Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

Nadezhda_Vassova avatar Nadezhda_Vassova 11 Точки

Проблем с компютъра

Здравейте колеги, извинявам се че ви занимавам с проблем не касаещи ученето, но не можах да се справя сама и имам нужда от помощ. Имам следния проблем: вкъщи ползвам стационарен компютър и лаптоп с един рутер. Не знам как се получи но стационарния си има интернет достъп, на лаптопа пише че съм свързана но всъщност не зарежда нито една страница.  Казва unidentified network No Internt access. Звънях в техническата поддръжка на интернет доставчика. От там ми казаха че причината е от компютъра - нещо блокира интернета. Казаха че е възможно да е след обновяване на антивирусна програма. Махнах я изцяло и дори преди новата инсталация пак даваше същите съобщения. Гледах следното видео за този проблем http://www.youtube.com/watch?v=9epRBi6kF-o но в края не ми позволява да довърша операциите след Instsll. Антивирусната която ползвам е Аваст. Някой има ли някакви идеи как мога да си реша проблема. Предварително много ви благодаря

 

0
Общи приказки
BoYaN avatar BoYaN 336 Точки

Здравей,

пробвай да рестартираш рутера - изключваш го от тока за около 20-тина секунди и пак го включи.

изключи и включи отново Wi-Fi на лаптопа, може и той да е забил - или имаш бутон за него или комбинация от клавиатурата (например fn+f2 или нещо подобно)

Пусни network troubleshooting (десен бутон на иконата за мрежата до часовника) и следваш стъпките там.

Ако нищо от тези не помогне кажи какво ти дава като проблем от network troubleshooting, какъв е модела на рутера и лаптопа.

1
Nadezhda_Vassova avatar Nadezhda_Vassova 11 Точки

Благодаря за бързия отговор, но тези стандартните вече ги пробвах. Проблема не е в достъпа до интернет а явно нещо в компютъра. Интернет на стационарния има, а на лаптопа не при положение че ползвам един и същи кабел. Като съобщение долу при иконкато ми дава unidentified network. А в същото време ми казва че е connected.

0
LinAdmin avatar LinAdmin 78 Точки
  • Пробвай да забраниш мрежовата карта на лаптопа (безжичната) и после пак да я разрешиш. Понякога се оправя (рядко).
  • Също виж какви са ти IP адресите на двете машини и се опитай да ping-неш между тях. Така ще видиш дали проблема в е локалната мрежа или извън нея.
  • Ако лаптопа го използваш безжично, пробвай с кабел. Така ще видиш дали проблема е в Wi-Fi адаптера.
  • Напиши в конзолата на лаптопа (предолагам си с Windows) route print и покажи какво показва. Да видим дали получава настойки от рутера или нещо остава недоконфигурирано.
  • Пробвай да закачиш някъде из Нет-а по IP, вместо по име. http://194.153.145.104/ е IP  адреса на abv.bg. http://173.194.34.238/ трябва да ти отвори google.com. Това е за да провериш дали е проблем с DNS.
  • Пробвай вместо да отваряш страници да закачиш Skype или някакъв друг клиент. Това отново да изключиш проблем с DNS.
  • Отвори пак конзолата и напиши tracert 173.194.34.238  - Трябва да ти изпее нещо такова:
C:\Users\E6410>tracert 173.194.34.238

Tracing route to mad01s09-in-f14.1e100.net [173.194.34.238]
over a maximum of 30 hops:

  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  COMTREND [192.168.1.1]
  2   359 ms   113 ms   105 ms  1.40.216.87.static.jazztel.es [87.216.40.1]
  3    34 ms    34 ms    34 ms  10.255.225.193
  4    94 ms    59 ms    38 ms  110.217.106.212.static.jazztel.es [212.106.217.110]
  5    54 ms    35 ms   106 ms  101.217.106.212.static.jazztel.es [212.106.217.101]
  6   137 ms    35 ms    60 ms  2.217.106.212.static.jazztel.es [212.106.217.2]
  7   186 ms    59 ms    34 ms  72.14.235.20
  8   254 ms   270 ms   269 ms  72.14.237.126
  9   270 ms   279 ms   252 ms  mad01s09-in-f14.1e100.net [173.194.34.238]

Trace complete.

3
Nadezhda_Vassova avatar Nadezhda_Vassova 11 Точки

Така да вървим по списъка: с кабел вече пробвах, и то същия който ползвам за стационарната машина която си има интернет и пак не става дава Unable to access the network. Пробвах по IP адрес но пак не става. Пробвах със скайп отново никакъв резултат. А след командите на конзолата получавам следното.

C:\Users\NadezhdaVassova>route print

===========================================================================

Interface List

 16...00 ff 1b afea f4 ......TeamViewer VPN Adapter

 14...00 1e 3d ea 31 35 ......Bluetooth Device (Personal Area Network)

 12...00 1a 80 4b 23 5c ......Marvell Yukon 88E8040 PCI-E Fast Ethernet Controll

er

 11...00 16 ea 2e c5 42 ......Intel(R) WiFi Link 5100 AGN

  1...........................Software Loopback Interface 1

 15...00 00 00 00 00 00 00 e0 Teredo Tunneling Pseudo-Interface

 19...00 00 00 00 00 00 00 e0 Microsoft ISATAP Adapter #5

===========================================================================

 

IPv4 Route Table

===========================================================================

Active Routes:

