Обобщение, Изпит
На обобщителната лекция, Ралев имаше слайд с избрани моменти за изпита, извадила съм повечето от дизайнерския речник, а някои са записани точно, както ги каза той.
-
Пиксел - Пикселът е основният елемент на цифровото изображение.
-
“Rich black” - Богато черно, в печатарството и отпечатването, е мастилена смес от абсолютно черно (solid black) върху един или повече от другите цветове на CMYK, което води до по-тъмен тон, отколкото самото черно мастило генерира в процеса на печат.
Типичната богата черна смес може да бъде 100% черна, 50% от всяка от останалите три мастила. Други проценти се използват за постигане на конкретни резултати, например 100% черно със 70% циан (С), 35% магента (М) и 40% жълто (Y). прави така нареченото "Студено черно", а "Горещо черно" е 35% С, 60% М, 60% Y и 100% K. Цветното мастило под черно мастило прави "по-богат" резултат; допълнителните мастила поглъщат повече светлина, което води до по-близко сближаване на истинската черна. Макар че на теория може да се направи дори още по-богато черно, като се използва 100% от всеки от четирите мастила, на практика количеството добавено черно мастило е ограничено от мокротата, която хартията и печатът могат да обработват. (Безопасно и практично правило е, че покритието на мастилото не трябва да надвишава 240% при обикновените хартии. Работата с рециклирани хартии от по-нисък клас, имат дори по-малко покритие.) Мокротата не е проблем за лазерните принтери , но регистрацията черна (или "400% черна") дава много поразителни резултати при лазерните отпечатъци. Интересни ефекти могат да се постигнат и с лазерен принтер чрез комбиниране на 100% черно и 100% циан, магента или жълто.
-
Брийф - Дизайн бриф е основен документ съпровождащ един дизайн проект. Създава се в съотвествие с изискванията на клиента (възложителя) с цел да се опишат резултатите и обхвата на проекта, включително всички продукти или дейности, график за изпълнение, бюджет и т.н. Брифът също така служи за оценка на ефективността на дизайна след завършването му.
-
Криви на Безие - векторни криви - Във векторните графики, кривите на Безие се използват за моделиране на гладки криви, които могат да бъдат мащабирани до безкрайност. Те са всързани с така наречените в графичните програми „пътечки“ – комбинации от свързани криви на Безие. Пътечките не са обвързани с ограниченията на растеризираните изображения и са интуитивни за промяна.
-
Брандбук - Бранд книгата събира на едно място цялата идентичност на Вашата марка, графични елементи, типография, цветови модел, стандарти, слоган, идеи и т.н. Вече сега се използват и като уеб стилове
-
Калибрация - настройка на цветове на екрана
-
Векторен формат - идеален формат за лога
-
Lay out - Това е мястото където се извършва конкретна работа. Цялостното оформление включващо всички елементи в конкретна работа
-
Fixed Lay Out - фиксирани оформления се използват точно дефинирани размери на компонентите (обикновено в пиксели), което прави изгледа на страницата еднакъв за всички резолюции. Например, съдържанието на страница създадена за десктоп би изглеждало „отрязано“ или неподредено на мобилно устройство, заради по-малкия дисплей.
-
Fluid Lay Out - liquid, този тип оформление използва проценти вместо параметри с фиксирана ширина. Това придава гъвкавост на дизайна, като позволява елементите да се преоразмеряват в зависимост от на размера на дисплея.
-
Кегел - Големина (размер) на шрифта.
-
Всеки дизайнер е редно да започне от скиците (на ръка)
-
Графичният дизайнер трябва да може да мисли логично (защо, как, къде)
-
Bootstrap Framework - най-популярен фреймуърк за фронт енд, улеснява правенето на уебсайтове
-
Грид - Грид е структура (обикновено двуизмерна), изградена от серия прави линии които се пресичат (вертикални, хоризонтални и под ъгъл) или такива, които са огънати, служещи за подреждане на съдържание. Те служат като рамка, чрез която дизайнерът може да организира графичните елементи (снимки, глифове, параграфи и пр.) по рационален начин, лесен за възприемане. Елементите спрямо грида може да са върте, вън или частично в грида. Уеб гридове и точен брой колони - никъде установен идеален брой колони, колкото повече колони - толкова повече вариации
-
Canvas - буквално преведено е платно. Това е работното поле, в рамките на което можете да работите. Някои елементи в слоевете могат да лежат извън него, но при сливането на всички слоеве, те ще бъдат изрязани.
-
Артборд - Подобно на лист хартия, върху който рисуваме и творим, в графичните програми това поле се нарича артборд. Когато работим с физически материали, поставяме различни инструменти и елементи на работната маса, които обаче не навлизат в това, което се оформя върху хартията. В този контекст графичната програма е работната маса, а артбордът е листа хартия, който съдържа нашия продукт.
-
Системни шрифтове
-
.Eps - универсален векторен формат