Loading...

Няколко мита за Unity енджина

Няколко мита за Unity енджина

Мит: Unity е само за игри
Това е мит. Разбира се, че Unity е създаден като game engine, но е толкова гъвкав, че успешно се използва и за други цели като архитектура, медицина или инженерство.

Мит: Unity е безплатен
Това е мит, но не изцяло. Да, можете да свалите Unity безплатно и тази безплатна версия (която е предназначена за лично използване) притежава всички свойства и опции, които има и професионалната (макар и с някои дребни изключения). Когато сте готови с вашата игра, вие можете да я публикувате и да печелите от нейната продажба. Но от един момент, ако вие/вашата компания премине границата от 100 000 долара, вие сте задължени да закупите лиценз за Unity Proffesional. Макар, че реално погледнато ако минете тази граница едва ли ще ви е трудно да платите лиценза от 1500$.

Друга разлика между безплатната и другите версии на енджина се състои и в друго: ако използвате безплатната версия за да създадете мобилна или уеб игра, то в началото ще трябва да се примирите с няколкосекундна реклама на логото на Unity.

Едно сериозно ограничение, от което „страда“ безплатната версия на енджина се състои в това, че не ви е позволено да използвате Unity editor pro skin или Cache Server.

Мит: С Unity можете да правите само малки игри
Това е мит. Причината да има множество малки игри, създадени с Unity, е че той е доста indie-friendly. Unity не ограничава размера на вашата игра по никакъв начин. Ако имате уменията (и желанието) можете да създадете клонинг на World of Warcraft! Всички сцени могат да бъдат заредени и слети по определен начин, така че играчът да не вижда никакви зареждащи екрани, докато играе.

Друго, което може да се допълни към този мит е, че производителността при Unity рязко спада, когато имате твърде много обекти в една сцена. Разбира се, че това ще се случи, ако не оптимизирате вашата сцена, но същото ще ви сполети с кой да е друг енджин – Unreal, Frostbite, id Tech, Source, CryEngine или Serious Engine. Чудесен пример за голяма, добре-оптимизирана игра, с множество обекти в една сцена и създадена с Unity е Cities: Skylines.

Мит: Unity е по-зле от Unreal Engine
Мит с титанични размери. В действителност това дали е по-добър или не се определя най-вече от това какво искате да създадете, но дори и в този случай не може да се каже, че е по-лош като цяло. Още със своето излизане Unity е подлаган на непрекъснати сравнения с Unreal Engine. В действителност обаче ситуацията е малко по-различна. Докато акцента при Unreal Engine пада върху PC платформата и стационарните конзоли (Xbox, PlayStation), то Unity се възползва от свободната ниша при мобилните и уеб игри. Това обаче съвсем не означава, че Unity е неспособен да предложи зашеметяваща визия или реалистично изглеждаща околна среда – вижте например играта Verdun.

Ако искате да положите основите на разработката на мулти-платформени игри с енджина Unity, то курса "Unity 3D - април 2018" е точно за вас. Побързайте и се запишете от ТУК.

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.