[Homework] Unity 3D - Basics
Моят вариант за първото домашно (управление със стрелките, A и Z):
http://project-w1-hw.hit.bg/Web.html
Едит: По-долу и следващите домашни...
Моят вариант за първото домашно (управление със стрелките, A и Z):
http://project-w1-hw.hit.bg/Web.html
Едит: По-долу и следващите домашни...
Имам един вапрос по домашното.
Хм, почти няма активност в тази секция на форума, а от записа на видеото от първата лекция, ми се стори, че доста хора са вдигнали ръце, като за имащи някакъв опит с Unity.
Вtw аз нямам никакъв опит с Unity (като изключим, че се постарах да се запозная с интерфейса на средата и да поогледам туториалите в сайта), така че съм изключително приятно изненадан, колко интуитивно се работи и до голяма степен може да се разчизчита на предишен опит в областта на компютърната графика и програмирането.
Ето и моето домашно към първата лекция: GitHub
Доста се забавих с него, защото видеото, което са качили от първата лекция е от камера и има доста лошо качество и почти нищо не се вижда какво се прави на екрана. Наложи се да изгледам някои tutorial-и от официалния сайт, за да схвана нещата.
Имам и въпрос - Как мога да направя проекта си като папка със съответния exe файл, който само да цъкнеш и да играеш?
Освен това как мога да си upload-на проекта в нета (може би ще ми трябва някакъв хостинг?) и къде като atoro :O
Съгласен съм за видеото и се надявам, че за следващите лекции ще има screen capturing...
Относно въпроса:
Става изключително лесно - трябва да билднеш проекта си: File > Build settings ... и си избираш дали искаш като Win app или за Web. Ако е за Web стартираш <project_name>.htnl и тръгва, но мисля че ти трябва и plug-in, но съм сигурен, че ще се оправиш с това.
Колкото до хостинга, безплатни колкото искаш, но за такива дребни неща, не си заслужава да се занимаваш с нещо сложно... Аз просто се сетих, че имам рег в hit.bg от преди 10 години и го качих там. free.bg, май също предлагат безплатен хостинг за статични сайтове. Потърси, може би ще излезе и нещо по-актуално и добро.
В youtube плейлиста на курса има качен и запис от компютъра, явно просто са пропуснали да го добавят тук в сайта.
Яко! :)
А как го качи там?
От Unity го компилираш за Web Player и то ти изважда готови HTML/JS който качваш на сървъра.
Да, това е ясно, но как го качи на този сървър точно?
Ето и моята игричка .
и една лека модификация :)
Някой да има вариант на второто домашно?
Идва ... :)
И аз имам едно ама не стана много добре
Къде точно трябва да се качват домашните
Ще пратиш ли кода?
Искам да попитам за домашните трябва ли да пращаме кам този URL и кода които сме писали или не?
Доколкото разбирам, домашните не са задължителни, така че ако решиш да показваш не само Уеб билд-а, ами и целия приект -- просто го качи него някъде и прати връзка към него.
Търсиш ли си екип ?
За екипната работа -- намери ме на skype, има го на профила ми.
Пусни какво си писал в скриптовете, за да е по-ясно какво си направил.
https://github.com/Aleksandyr/Unity3D
(1) Защо ти е да правиш това:
if(Input.GetKeyDown(KeyCode.RightArrow)) { right = true; }
else if(Input.GetKeyUp(KeyCode.RightArrow)) { right = false; }
........
if(right) { transform.position += new Vector3(10f * Time.deltaTime, 0f, 0f); }
Вместо само така:
if(Input.GetKeyDown(KeyCode.RightArrow)) { transform.position += new Vector3(10f * Time.deltaTime, 0f, 0f); }
(2) Пробвай да заместиш: transform.position += new Vector3(....); със това: transform.Translate(...);
(3) Давам ти линк към моите скриптове, дано да са ти от полза.
http://project-w1-hw.hit.bg/Boat.cs
http://project-w1-hw.hit.bg/Player.cs
http://project-w1-hw.hit.bg/Tie.cs
Накратко: За обекта, който се движи от играча имам клас Player. За преследвачите имам друг клас Tie. Но и Player и Tie наследяват Boat. Т.е. Boat се явява Parent за Player и Tie. Предполагам си запознат с ООП, ако не си, работата е че свойствата на Boat се предават на Player и Tie. А пък в Player и Tie просто се доописват уникани за самите тях свойства. Например, след като в Boat имаме public float speed, имаме го и в Player и Tie. Каквото е неясно - питай.