Loading...

INDEAVR по време на пандемия

avatar Катерина Костадинова 5 минути
INDEAVR по време на пандемия

INDEAVR е компания, която започва своята история преди 14 години. Днес работят осново с големи корпоративни клиенти, за които предлагат различни технологични и софтуерни решения. Още от самото създаване на СофтУни, INDEAVR стартира стратегическо партньорство, което продължава да носи ползи и на двете страни. В съвместната ни история можем да видим много примери за студенти, които са завършили образованието си при нас, започнали са своето кариерно развитие в Индевр и продължават да се развиват и до днес.

Проведохме интервю с HR екипът на компанията, в който ни разказват за промените, настъпили в следствие на извънредното положение и как се отразява то на INDEAVR и техния екип. Вижте любопитния разговор, който проведохме:

Разкажете ни как посрещна INDEAVR извънредното положение, заради пандемията?

Бързото обявяването на масов lockdown, заради създалата се ситуация, отправи различни, но сериозни предизвикателства към всеки бизнес. За някои пандемията беше синоним на внезапна спирачка, за други – натиск за ускорена трансформация, за трети – повод за преосмисляне на основни бизнес процеси. В INDEAVR се фокусирахме върху създаването и бързото прилагане на организация на работа, която да защити здравето на хората. Ние сме технологична компания и преминаването към режим на работа от вкъщи (work from home) на целия екип, се случи за очаквано кратко време. Направихме го още преди да бъде обявено официално извънредно положение в България. Разбира се, след официалното обявяване на извънредно положение, ни бяха необходими няколко дни, за да се адаптираме и да приемем, че работа от вкъщи (work from home) ще бъде ежедневие за нас за неопределено дълго време напред. В нито един момент в тези десетина седмици компанията ни не промени основния си приоритет – да намали риска за хората в екипа.

А сега, след официалното обявяване на края на извънредното положение, промени ли се нещо при вас?

Към момента все още почти всички работим от вкъщи. Дори отпадането на ограниченията да не влоши ситуацията с разпространението на заразата (за което силно се надяваме), вярваме, че е разумно да предвидим постепенно и частично завръщане на екипа в офисите на компанията. Планираме да го направим с малки групи от хора, като непрекъснато внимаваме за спазването на всички препоръки за превенция.

Как проследявахте настроенията, здравето и изобщо състоянието на колегите ви в режим на отдалечена работа?

Още от  първата сутрин, в която масово работихме от вкъщи, това беше ангажимент с най-висок приоритет за HR екипа на компанията. Знаем, че изолацията може да бъде коварна и да повиши нивото на тревожност, затова се опитахме да използваме различни инструменти за комуникация с колегите и да обхванем колкото може повече сценарии. Изпращахме (и все още го правим) въпросници, включително анонимни, с които търсихме обратна връзка, идеи, предложения. Създадохме кратка процедура, с която ежедневно проверяваме дали сред колегите има такива, които се притесняват за здравето си или проявяват симптоми.

Как поддържате връзката си със служителите? Какво се промени в начина на комуникация с тях, предвид отдалечения режим на работа?

Успяхме да осигурим на всеки един възможност да сподели мнението си, да получи при необходимост съдействие и информация. Последното се оказа наистина ключово за хората ни. От всички инициативи, които предприехме, най-полезна, според колегите, е регулярната update среща, която осигурява информация за това, което се случва в компанията с партньорите и клиентите ни, с проектите ни и изобщо в света, подчинен на пандемия. Нашият екип е изключително пъстър – имаме колеги, които следят внимателно и в детайли развитието на световната икономика и влиянието на пандемията върху нея, имаме такива, които се интересуват предимно от света на технологиите и избират да игнорират огромния поток от новини за вируси, ваксини и заразени хора. Но всички имаме потребност от сигурност и защита. INDEAVR се постара да осигури точно това – достатъчно и навременна информация, прозрачност, внимателно планиране.

Как поддържате енергията вътре в екипа? Как се подсигурявате, че връзката между отделните хора е добра/жива?

На първо място за това се грижи естеството на работата ни. Колегите ни са отговорни към задачите си, отдадени да се справят с тях по възможно най-добрия начин и когато го постигнат, удовлетворението зарежда с оптимизъм не само самите тях, но и хората, с които са работили. За нас в HR екипа остава предизвикателството да пренесем във виртуалния свят част от отношенията, които имаме в офиса – например различни споделени събития, забавни конкурси, полезни обучения. Използваме всички достъпни инструменти, за да го постигнем – социални мрежи, платформи за виртуални срещи, изобщо всичко, което може да подкрепи процеса да превърнем доброто хрумване в приятно преживяване.  

Как повлия екстремната ситуация върху отношенията с партньорите и клиентите ви?

Клиентите и партньорите на INDEAVR са глобални компании, стратегически позиционирани да бъдат лидери в своите индустрии. Изискванията им по отношение на качество на работата, иновативност и смелост, винаги са били много високи. Въпреки че пандемията и световният lockdown повлия на отделни техни проекти и инициативи, и ги принуди да преподредят част от приоритетите си, начинът, по който нашият екип работи с тях и партньорските ни отношения, останаха непроменени.

Какъв ефект наблюдавате върху съвместното партньорство на INDEAVR и SoftUni във времето на подобно предизвикателството?

И начина, по който работим със СофтУни, не променихме през извънредното положение. Продължихме да търсим талантливи и амбициозни хора за обявените свободни позиции в компанията, участвахме в онлайн кариерен ден, обсъждахме различни съвместни инициативи, с които да бъдем полезни на обучаващите и на завършилите програмата. В INDEAVR не замразихме процеса по подбор и единствената реална промяна в него е решението ни да провеждаме всички кръгове на изпити и интервюта онлайн. А студентите на СофтУни отдавна са подготвени за подобен начин на комуникация и демонстриране на знания.

Предвид различния начин на работа - колко напред в бъдещето планирате като компания, когато на фокус е развитието на хората ви?

 Осъзнаваме колко неизвестност има по отношение на бъдещето, дори на краткосрочното такова. Вярваме, че знанията и уменията на добрите професионалисти ще продължат да бъдат важни за всяка компания. Затова, когато планираме накъде и в какво да инвестираме времето и усилията на хората ни, се стремим да бъдем адаптивни – осигуряваме обученията, които са необходими сега или в следващите седмици и месеци; знания, които надграждат или допълват вече придобитата компетентност. СофтУни е важен за нас партньор, защото осигурява лесен и удобен достъп до семинари и обучения, и възможност за оценка и проверка на постигнатото ниво. И ние в INDEAVR подкрепихме колегите, които избраха да използват този период, за да добавят още няколко сертификата към професионалните си профили.

За финал, споделете още за позитивния ви поглед към извънредното положение, в което партньорски се оказахме.

HR екипът на INDEAVR наистина сме оптимисти и очакваме да продължим да работим в променен и по-разумен свят. Вярваме в общите ценности на компанията, които споделяме и защитаваме с нашите колеги. Убедени сме, че предизвикателството, през което преминахме и все още преминаваме, ще се окаже възможност за работодателите от технологичните компании да покажат силните си страни, да подкрепят талантливите си хора и да проверят колко могат да се доверят на партньорствата си. И може би – да тестват част от най-смелите си идеи и този тест да е успешен.


Материал, изготвен с пълното съдействие от HR екипа на INDEAVR