Loading...

Денят на IT експерта: Ангел Григоров – Software Developer

avatar Мария Вълчева 4 минути 157
Денят на IT експерта: Ангел Григоров – Software Developer

Искаш ли да впрегнеш tech-savvy ума си в перспективно начинание? Търсиш ли отговор на въпроса – IT индустрията ли е моето поприще? В рубриката „Денят на IT експерта“ ще се срещнеш с хората, които доказват, че каузата на СофтУни има смисъл – успешно реализиралите се курсисти, които вече се развиват като експерти в своите области. Ще откриеш отговори на много любопитни въпроси, ще видиш каква е ежедневната реалност на специалистите, независимо от направлението, в което се развиват, както и качествата, необходими на всеки успешен IT експерт! В следващите редове Ангел Григоров ще ти разкаже по-подробно за неговия опит и дейност.

Представи се на читателите!

Здравейте, казвам се Ангел и работя като Software Developer в Прайс Интернешънъл – българска софтуерна компания, в която разработваме SaaS платформи за България и целия свят.

Завършил съм Технически университет – София със специалност “Телекомуникации”, като в момента съм втори семестър магистър в Нов Български Университет със специалност “Софтуерни технологии”.

За СофтУни научих през 2016 от социалните мрежи. Винаги съм знаел, че искам да се занимавам с програмиране и през лятото на 2018 записах първия си курс там. Хареса ми фактът, че след успешно приключване на програмата, екипът на СофтУни помага в намирането на първа работа.

През какви обучения премина и как помогнаха на реализацията ти?

Преминах през PHP и JavaScript пътеките, както и през редица други курсове, като дори и в момента се обучавам в UI/UX пътеката на SoftUni Creative. Завършените курсове успяха да ми дадат достатъчно знания, за да започна своята първа и настоящата работа. Първоначално бях стажант на непълен работен ден, докато навляза в проектите, а по-късно и на пълно работно време и така вече близо три години.

За щастие, в Прайс Интернешънъл новите проекти винаги вървят с нови технологии за усвояване. Например в момента активно навлизам във VueJS с подкрепата на екипа, за да мога да съм полезен в развитието на новия ни продукт.

С какво е изпълнен денят на IT специалиста?

Денят задължително започва с чаша горещо кафе, докато преглеждам задачите в Jira, след което започва всекидневната сутрешна среща на отдела, на която обсъждаме свършените и предстоящите задачи.

Започва се кодене и дебъгване, докато определен проблем не бъде решен. После качваме всичко на тестова среда, на която колегите от QA отдела тестват. Хубавото при нас е, че всеки върши това, в което е добър – не е необходимо програмистите да са Full Stack и не се хвърляме от Front-end към Back-end задачи. За да виждаме все пак голямата картина на даден проект, през цялото време на писането на кода, с колегите държим връзка и обмисляме всяко условие и особеност, като се стремим да се придържаме към последните така наречени “best practices”.

Коя е най-предизвикателната част от работата ти?

Най-предизвикателната част от работата идва, когато човек се сблъска с нов проблем, който преди това не е решаван за конкретен проект и дори понякога изглежда невъзможен за преодоляване. Благодарение на екипа, заедно измисляме решение, защото няма вариант, в който да не се намери такова. Предизвикателството е да не се пуснеш по спиралата на „това няма как да стане “, а да продължиш да упорстваш.

Коя е най-удовлетворяващата част от работата ти?

Най-удовлетворяващата част от работата ми е когато видя, че бизнесите, за които е предназначен даден продукт, го ползват. Тогава разбирам, че усилията ми не са били напразни. Имам късмета да работя в компания, в която всички проекти виждат бял свят, и това ме мотивира да продължавам.

Сподели ни за постижение, с което истински се гордееш!

В личен план съм доволен, че не се отказах да се развивам, защото в началото, когато започнеш да учиш и нямаш екип, е най-трудният период. Сега, когато имам подкрепата на колегите, е по-лесно, защото не съм сам.

В професионален план почти всеки ден имам повод за гордост и това са моментите, когато съм надскочил собствените си възможности. Гордея се и с най-новия ни продукт, в чиято разработка участвам. Създадохме "Omnilinx" – платформа от последно поколение за разговори и чат между бизнеси и техните клиенти.

Какви качества притежава добрият IT специалист?

Несъмнено, сред най-важните качества, които добрият IT специалист трябва да притежава, са отдадеността и неспирното желание да се развива и учи още и още.

Какъв практически съвет ще отправиш към всички младши специалисти?

Моят съвет към вас е, че не трябва да се отказвате, когато е най-трудно, а напротив да давате всичко от себе си, защото накрая резултатите винаги идват. В крайна сметка, опитът ми показва, че един специалист не трябва да спира да дерзае.

---

Винаги сме се гордели с факта, че SoftUni помага на интересуващите се от програмиране хора да поемат по желания кариерен път. Да ги видим реализирани е повече от удоволствие. Ако и ти искаш да тръгнеш по техните стъпки и да се потопиш в динамичния и предизвикателен свят на IT специалистите, още сега се запиши за безплатния курс Programming Basics. Пиши ни и на content@softuni.bg, за да ни разкажеш и за твоя ден като експерт.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.