Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

petya.n avatar petya.n 1 Точки

Мнения за СофтУни БУДИТЕЛ - за родители и ученици

Здравейте колеги,

Може ли да споделите вашите мнения за новата гимназия СофтУни БУДИТЕЛ?

  • СофтУни БУДИТЕЛ - гимназия за програмиране, дизайн и дигитален бизнес: https://buditel.softuni.bg

 

Интересуват ме лични мнения, ревюта, отзиви, коментари и обратна връзка относно училището. Гледах ревютата в Google, но повечето от тях не са много конкретни и не издават информация от кухнята, примерно казуси конкретни учители, учебни дисциплини, вътрешна политика на училището и други.

Правя си проучване на няколко училища за кандидатстване след 7 клас и за СофтУни БУДИТЕЛ не намирам достатъчно информация.

 

Моля разкажете за приема: лесно ли се минават входните изпити? Защо е този personality test? Това психологически опит ли е? Какво въпроси задават по интервютата за прием? Какви са задачите в теста за прием? Трудни ли са? Имате ли информация от първа ръка?
 

Моля разкажете за специалностите? Добро ли е нивото на преподаване? Наистина ли учителите са от индустрията или само така се рекламират? Какво е вашето мнение?
 

За специалност "графичен дизайн" какво е нивото? Какво реално могат учениците в 8 клас, в 9 клас, в 10 клас, в 11 клас и в 12 клас? Ако се интересувам от гейм дизайн, мога ли да го уча в училище? Какъв е вашият коментар?

 

За специалност "програмиране" какво е нивото? Какво реално могат учениците в 8 клас, в 9 клас, в 10 клас, в 11 клас и в 12 клас? Ако се интересуваме от изкуствен интелект или пък мрежи или информационна сигурност, учат ли се в гимназията? имате ли обратна връзка?

В специалност "дигитален бизнес" какво се учи? Това някаква икономика ли е или е по-практическо? Какво реално могат учениците от тази специалност в 8 клас, в 9 клас, в 10 клас, в 11 клас и в 12 клас? Ако искат да си отворят онлайн магазин или да кажем малък собствен бизнес, учениците получават ли нужните умения?

За учебните компании: всички ученици ли участват в учебна компания? Какво представлява тя? Това реална фирма ли е или е някаква симулация само? методиката на Junior Ahcievement ли се ползва или е някаква тяхна разработка на улилището?

 

Моля разкажете за учителите: какво е нивото по общообразователните предмети и по професионалните предмети? Силни ли са, слаби ли са, има ли проблеми? Сигурно има и по-силни и по-слаби учители, но какво е нивото като цяло? Може ли да покажете профилите в LinkedIn на водещите учители по професионалните предмети? Има ли текучество на учители? Това е често срещано в частните училища. И тази гимназия ли е така?

 

Интересувам се от стажовете. Има ли стажове по фирмите, както е обявено? За всички ли са тези стажове или само за някои ученици? В кой клас са стажовете? Проформа ли се правят стажовете (както е масовата практика по училищата) или са истински?

 

Какво е нивото на английски език в тази гимназия? Какво става ако един ученик има по-слаб английски? Може ли да навакса? Подготвят ли се за изпити като Cambridge?

 

Какво е нивото по математика? Това е професионална гимназия и не може да се сравнява с математическите гимназии, но ако ученикът кандидатства примерно в технически университет в Германия или Холандия, знам че има изисквания за математиката. Покриват ли се те?

 

Каква е реализацията на завършилите училището? Знам, че първият випуск вече са завършили през 2023 г. Какво става с тях? Продължиха ли в силни университети? Или са почнали работа? Или и двете паралелно? Имат ли някои от учениците собствен бизнес?

 

Judge SoftUni - в това ли ги оценяват по програмиране?

Изглежда, че тук някакви ученици решават някакви задачи. Каква е тази система judge? И по дизайн ли работят с нея? Знам, че в СофтУни я ползват по изпитите. Ама в училището също ли с нея работят?

