Loading...

5 популярни техники за бизнес анализ

avatar Мария Вълчева 4 минути 111
5 популярни техники за бизнес анализ

Съвременният бизнес е по-комплексен откогато и да било. А това прави наличието на качествени бизнес анализатори още по-важно. Курсът за напреднали IT Business Analysis Advanced - септември 2024 ще ти даде именно такава подготовка.

Днес, по повод обучението, ще ти представя някои от най-популярните техники за бизнес анализ, а по време на самия курс и ти ще усвоиш водещите сред тях. Преди това обаче нека видим какви знания и умения ще получиш по време на занятията.

Какво те очаква в курса за напреднали?

В рамките на обучението ще се запознаеш с Цветина Кирева – бизнес анализатор с над 12 години опит в IT сектора. С нейна помощ ще започнеш да прилагаш различни advanced техники и методи за бизнес анализ.

В курса ще разгледаш различни реални ситуации от сферата на бизнес анализа и ще се научиш как да анализираш различните казуси. Освен това, ще научиш как да идентифицираш проблеми и да предлагаш решения за тях.

Ако искаш да разшириш уменията си и да постигаш все по-големи професионални успехи, курсът е точно за теб. А ето и някои от най-популярните техники, на които вероятно ще разчиташ в работата си.

1. SWOT Анализ

Зад абревиатурата стоят следните аспекти на анализа, спрямо които се дефинират:

  • Strengths – силните страни на бизнеса или конкретния проект;
  • Weaknesses – слабите страни, в сравнение с преки конкуренти и конкуриращи се проекти;
  • Opportunities – възможностите, от които бизнесът може да се възползва в средата си;
  • Threats – елементи от бизнес средата, които са заплаха за компанията или конкретния проект.

На пръв поглед проста, това е една от най-гъвкавите техники за бизнес анализ. Тя изисква задълбочаване и детайлното познаване както на бизнеса, така и на конкурентите. Резултатите помагат на хората, от които зависят решенията, да ги взимат по-информирано.

2. Gap анализ

Този анализ сравнява начина, по който желаем да се представя един бизнес, с фактическото му представяне. При него се взима предвид къде се намира бизнесът и къде искаме да бъде, като се търсят основните причини за разминаването.

Целта е да се начертае екшън план от стъпки и дейности, с чиято помощ, ножицата да се затвори, а текущото и желаното бъдещо състояние на бизнеса да се приближат. Чрез този анализ може да разберем защо не успяваме да постигнем дадени цели.

В този смисъл, gap анализът може да се приложи към пазарното представяне на компанията, към стратегическото ѝ развитие, към разликите между фактическите и целевите печалби и дори към уменията на служителите.

3. MOST анализ

Тази рамка за бизнес анализ може да ти е от полза, когато искаш да разбереш възможностите и целите на компанията. Зад абревиатурата стоят:

  • Mission – като се има предвид мисията на компанията;
  • Objectives – какви са основните цели, които бизнесът иска да осъществи, за да реализира мисията си;
  • Strategies – какви начини са достъпни на компанията, за да постигне целите си;
  • Tactics – какви конкретни дейности ще осъществи, за да реализира заложените стратегии.

За да може тези елементи да бъдат по-добре разбрани както самостоятелно, така и в цялост, бизнес анализаторът трябва да осъществи детайлен вътрешен анализ на целите на бизнеса и начините им за постигане.

4. Mind mapping

Мисловната карта (mind map) предлага визуален подход към бизнес анализа. Анализаторите си служат с подобни инструменти, за да документират и споделят информация, идеи и мисли.

Като визуална рамка, мисловната карта включва текст, изображения и цветове, за да разкрива сложни връзки между различните елементи. В контекста на бизнес анализа, мисловната карта спомага достигането до, а и обясняването на комплексни идеи, за откриване на неподозирани връзки и за разглеждане на проблемите от различни ъгли.

В общия случай, при процеса по mind mapping, организацията или неин конкретен проблем се поставят в центъра на визуализацията. По време на курса, лекторът ще те запознае с това как се изгражда мисловна карта и връзките в нея слой по слой.

5. BPM (Business Process Modeling)

Моделирането на бизнес процесите е една от най-важните техники за бизнес анализ, тъй като позволява отделното им разглеждане, анализиране, последователност при изпълнението и подобрение. В някои случаи спомага и за откриване на възможности за автоматизация на тези процеси.

Това прави техниката особено предпочитана в IT сектора, тъй като демонстрира процесите стъпка по стъпка и как се изпълняват. А осъществяването на моделирането изисква:

  • Стратегическо планиране;
  • Анализ на бизнес модела;
  • Създаване и описание на процесите;
  • Техническа оценка.

Това е само върхът на айсберга, когато става дума за техники за бизнес анализ и тяхното приложение. Предстоящото обучение ще те запознае с и ще ти помогне да овладееш ключови техники, така че да надградиш способностите си.

Курсът е подходящ за теб, ако вече имаш опит като бизнес анализатор и искаш да надградиш с техники и методи за напреднали. В допълнение, ще ти е от полза, ако се занимаваш с управление на проекти, софтуерна разработка или свързана дисциплина и искаш да задълбочиш разбирането си за ролята на бизнес анализатора.

Записването за IT Business Analysis Advanced - септември 2024 е отворено и те очакваме!

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.