Maya 2017 -> Комбиниране на PNG-text Shader върху Toon Ramp Shader чрез Maya Layered Shader" - Лекция 4
За любознателните оставям пример в няколко стъпки за наслагване на Multiple Textures (Shaders) един над друг чрез Maya Layered Shader Material. Накрая се работи с UV map както при Снимковата текстура, която лекторът направи във предната лекция.
Идеята е, че за да наслагаме материалите без да си пречат един над друг се използва работата със Node-editor-a, който се намира в центъра на HyperShader - прозореца по Default. Създават се колкото материали са нужни за крайната текстура и се Drag&Drop-ват върху Atribute editor-a в страничното меню на Layered shader (докато е селектиран в HyperShader window). Използвайки така наречения "Reverse-map" (намира се в HyperShader->Create->Utilities->Reverse) , използваме Алфа-канала създаден от Photoshop със PNG-файла за да обърнем канала да работи само в нужната за нас част (прозрачната) филтрирайки ненужните (Specularity / Reflectivity / Refraction ) параметри за да не се наслагат (multiplicative) от различните под-материали. Има конвенция за наименуване и разпознаване на Layered Shaders - Ls1a_shaderName (Layered shader->number->submaterial-prefix->name) за под-материалите и Ls1_mainName за Главния LayerShader.
Линкове:
video:
https://www.youtube.com/watch?v=r1AkB4ptCEc&index=37&list=PLxHRr1mR2ErHTKpMggjIudTXDkSWWwF6L
снимки на етапите с превод:
https://drive.google.com/open?id=0B1Rp-XF3xnffa21sdHdlblhQd00