 

Тази гимназия на СофтУни ли или е само с тяхната подкрепа? Има голяма разлика според мен. Четох някъде, че СофтУни са придобили 100% от гимназията през ноември 2023 г. Четох, че училището в началото се е казвало "СофтУни Светлина" и е било съвместен проект между СофтУни и една друга верига училища. Обаче нещо СофтУни не са били доволни от работата на другата страна и е имало разминавания във визията им и принципите им на работа. От там са дошли и някои проблеми с качеството. Сега тези проблеми изчистени ли са? Някой има ли повече информация?

 

Учебните сгради: добри ли са? На сайта са показани две учебни бази - в кв. Дружба и в кв. Младост. Като локация изглеждат добре, но вътре комфортно ли се? Четох някъде, че било студено миналата година, нямало щори и имало счупени чинове и столове. Имат ли добра спортна база? Има ли още проблеми с това? Гледах снимките в Google (https://maps.app.goo.gl/mycrpqvBTRN6pb1T8 -> снимки), но те са сякаш правени от фотограф и не става ясно какво е реалното положение. Имате ли вътрешна информация от някой, който учи там?
 

Възпитават ли се soft skills в тази гимназия? За мен едно от уменията на бъдещето са точно тези меки умения, които отличават хората от изкуствения интелект. Имам предвид както личностни умения (да си осъзнат, да разбираш себе си, собствените си сили, лимитации и потребности), така и междуличностни отношения (социално интелигентност, емпатия, комуникация с другите, екипна работа), както и работни навици, умения за работа по проекти, умения за презентаране, личен брандинг, лично портфолио и много дурги.

 

Сравнение с другите гимназии?
По професия програмиране: как стои СофтУни БУДИТЕЛ, сравнена с ТУЕС, СПГЕ, НПМГ и НПГ по КТС - гр. Правец?
По професия дизайн: СофтУни БУДИТЕЛ, сравнена с ПГ по дизайн "Елисавета Вазова", НПГФП (фотографската гимназия), НГПИ Свети Лука, Евростандарт
По професия бизнес: СофтУни БУДИТЕЛ, сравнена с НФСГ (финансово-стопанската гимназия), НФТБ (банковата гимназия), ЧПГ Банкер, други?
Като цяло сравнение с елитните държавни гимназии: СМГ, НПМГ, 91 НЕГ (немската), 164 ГПИЕ (испанската), 1 АЕГ и 2 АЕГ (английските) - може ли да се прави въобще сравнение? Те са профилирани, учат малко ИТ, програмиране и дизайн, но като цяло фокусът име математика и езици.
Като цяло сравнение с елитните частни гимназии: Американски колеж, Свети Георги, Българско школо, Англо-американско, Британика, Веда, Дарби, Златарски, Izzi Science - повечето са с фокус върху език и IB програми. Все пак може да се сравняват, нали?
Можете ли да дадете мнения?

 

От СофтУни БУДИТЕЛ много говорят за училище на бъдещето, умения на бъдещето и всякакви такива маркетингови фразички. Все пак кои са тези умения на бъдещето? С този изкуствен интелект няма ли да стане излишно 90% от сегашното образоивание в един момент?

 

Репутация: доколкото знам СофтУни е голяма образователна група с няколко фирми вътре, основана от Светлин Наков. Имат академия за програмиране, академия за дизайн, академия за дигитален маркетинг, гимназия, академия за деца, финансова академия. Като цяло имат добра репутация. Гледала съм ревюта в Google и Facebook и доста кличпета в YouTube. Като цяло отзивите са положителни. Обаче за Светлина отзивите са смесени. Струва ми се, че нивото на гимназията е по-ниско от нивото на останалите проекти на СофтУни. Има ли нещо такова?

 

Чувала съм много добри думи за Евгения Пеева. Това училище СофтУни БУДИТЕЛ на нея основната й работа ли е или тя се занимава паралелно и с фондация "Заедно в час"? Щото и Светлин Наков е голямо име, но не вярвам да се занимава лично с училището и да преподава в него. Евгения е силна, няма спор. Има опит, има визия. Обаче дали се е хванала на 100% с училището и дали ще й позволят да си реализира визията, това ми е интересно да науча.

