Създаване на игри с Unity - какво можеш да правиш?
От появата на OXO и Spacewar! до зашеметяващото изпълнение на Elden Ring, Baldur’s Gate 3 и Final Fantasy VII: Rebirth са минали не една или две технологични революции. Днес можеш да се превърнеш в част от създателите на следващото поколение видео игри, като направиш първите си стъпки в курса Unity 3D - април 2024.
Unity е един от най-популярните игрови двигатели или по-познатото – game engine. Това е софтуер, от който се нуждаеш, ако искаш да се занимаваш с проектиране и разработка на компютърни игри.
За да видим колко гъвкав engine е Unity, днес съм ти подбрала някои примери за игрите, в чиято разработка е използван през 2023 година и не само. Именно тази гъвкавост е в основата на популярността му, затова нека я видим в действие!
Какви възможности има Unity?
Unity e безплатен инструмент за разработка на видео игри. Софтуерът ти осигурява среда за проектиране, богата на функционалности, включително физика, колизии, рендъринг, scripting API, инструменти за сложна анимация и още.
Освен това Unity ти дава достъп и до изключително богат Asset Store. Той се развива непрекъснато, осигурявайки ти готови активи, които да ускорят процеса по разработка.
Не на последно място, средата позволява разработка за различни платформи – конзоли, мобилни телефони и различни операционни системи. Това дава възможност за игрите да достигнат до още повече хора.
Именно стремежът към достигането до повече хора превърна Unity в един от предпочитаните engine решения. Това разкриват и игрите, които бяха създадени с негова помощ през 2023. Да видим по-любопитните заглавия!
Какви игри можеш да създаваш с Unity?
През 2023 и началото на 2024 година излязоха някои доста интересни заглавия, разработени на Unity, и привлякоха не малко внимание. Сред тях има и носители на отличия и номинирани за големи награди:
Sea of Stars и DREDGE в битка за награди
През 2023 година разработчиците, заложили на Unity, отнесоха вкъщи не една или две награди. По време на The Game Awards 2023, Sea of Stars беше номинирана за Best Role Playing Game и грабна наградата в категория Best Independent Game, в която си оспорваше признанието с DREDGE.
Honkai: Star Rail получи отличието в категория Best Mobile Game, а COCOON отнесе статуетка в Best Debut Indie Game. Тези награди разкриват нещо, което отдавна не е тайна.
Unity е любим engine на независимите разработчици и редица indie студиа, които търсят начин да разкажат историите си. Т.е. дали търсиш възможност да придобиеш умения, които ще ти отворят вратите към съществуващи студиа, или пък искаш сам да разработваш идеите си, Unity може да бъде твой доверен партньор.
Blasphemous 2 продължава традицията
Над 1 милион души днес вече са се докоснали до странния и смущаващ свят на Blasphemous. Играта е носител на титлата Indie Game of the Year от Titanium Awards 2019, а през 2023 година излезе дългоочакваното продължение.
The Game Kitchen продължават гротесковата традиция на първата игра и разказват точно толкова смущаваща история в продължението. И двете заглавия са разработени на Unity, но имат една ключова разлика. В продължението не умираш веднага, ако паднеш в бездънна яма или върху шипове.
Lethal Company и Sons of the Forest събраха погледите
Макар и не точно с визуалния си дизайн.
През месец октомври на миналата година беше даден ранен достъп до Lethal Company – survival horror кооперативна игра, която впечатли си с простичката си концепция и ретрофутуристичния си дизайн. През ноември, по данни от Steam, над 100 000 души са я играели едновременно.
Част от успеха на играта се криеше в multiplayer функционалността. В резултат, по време на The Steam Awards спечели наградата в категория Better With Friends. И това също е заглавие, разработено на Unity.
По-рано през годината, Sons of the Forest също беше пусната като early access. Това е друга survival horror игра с multiplayer функционалност, която обра овациите и е разработена на Unity. Играта продаде над 2 милиона бройки за 24 часа след пускането си. В деня на пускането, по данни от Steam, едновременно са играли над 250 000 души.
Prince of Persia: The Lost Crown поема щафетата
Сигурно ти прави впечатление, че основно indie разработчици залагат на Unity. Истината е, че повечето големи студиа разполагат със собствен, специално разработен за нуждите им game engine. Въпреки това, Ubisoft избира именно Unity, за да даде нов живот на обичана класика.
В началото на 2024 видяхме дългоочаквания нов прочит на историята за Принца на Персия в Prince of Persia: The Lost Crown. И въпреки че реализира по-малко продажби от другите две големи заглавия на Ubisoft, които видяхме в края на 2023 година, играта отчита по-висок рейтинг от Assassin's Creed Mirage и Avatar: Frontiers of Pandora.
Какво следва за Unity игрите? Предвид развитието на средата за разработка, аз очаквам все по-интересни и ангажиращи заглавия. За да добавиш и своето към тях, сега е моментът да започнеш подготовката си в сферата. Запиши се за курса Unity 3D - април 2024 още днес и направи първите стъпки към реализацията на собствените си идеи. Очакваме те!