ли помощ за подобряване на четимостта му? Имам ужасно много повтарящ се код, но за първи път не успявам да го екстрактна в методи. Предполагам, че това се дължи на наличието на "return" и "break" в кода. Успях само четенето на матрицата и принтирането на резултата да ги изнеса в методи, но за жалост само тях. Осъзнавам, че в такова състояние не мога да си кача решението в github. sad

https://pastebin.com/a6w0vHcL

0
27/12/2020 23:41:22
dZf1aeA-hardyyp avatar dZf1aeA-hardyyp 2 Точки

I just want you to know that I’m deeply grateful for your amazing post! Thanks for the kindness in sharing your expertise to us. visit our website amazon.com/mytv
 

0
Axiomatik avatar Axiomatik 2422 Точки

You just had to remove the break; command in the individual movement validations and then the automatic method-extractor was working again (taking care of all the needed variables for the new methods). Hope this helps.

Best,

 

using System;
using System.Linq;

namespace Miner
{
    class Program
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            int rows = int.Parse(Console.ReadLine());
            int cols = rows;
            string[] commandArray = Console.ReadLine().Split().ToArray();
            char[,] matrix = new char[rows, cols];
            ReadTheMatrix(rows, cols, matrix);

            int rowStart = 0;
            int colStart = 0;
            bool foundStart = false;
            for (int row = 0; row < rows; row++) // validate the matrix
            {
                for (int col = 0; col < cols; col++)
                {
                    if (matrix[row, col] != '*'
                        && matrix[row, col] != 'e'
                        && matrix[row, col] != 'c'
                        && matrix[row, col] != 's')
                    {
                        return;
                    }

                    else if (matrix[row, col] == 's' && foundStart == false)
                    {
                        rowStart = row;
                        colStart = col;
                        foundStart = true;
                    }

                    else if (foundStart == true && matrix[row, col] == 's')
                    {
                        return;
                    }
                }
            }

            char start = matrix[rowStart, colStart];
            int currentRow = 0;
            int currentCol = 0;
            bool theEndOfTheRoad = false;
            for (int i = 0; i < commandArray.Length; i++)
            {
                string direction = commandArray[i];

                if (direction == "up") // command is Up
                {
                    if (rowStart - 1 >= 0)
                    {
                        MoveUp(matrix, ref rowStart, ref colStart, out currentRow, out currentCol, ref theEndOfTheRoad);
                    }
                }

                else if (direction == "down") // command is Down
                {
                    if (rowStart + 1 <= rows - 1)
                    {
                        MoveDown(matrix, ref rowStart, ref colStart, out currentRow, out currentCol, ref theEndOfTheRoad);
                    }
                }

                else if (direction == "left") // command is Left
                {
                    if (colStart - 1 >= 0)
                    {
                        MoveLeft(matrix, ref rowStart, ref colStart, out currentRow, out currentCol, ref theEndOfTheRoad);
                    }
                }

                else if (direction == "right") // command is Right
                {
                    if (colStart + 1 < cols)
                    {
                        MoveRight(matrix, ref rowStart, ref colStart, out currentRow, out currentCol, ref theEndOfTheRoad);
                    }
                }

                if (theEndOfTheRoad)
                {
                    break;
                }
            }

            PrintTheResult(matrix, currentRow, currentCol, theEndOfTheRoad);
        }

        private static bool CheckRoad(char[,] matrix, int currentRow, int currentCol, bool theEndOfTheRoad)
        {
            if (matrix[currentRow, currentCol] == 'c')
            {
                matrix[currentRow, currentCol] = '*';
            }

            else if (matrix[currentRow, currentCol] == 'e')
            {
                theEndOfTheRoad = true;
                //break;
            }

            return theEndOfTheRoad;
        }

        private static void MoveUp(char[,] matrix, ref int rowStart, ref int colStart, out int currentRow, out int currentCol, ref bool theEndOfTheRoad)
        {
            currentRow = rowStart - 1;
            currentCol = colStart;

            theEndOfTheRoad = CheckRoad(matrix, currentRow, currentCol, theEndOfTheRoad);

            rowStart = currentRow;
            colStart = currentCol;
        }


        private static void MoveDown(char[,] matrix, ref int rowStart, ref int colStart, out int currentRow, out int currentCol, ref bool theEndOfTheRoad)
        {
            currentRow = rowStart + 1;
            currentCol = colStart;

            theEndOfTheRoad = CheckRoad(matrix, currentRow, currentCol, theEndOfTheRoad);

            rowStart = currentRow;
            colStart = currentCol;
        }

        private static void MoveRight(char[,] matrix, ref int rowStart, ref int colStart, out int currentRow, out int currentCol, ref bool theEndOfTheRoad)
        {
            currentRow = rowStart;
            currentCol = colStart + 1;

            theEndOfTheRoad = CheckRoad(matrix, currentRow, currentCol, theEndOfTheRoad);

            rowStart = currentRow;
            colStart = currentCol;
        }

        private static void MoveLeft(char[,] matrix, ref int rowStart, ref int colStart, out int currentRow, out int currentCol, ref bool theEndOfTheRoad)
        {
            currentRow = rowStart;
            currentCol = colStart - 1;

            theEndOfTheRoad = CheckRoad(matrix, currentRow, currentCol, theEndOfTheRoad);

            rowStart = currentRow;
            colStart = currentCol;
        }

        private static void PrintTheResult(char[,] matrix, int currentRow, int currentCol, bool theEndOfTheRoad)
        {
            if (theEndOfTheRoad == true)
            {
                Console.WriteLine($"Game over! ({currentRow}, {currentCol})");
            }

            else
            {
                int countCoals = 0;
                foreach (var cell in matrix)
                {
                    if (cell == 'c')
                    {
                        countCoals++;
                    }
                }

                if (countCoals == 0)
                {
                    Console.WriteLine($"You collected all coals! ({currentRow}, {currentCol})");
                }

                else if (countCoals > 0)
                {
                    Console.WriteLine($"{countCoals} coals left. ({currentRow}, {currentCol})");
                }
            }
        }

        private static void ReadTheMatrix(int rows, int cols, char[,] matrix)
        {
            for (int row = 0; row < rows; row++)
            {
                char[] currentLine = Console.ReadLine().Split().Select(char.Parse).ToArray();
                for (int col = 0; col < cols; col++)
                {
                    matrix[row, col] = currentLine[col];
                }
            }
        }
    }
}

 

1
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.