 

Имате ли други впечатления да споделите за това училище Будител? Най-полезно ще ми е няколко родителя да изнесат мнения от първа ръка. Благодаря ви!

1
Общи приказки 30/11/2023 13:09:54
AntimovaDenica avatar AntimovaDenica 2 Точки

От скоро дъщеря ми е в гимназията. Евгения Пеева дава заявка за големи постижения. Мисля, че не е само на думи. Съдя от детето ми:  ходи с желание на училище. Харесва съучениците си и учителите, които възприема за ментори. Показва по-голяма заинтересованост към учебния процес, чувства се разбрана и ценена, което допълнително я мотивира.

Учителите помагат на учениците да се чувстват сигурни, че могат да се справят с училище. Учениците си вярват и се уважават помежду си, и учителите ги окуражават да изказват своите мисли и идеи. Аз очаквам от едно добро училище да има възможността да се занимава с това, което го вълнува и да развива своите интереси в училище. Да се чувства, че учителите му го разбират и подкрепят. За професионалните предмети всичко е супер. Браво!

Деница


------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[11 март 2024] Добавям това тук, защото постването в този форум е временно ограничено.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Като активен родител, наскоро се включих в среща с директора на гимназията, на която бяха поканени всички родители. Публикувам тук резюме от срещата, което обяснява какво се е променило в гимназия "СофтУни БУДИТЕЛ" в последните месеци (от гледна точка на ръководството на гимназията), на къде отива училището и какво се очаква да бъде подобрено в следващите месеци. Тази информация е публична за всички настоящи родители и затова си позволявам да я споделя и с бъдещите родители на ученици от СофтУни Будител, които се чудят дали това училище пасва на нуждите и очакванията им.
 

Обсъдени теми по време на срещата Час на директора” в частна гимназия по дигитални науки „СофтУни БУДИТЕЛ“, провела се на 28.02.2024 г.

1. Визия: какво направихме до момента?

В началото на учебната година представихме пред Вас ключовите ни приоритети за учебната 2023/2024 година:

  • Ефективно и удовлетворяващо взаимодействие с родителите
  • Осигуряване на качествено преподаване по всички предмети
  • Гарантиране на добър среден успех (минимум 4.50) и дисциплина, спомагаща ефективния образователен процес, сред всички ученици
  • Образователна среда, комфортна и мотивираща за ученици и учители
  • Удовлетворен, подкрепен и мотивиран педагогически колектив

По-долу споделяме накратко актуалния напредък по горните цели:

1.1. Комуникация с родителите

Анализ на данните от анкетите за обратна връзка сред родителите (от 11/2023 г.) показват следното:

  • Средното ниво на удовлетвореност на родителите се е повишило от 3.2 т. от 5 т. през м. юни на 4 т. от 5 т. през м. ноември.
  • Повишен е процентът отговорили на анкетата ни родители - 23% през м. юни спрямо 35% през м. ноември.
  • Най-високи изменения в средните оценки (в рамките на 1 единица и повече) са видими в следните посоки: качеството на преподавателите, социалната среда в гимназията, нивото на клиентското обслужване.

Предстои да пуснем отново анкетата за удовлетвореност сред родителите в началото на м. март и м. юни, за да проследим актуалното усещане на родителите.

Конкретни дейности, които реализирахме с цел подобряване комуникацията с родителите досега (за периода 09/2023 - 02/2024):

  • Редовни родителски срещи (минимум 2 на учебен срок) и възможност за срещи между родителите и учителите;
  • Допълнителни родителски срещи за конкретни паралелки при нужда;
  • Ежемесечен бюлетин с основна информация за случващото се в училище, отбелязване на ключови събития, резултати и теми;
  • Нов формат за обмен на идеи, обратна връзка и информация между родителите и ръководството, т. нар. “Час на директора”;
  • Ежедневно общуване с родителите на отделни (групи) ученици от страна на екип “Клиентско обслужване и администрация”, директор, заместник-директор, класни ръководители и/или учители.

