Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

RoYaL avatar RoYaL Trainer 6849 Точки
Best Answer

Същото и като десетичната бройна система. Би трябвало след елементарните сметки с числа в основното училище да се е учило разлагане на числа (които при нас са десетични)?

Например числото 412. Това има цифра на единиците ДВЕ (позиция 0), цифра на десетиците ЕДНО (позиция 1) и цифра на стотиците ЧЕТИРИ(позиция 2).

Съответно тъй като ние смятаме десетично, т.е. основата е десет, тази основа се ползва за да се повдигне на степен позицията, да се умножи по числото на съответната позиция и да се събере с останалите числа по този начин, ако има такива.

Сега имаме:

- Числото 412

- Бройна система: десетична (основа 10)

Съответно изхождайки от дадените ни неща и обяснението по-горе извършваме следната сметка:

(Основа ^ позиция) * цифра :

    ((10 ^ 0) * 2) + ((10^1) * 1) + ((10 ^ 2) * 4)

    = (1 * 2) + (10 * 1) + (100 * 4)

    = 2 + 10 + 400

    = 12 + 400 = 412

 

Формулата е абсолютно приложима и за останалите бройни система. В това число и двоичната. Например 110 - на позиция 0, имаме 0. На позиция 1 имаме 1 и на позиция 2 имаме 1.

   ((2 ^ 0) * 0) + ((2 ^ 1) * 1) + ((2 ^ 2) * 1)

   = (1 * 0) + (2 * 1) + (4 * 1)

   = 0 + 2 + 4

   = 2 + 4

   = 6

Мисля, че в шести и седми клас най-много се засяга материята за десетичната бройна система и разлагането на числа, тъй като десетичната е много по-интуитивна от двоичната :) Ако си спомням правилно имаше задачи от типа на да се намери някакво число, като е дадена зависимост между цифрата на стотиците и на десетиците да речем.

P.S.: Май много съм се разписал, щом с цели 13 мин са ме изпреварили :)

6
12/05/2015 21:36:34
quickben avatar quickben 966 Точки

От Книгата на Наков прочети Numerical Systems главата, би трябвало да ти се изясни всичко.

0
enevlogiev avatar enevlogiev 1168 Точки

Ако се замислиш, десетичната не е по-различна.
1234 ->

4 * 10^0 = 4 * 1 = 4;

3 * 10^1 = 3 * 10 = 30;

2 * 10^2 = 2 * 100 = 200;

1 * 10^3 = 1 * 1000 = 1000;

1000 + 200 + 30 + 4 = 1234.

Просто всички сме свикнали с нея. Ако в училище ни преподаваха двоична вместо десетична, сега това 1234 щяхме да го гледаме като извънземни.
Ps. горната формула важи за всички бройни системи.

[число] * [бройна система] на степен [позиция на числото от дясно на ляво]

5
eeli_georgieva avatar eeli_georgieva 0 Точки

Това ме затрудни най-много и мисля че трябва да наблегна на него :) Това го оставих нерешено!

0
dilka avatar dilka 34 Точки

Благодаря!

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.