Network Destination        Netmask          Gateway       Interface  Metric

        127.0.0.0        255.0.0.0         On-link         127.0.0.1    306

127.0.0.1  255.255.255.255         On-link         127.0.0.1    306

127.255.255.255  255.255.255.255         On-link         127.0.0.1    306

      169.254.0.0      255.255.0.0         On-link    169.254.101.40    281

169.254.101.40  255.255.255.255         On-link    169.254.101.40    281

169.254.255.255  255.255.255.255         On-link    169.254.101.40    281

        224.0.0.0        240.0.0.0         On-link         127.0.0.1    306

        224.0.0.0        240.0.0.0         On-link    169.254.101.40    281

255.255.255.255  255.255.255.255         On-link         127.0.0.1    306

255.255.255.255  255.255.255.255         On-link    169.254.101.40    281

===========================================================================

Persistent Routes:

  None

 

IPv6 Route Table

===========================================================================

Active Routes:

 If Metric Network Destination      Gateway

  1    306 ::1/128                  On-link

 11    281 fe80::/64                On-link

 11    281 fe80::5dcc:bb83:4cba:6528/128

                                    On-link

  1    306 ff00::/8                 On-link

 11    281 ff00::/8                 On-link

===========================================================================

Persistent Routes:

  None

 

 

 

C:\Users\NadezhdaVassova>tracert 173.194.34.238

 

Tracing route to 173.194.34.238 over a maximum of 30 hops

 

1  Transmit error: code 1231.

 

Trace complete.

 

П.П. Много благодаря за отделеното време и за помощта

0
LinAdmin avatar LinAdmin 78 Точки

По таблицата виждам, че не получаваш настойки от рутера, т.е. IP адресите, които се виждат са: 127.0.0.1 - loopback - дефолтски, 224.0.0.0 - multicast - пак дефолтски и 169.254.х.у - APIPA - този, който Windows  дава автоматично на компютъра, когато не получи настойки по мрежата, в случая от рутера.

Предполагам, че route print си го стартирала без включен кабел, само с WiFi. Ако е така може да пробваш като последна надежда да включиш кабела и да видим какво ти показва командата.

Но едно е ясно. Компютъра не настройва мрежа, затова не вижда никого.

Диагностицирахме проблема, но за съжаление не ми идва решение на проблема. Някой Windows админ може да помогне.

 

 

0
HPetrov avatar HPetrov 822 Точки

По принцип не съм чак толкова вещ по отношение на internet connection но видях, че се опитваш да ползваш един и същи кабел хем за desktop хем за laptopa. Еми така не става по принцип. Има едно нещо наречено Mac address когато ползваш кабел. Първия път когато включиш някое устройство към кабела се запазва mac адреса на съответното устроиство и друго не може да се прикачи него директно с кабела. Точно в твоя случай - на PC-то имаш нет с кабела, на лаптопа не. Можеш да се обадиш да провайдера си и да им кажеш да ти рестартират mac адреса но тогава ако например включиш лаптопа към кабела пък PC-то няма да има нет. Поне при мен е такъв случая вкъщи и няма друг начин освен ако не ползваш switcher.

Дано съм ти свършил работа и предварително се извинявам ако не съм разбрал проблема правилно (2 устройства с 1 кабел).

0
LinAdmin avatar LinAdmin 78 Точки
Казва, че ползва рутер, т.е. тъй като рутерите не рутират МАС адреси (МАС = OSI Layer 2, router = OSI Layer 3), нейните адреси (на лаптопа и на настолния) не излизат от тях. Това, което казваш би било валидно, ако има един компютър, който е закачен директно за суича на кабеларката, така както практикуваха преди години.
0
Nadezhda_Vassova avatar Nadezhda_Vassova 11 Точки

Колега благодаря за отговора. Но доколкото разбирам не е това проблема. Преди съм използвала различни компютри с един кабел и не съм имала проблем.

0
apelev avatar apelev 16 Точки

С Windows 8 ли си?

При Windows 8 това е добре познат проблем с драйверите. До сега на 2 лаптопа съм качвал Windows 8 и имаше точно такъв проблем.

Друг вариант е просто самият рутер да е заминал. С кабел имаш интернет и всичко е наред. През wifi обаче не получаваш ИП адрес и не можеш да се свържеш. Ако имаш възможност пробвай да закачиш лаптопа към друга wifi мрежа за да разбереш дали идва от лаптопа. Пробвай и мобилен телефон, ако имаш възможност.

Ако си с Windows 8 98% е проблем с драйверите.

0
nikola.m.nikolov avatar nikola.m.nikolov 830 Точки

Е тя 2 пъти каза, че и с кабел не става. След като не и дава IP нека да пробва да въведе такова ръчно. Отделно в рутера не се знае дали няма проблем със самите настройки. Може да пробва директно да се върже към доставчика без рутер, като се надяваме да няма ограничение по MAC.

Друга добра идея е да свали някое Windows 7 live CD, да го качи на bootable флашка и да видим с него дали ще има интернет.

0
Nadezhda_Vassova avatar Nadezhda_Vassova 11 Точки

Колеги благодаря за множеството предложения, но за съжаление не се оказа нещо просто за намиране. Аз не съм много наясно, но момчето за поддрйжка на компютрите в офиса се занимава около 3 часа с моя компютър и не се получи, после един колега от Soft Uni също даде всичко от себе си в опитите да намери причината, но накрая преценихме, че ще е по лесно да преинсталираме машината, отколкото да отделим 2 дни да търсим проблема. Благодаря на всички за съдействието.

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.