1.2. Осигуряване на качествено преподаване по всички предмети

Осигурихме пълен педагогически състав. Започнахме новата учебна година с близо 25 нови членове на педагогическия екип. Впоследствие към екипа ни се присъединиха още 6 колеги, с цел да осигурим намалено натоварване на съществуващите колеги по конкретни предмети, включително по български език и литература и английски език. В края на първи учебен срок, във връзка с освобождаване, напускане и излизане в майчинство на колеги, въведохме в екипа нови 13 учители.

Всеки учител е наблюдаван в практиката си и е подкрепян от ментор и ръководството. Учители, които във времето не се справиха според нашите очаквания са освободени. Планираме да освободим още колеги, в случай че не демонстрират очаквания напредък и подобрение в рамките на тази учебна година. Събрахме обратна връзка от учениците и учителите и видяхме разминавания между оценката на учениците и възприятията на учителите. Затова и поставихме на фокус за вътрешно-училищната ни квалификация теми като ефективно управление на класната стая, планиране на уроци с фокус Ученика в центъра, диференцирано преподаване. Считаме, че към момента над 70% от учителите ни работят, полагат усилия и участват в надграждащи професионални обучения спрямо очакванията ни.

1.3. Дисциплина и успех на учениците

83% от учениците завършиха първия срок с успех по-висок от 4.50. Средният срочен успех за всички ученици в гимназията е 5.14. Родителите са запознати с мерките на гимназията за проследяване на присъствията, санкциониране на учениците във връзка със закъснения/отсъствия.

Към момента (02/2024) над 10 ученика са на план за подкрепа, един ученик е с последно предупреждение за преместване в друго училище. Още в началото на учебната година един ученик беше преместен в друго училище, а друг ученик премина на самостоятелна форма на обучение. Констатираме, че учениците, които се включват в срещите с психолог и педагогически съветник и когато и родителите им са ангажирани и съдействат, са налице видими подобрения в дисциплината, включително участие в доброволчески дейности в полза на общността ни.

1.4. Комфортна и мотивираща образователна среда

Коригирахме недостатъците на базите във възможната на този етап степен. Очакваме да си сътрудничим с учениците за поддържане на чисти и приветливи пространства, но срещаме предизвикателства в тази посока. Между септември 2023 г. и февруари 2024 г., дейности на учениците са довели до материални щети на обща стойност от над 20 000 лв. (това не включва допълнителни повреди по оборудване, които персоналът ни е успял да поправи собственоръчно). Затова и се наложи да издадем заповедите за глоби - за тютюнопушене и за солидарно покриване на щети - когато не успяваме да идентифицираме конкретния нарушител въпреки видеонаблюдението.

Реализираме средно по едно ученическо събитие на седмица съвместно с външни партньори. Поощряваме и подкрепяме активността на ученическия парламент и ученическите клубове. Предстоят редица училищни състезания и инициативи, включително състезание по дизайн, с чиито продукти ще облагородим и разкрасим пространствата в базите ни, за да са уютни за учениците.

1.5. Удовлетворен, подкрепен и мотивиран педагогически екип

Средното ниво на оценка за организацията ни от гледна точка на служителите се е повишило от 3.1 т. от 5 т. през м. юни 2023 на 4.2 т. от 5 през м. декември 2023 със съответно едва 27% от служителите попълнили анкетата през м. юни и 62% участие през м. декември. Най-видимо подобрение спрямо предходното измерване (над една единица, дори с 2 по някои теми!) се забелязва в следните направления: усещане за оцененост в работата; яснотата за поставените цели и приоритети; измерване на резултати и получаване на обратна връзка от прекия ръководител; подкрепаименторствоотпрекия ръководител; междуекипнакомуникация.

Все още комуникацията и отстояването на ценностите, както и навременната обратна връзка и последствия за различните нива на представяне се посочват от немалко членове на екипа като зони с нужда от подобрение.

2. Преподавателски състав

Обновеният преподавателски състав към 02/2024 е на значително по-високо ниво на подготовка и професионализъм спрямо 06/2023 г.

