Bonus Scoring System Mid Exam 29.02.2020
Здравейте, вчера обещах, че ще попитам още нещо и въпросът е следният:
моля разгледайте линковете от решенията съответно 90/100 и 100/100 -
1.
https://judge.softuni.bg/Contests/Submissions/View/16459559
2.
https://judge.softuni.bg/Contests/Submissions/View/16459782
Моля да ми обясните съответно за този ред:
maxBonus = Math.round(maxStudentLectors / countOfLecturs * (5 + aditionalBonus));
каво точно в условието би трябвало да ме наведе на мисълта, че това трябва да е вътре в цикъла при наличието че това е абсолютно не нужно да се изчислява за всеки преди да се достигне студента с максимален брой посещения. Така или иначе това не се изчислява за следващите след него, но се пресмята за всички преди него, но не се ползва, т.е. се заема излишна памет абсолютно ненужно???
В първота решение за 90/100 това е напрвено в един ред извън цикъла и си пресмята само за студента с максимален бр. посещения.
ВЪПРОСА Е - КАКВИ ЕКСТРА СЕНСКИ ВЪЗМОЖНОСТИ ТРЯБВА ДА ИМА ЗА ДА ГО РАЗБЕРА, ОСВЕН АКО НЕ ГО НАПРАВЯ ПО СЛУЧАЙНОСТ. И АКО НЕ ЛЕЖЕМ НА СЛУЧАЙНОСТИТЕ ПАК СЕ ИЗВИНЯВАМ, НО КЪДЕ ТОВА Е ПОСОЧЕНО В УСЛОВИЕТО???
100/100
https://pastebin.com/xa8g7Eva
90/100
https://pastebin.com/Tn87uZ1M
Не е това защото при проверка, и двете дават Infinity в първия принт.
Пак отиваме на скрити условия.
Плюс това кои би платил за НУЛА "0" лекции или би ги посещавал, това е абсурдно.
Когато говорим за изпит и има не до изказани условия, а времето е ограничено какво правим?
@Tzigoriyn
Опитайте и двете решения с входни данни [1, 0, 0, 0] и/или [0, 0, 0].
Първото (100/100) ще върне:
Второто (90/100) ще върне:
Проблемът е точно това, което предположих по-горе:
Не се проявява в 100/100 решението, защото въобще не влиза в този if:
Ако трябва да сме точни, и двете решения ще върнат грешни резултати при вход [1, 0, 0, 1], но няма такъв тест в Judge, а и поведението в при такъв сценарий не е дефинирано в условието
Благодаря, за вниманието и отделеното време.
Извинявам се за притеснението което Ви причиних.
Логиката ми просто изключва такъв вход, действително това е абсурден вход. Кой би изчислявал нещо за несъществуващт курс, т.е. тогава когато има нула лекции, няма да има записани студенти и никой не би смятал такова нещо.
По скоро възможният описан сценарий е валиден, тогава когато има курс, но не са се записали студенти, но това би било валидно с проверка ако:
и би имало логика защото кой студент ще се запише за курс с бонус "0", въпреки че е възможно някой да сметне съдържанието на курса за въжно, но все пак е съществуващ курс за който има смисъл да се изчислява? Отново благодаря, много готин екип сте