2.1. Профил на учителя в ЧПГДН “СофтУни БУДИТЕЛ”. Подбор, въвеждане и подкрепа

Какво търсим в подходящите кандидати за учители в гимназията?

  • Да споделят ценностите на организацията и да ги демонстрират в поведението си;
  • Да демонстрират нива на професионализъм и ангажираност към благополучието и развитието на всеки ученик;
  • Да имат нагласа за постоянно учене и професионално и личностно развитие;
  • Да демонстрират компетенции и знания по учебния предмет, който преподават, включително професионален практически опит в съответната сфера за учителите по професионалните предмети;
  • Да са устойчиви на външни стресови фактори;
  • Да имат готовност да работят в динамична среда;
  • Да имат добро осъзнаване на предизвикателствата, които ги очакват в училище.

Учителите ни преминават през процес на подбор, както следва: интервю от мениджър “Привличане и подбор”, интервю с член на ръководството; събеседване с член или лидер на “Професионалната учеща се общност” (ПУО) в предметното направление. Като част от процеса кандидатите имат възможност да представят професионално портфолио и примерен план на урок по предмета, който биха преподавали в училище. След като е избран и приеме офертата си, новият колега преминава през процес на въвеждане в екипа, въвеждане от пряк ръководител с пакет с всички нужни материали и достъпи за преподаване; въвеждане от лидер на ПУО и предаване на нужните материали в Google Classroom. Новите колеги се запознават с контекста на учениците и досега преподавания материал и подход с помощта на колегите в ПУО, ментора си, ръководителите в отдел “Образование”, класните ръководители.

2.2. Подкрепа за качество на преподаване

Учителите ни са групирани в “Професионална учеща се общност” (ПУО) по предметното направление - структура, подобна на “методични обединения” в държавните училища. Всяко ПУО има лидер - опитен преподавател, който е ангажиран и с въвеждането на новите колеги. В гимназията е обособен екип “Професионално развитие”, съставляващ опитни ментори / обучители на учители, които отговарят за квалификацията и методическата подкрепа на преподавателите. Всяко ПУО има отговорен ментор - опитен учител, обучител и коуч на учители - който отговаря за подкрепата на преподавателите. Менторите посещават и наблюдават реалната работа на учителите в клас минимум два пъти на учебен срок. Впоследствие дават обратна връзка и подкрепят учителя в осмисляне на работещите техники от практиката му и възможностите за подобрение.

Всеки преподавател е получил минимум две посещения в класната стая до този момент, придружени с предварително планиране и последващ разбор на урока. Преподавателите, при които наблюдаваме предизвикателства в управлението на дисциплината/ангажиращо преподаване на материала, получават повече посещения. С помощта на ментора си всеки преподавател планира и реализира свой личен план за професионално развитие. Представянето на всеки преподавател се мониторира от прекия му ръководител (заместник-директор, директор). Всички преподаватели подлежат на атестация - цялостна оценка на представянето - минимум веднъж в годината.

Ежемесечно, ръководството на училището прави преглед на нивото на демонстрирани преподавателски компетенции и професионално поведение на всеки член на педагогическия състав. Към момента, над 70% от учителите в екипа ни имат много добро или отлично представяне - мотивирани и уверени са в работата си в училище и в целите си с учениците, отговарят на очакванията ни и полагат усилия да продължават да надграждат компетенции. Планираме да ги задържим дългосрочно и да подкрепим професионалното им развитие в гимназията.

През първия учебен срок на 2023/2024 г. успяхме да селектираме колегите, които в най-голяма степен не отговориха на очакванията ни за професионално поведение, ефективно преподаване, съгласуваност с ценностите на общността ни. През втория учебен срок, работим активно с всички, които имат предизвикателства в това да отговорят на очакванията ни. Учители, които не демонстрират готовност за надграждане на компетенциите си и консистентно не отговарят на очакванията ни в рамките на втория срок, ще бъдат освободени в края на учебната година.

2.3. Процес за осигуряване заместници на отсъстващи учители

Според записите ни в Школо и ежедневното проследяване на проведените часове в ЧПГДН “СофтУни БУДИТЕЛ”, средно 10% от часовете в училище всяка седмица изискват заместник. Основната причина е отсъствие по болест или лични причини на колега, които често налагат реакция в последния момент.

В контекста на тази динамика, към момента средно 73% от часовете, в които е нужен заместник, са взети от колега по специалността от съответната училищна “Професионална учеща се общност по предмет” (ПУО). В останалите 27% от часовете със заместник, т.е. около 3% от всички учебни часове през седмицата, заместник е друг член на педагогическия екип. Заместникът за всеки час се назначава с одобрение от заместник-директор по учебната дейност. Материалите за часа се подготвят от отсъстващия учител и се използват от заместника. Заместникът връща обратна връзка към отсъстващия учител в Школо докъде са стигнали с материала и отбелязва присъствие и други коментари за часа и Google Classroom.

3. Култура и дисциплина

3.1. Дисциплина и култура на класната стая

Основен приоритет за професионалното развитие и подкрепа за преподавателите е умението им да управляват класната стая, познато като "въвеждане на дисциплина". Всеки преподавател въвежда система за управление на класната стая, която се консултира и супервизира по време на планираните обучения и посещения на класните им стаи.

Стратегии и мерките, които екип “Образование” е предприел до момента в посока въвеждане на система за управление на класната стая са:

  • Правилник за дейността на гимназията - основен документ (публикуван на сайта на гимназията, секция ДОКУМЕНТИ), в които са регламентирани основните права и задължения на целия училищен екип, включително очаквани или неприемливи поведения на учениците със съответните санкции.
  • Система за правила и последствия в класната стая - всеки преподавател въвежда и реализира във всеки урок своята система с правила и последствия, съгласувани с учениците.
  • Ангажиране на класните ръководители - ролята на класните ръководители е изключително важни в изграждането на културата на класната стая за поверената им паралелка, както и да проследяването на поведението на учениците и предприемането на нужните мерки в посока подкрепа и/или санкции.
  • Екип “Подкрепа” - с членове психолог и педагогически съветник, които работят чрез индивидуални срещи с ученици, подкрепят за по-ангажирано и ефективно участие в образователния процес и адресират редица емоционални и развитийни предизвикателства. Екипът е част от Комисията по налагане на санкции в училището. Заложените последствия за системно неприемливо поведение са: налагане на административна санкция, отнемане на привилегия като участие в ученическо събитие или обществено полезен труд.
  • Видеонаблюдение - за установяване на проблемни казуси е наличен и достъп до видео записи в гимназията, които се използват като крайна мярка. Пример за актуален казус е изтръгнат кабел на интернет, който беше установен чрез видеонаблюдението.

3.2. Предприети стратегии и мерки

Към момента (02/2024) близо 140 ученици са с наложена административна санкция. Един ученик е наказан с последна санкция - предупреждение за преместване в друго училище. Други няколко ученици са в процедура по налагане на санкция. Първият учебен срок завършва с общо 136 ученици с наложена санкция: 121 получиха забележка за отсъствие, 15 - забележка за поведение. До момента на “План за подкрепа” - регулярни и целенасочени консултации, които се провеждат минимум три пъти месечно - се работи с над 10 ученика. Учениците на “План за подкрепа” се включват и в дейности в подкрепа на общността/облагородяване на училището.

3.3. Солидарна санкция

"Солидарна санкция" се въвежда като крайна мярка в случаите, когато не е идентифициран нарушителят. Солидарната санкция се налага за цялата група (не за конкретна цяла паралелка, а група за ученици, замесени в съответното действие). От началото на учебната година до момента, материалните щети, нанесени от учениците върху оборудване в базите ни, възлизат на над 20 000 лева (като това не включва оборудване, което сме успели да поправим с усилия и труд на колегите, отговорни за материално-техническата база). Влагаме не малко финансов ресурс в поправяне на счупено оборудване. Бихме желали да минимализираме такива разходи и да можем да вложим средствата целево - в осигуряване на повече и подходящи хора за директна работа с учениците в час и извън, за допълнителни инициативи за учениците. С мярката солидарна глобане целим да глобяваме, а да мотивираме учениците към по-отговорно отношение към споделената ни среда.

4. Учебни планове, хорариуми, кариерно ориентиране

Работим над реорганизиране и развитие на учебните планове с цел предоставяне на повече специалности и специализации в трите професионални направления: програмиране, дизайн, дигитален бизнес.

4.1. Промени в учебните планове

В момента финализираме промените в учебните планове за бъдещите випуски и как те ще рефлектират върху настоящите. Ще ви споделим допълнителна информация по темата в периода м. април - м. юни.

4.2. Хорариуми по различните дисциплини

Математика

На фокус в гимназията е обучението по математика, тъй като хорариумите (броят часовете по предмета, който се отразява в учебната програма и в академичната справка на учениците) се взема предвид в процеса на кандидатстване в много университети. Затова в 11. клас по математика са заложени 6 часа седмично, а в 12. клас - 5 часа седмично. Макар оценка, записана в дипломата, да се поставя само за часовете от задължителната подготовка по математика, часовете по математика от раздел “В” (факултативни учебни часове) са част от общия хорариум.

За целите на процеса по кандидатстване в университет, гимназията ни може да издаде на ученика академична справка, в която са отразени всички изучавани часове по всеки един предмет (включително математика). Всеки родител/ученик, който знае, че трябва да осигури на университет допълнителна информация относно изучаваните хорариуми по математика и други предмети, следва да ни информира, за да издадем академична справка и документи за университетите.

Опитът ни от предни випуски показва, че такива академични справки се признават от водещи западни университети, които имат по-сериозни изисквания към изучаването на математика в гимназиалния етап на обучение.

4.3. Събития за ученици 10-12 клас

През 2024 г. проведохме две събития за ученици от X, XI и XII клас относно процеса за избор на и кандидатстване в университет. На учениците беше представено резюме относно начините на кандидатстване в различни университети в Европа и САЩ. Проведохме среща с възпитаник на гимназията, който в момента се обучава в университет Маастрихт специалност “Програмиране”, който сподели насоки, опит и мотивация с настоящите ни ученици.

Предстои събитие за родители на ученици в X и XI клас през м. април по същата тема, като имаме готовност за осъществяване на контакт на всеки ученик/семейство с интерес към кандидатстване в конкретен университет с подходящ, опитен консултант, който има установени контакти и познава добре съответния процес по кандидатстване.

4.4. Развитие на кариерен център в училище

Планираме дейности по кариерно ориентиране на учениците (включително за избор на подходящия университети и процеса на кандидатстване в тях) още от влизането им в училище. Кариерното ориентиране ще бъде включено в образователното преживяване още от VIII клас, когато учениците ще имат възможност да изучават основите и на трите професионални направления (Програмиране, Дизайн, Дигитален бизнес) и да направят информирано решение за специалността си за IX-XII клас.

В момента трима колеги в екипа ни преминават обучения за кариерно ориентиране и консултиране. Установяваме взаимоотношения с опитни кариерни консултанти и консултанти за кандидатстване в университет. Целта ни е занапред процесът по ориентиране на ученици и родители за кандидатстване в университет да стартира в X клас с нужната информация и насоки. Създаваме списък от проверени консултанти, които могат да подкрепят учениците в процеса на кандидатстване и подготовка на нужните документи за конкретни университети в чужбина.

5. Производствени практики и устойчиви партнорства с бизнеса

Производствената практика е неразделна част от задължителната професионална подготовка по време на обучението в гимназията. Продължителността, съдържанието и формите на практическото обучение се определят в съответствие с държавния образователен стандарт за придобиване на квалификация по професия, учебните планове и учебните програми. Провеждането на производствена практика за учениците от X, XI и XII клас е задължително и завършва с оценка. Продължителността й е 64 учебни часа. Съдържанието е съобразено с професионалното направление, по което се обучава ученикът. Производствените практики се провеждат на територията на работодателски организации или на място в училище, с подкрепата на тесни специалисти от бизнеса.

Периода на провеждане, съгласно нормативните уредби е: за учениците от X и XI клас – в периода 01.07 до 14.07.2024 год. за учениците от XII клас – в периода от 01.05 до 12.05.2024 год.

Поради естеството на професионалните направления провеждането на производствена практика за нашите ученици за учебната 2023/2024 година се провежда и в един от двата периода:

  • февруари - март - за учениците от X, ХI и ХII клас – за учениците от X клас в този период се провеждат практики в организации по лична инициатива. За учениците от XI и XII клас - в организация партньор на гимназията.
  • април - май - за учениците от XI и XII клас. За учениците от X клас в този период се провеждат практики в организации по лична инициатива. За учениците от XI и XII клас - в организация партньор на гимназията.

Критерии за класиране в организация-партньор са: среден успех, качество на портфолиото и препоръка от преподаващ учител по професионално направление.

За целта до всички ученици през месец декември е изпратена анкета, в която да попълнят своите предпочитания. Анкетата е изпратена няколко пъти, учениците са информирани за нея и от учителите по професионални предмети, както и от класните. За всички ученици, попълнили анкетата е стартирал процесът по осигуряване на практиките. За учениците, които не са попълнили анкетата, въпреки неколкократното напомняне се предвижда практиките да се проведат през лятото, на територията на гимназията.

Считано от 01.02.2024 в компания-партньор на гимназията, производствената си практика стартираха 20 ученици от гимназията от 11 и 12 клас. Фирмите са: Code Media Group; HighNoir.com; Roni games; Potential.bg; Skyware Group; БИЛДКОМ БГ ЕООД; ЕКБ “Фотоника” ООД; Creative Energy Hub; ДАС СОФИЯ ЦЕНТЪР ООД; 3D BG Print; School Esports League; Cantus Firmus

В компания, по лична инициатива стартираха 59 ученици от 10, 11 и 12 клас. Част от фирмите, в които стартираха стажа си, са: EPAM Bulgaria; Спорт Депот; Неврон - България ООД;МОБАЙЛ СИСТЕМС ООД; Глобалфаундрис; Джей пойнт ООД. UWEAR, STENIK, Paysera, Price Mind, Proper Media, Native Digital.

Следващата група стажанти, стартират от 01.04.2024.

ЧПГДН “СофтУни БУДИТЕЛ” работи за устойчиви партньорства с представители на бизнеса и различни институции. В тази връзка подписваме меморандуми за партньорства, с трайни във времето ангажименти, с конкретни дейности като например: участие на наши ученици в стажантската им програма, гост лектори, дни на отворени врати, презентации, общи инициативи, участие в кариерен ден и т.н.

6. Поставени въпроси от родители по време на срещата

6.1. Изкуствен интелект и как го имплементираме в обучението в училище - не предвиждаме отделни часове по “Изкуствен интелект”, а интегриране на темата, уменията и подходите за работа с AI във всички учебни часове и в учебния процес като цяло. Членове на екипа ни вече го използват в собствената си работа и в дейности с учениците по свое усмотрение. Целта ни от следващата учебна година е да внедрим цялостен подход за ефективното му използване от ученици и учители.

6.2. График консултации - настоящият график предстои да бъде коригиран.

6.3. Системата Smart test - В духа на принципа “всеки преподавател има свобода да избира методите на преподаване и оценяване” опцията на платформата за връщане и корекция на отговора се включва или изключва по тяхна преценка. Планираме допълнително обучение за преподаватели за функционалностите на платформата.

6.4. Предстоящи състезания по дебати в чужбина - предстои да ви информираме по темата в кратки срокове.

6.5. Иновация, свързана с образователния ни продукт - предстои да я обявим през през м. април.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Надявам се, че споделената вътрешна информация ще е полезна на всички родители, които се интересуват от СофтУни Будител, но са външни за гимназията. Готова съм да отговоря на още въпроси. Мога с радост да споделя, че усещам как училището се подобрява буквално всеки ден.

Деница

1
11/03/2024 22:03:35
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.