Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

ambiorix avatar ambiorix 640 Точки

Използване на overriden property за модифицане на друго property от същия клас наследник

Здравейте.

В предна инстанция на курса чух, че е по-правилно ако искаме да променим някое свойство на клас наследник (например да го увеличим с 50%) то е по-добре да се направи въпросното свойство виртуално в бащиния клас и да се презапише в наследника. Нямах проблем с това когато се налага да се направи с константа, но как е правилно да се направи ако текущото свойство зависи от друго свойство на същия клас?

 

Ето тук например(от последния изпит) ми трябва EnergyRequirement да го разделя на SonicFactor като и двете са свойства на клас SonicHarvester който наследява Harvester: https://github.com/gaydov/Softuni-OOP-Basics/blob/master/Exams/Exam-16th-July-2017/HarvestersModels/SonicHarvester.cs

 

Не успях да го направя, защото SonicFactor все още няма стойност и винаги деля на 0.

 

Ето имплементацията когато просто се ползва константа: https://github.com/gaydov/Softuni-OOP-Basics/blob/master/Exams/Exam-16th-July-2017/HarvestersModels/HammerHarvester.cs

 

Та как е най-правилно да се направи това и изобщо възможно ли е да е по-добрия начин с презаписване на EnergyRequirement по някакъв начин?

0
C# OOP Basics 19/07/2017 22:02:43
Martin.T avatar Martin.T 35 Точки
Best Answer

Колега тъй като и аз питах същото като теб няколко пъти най-накрая на изпита направих това 

public override double EnergyRequirement
    {
        get { return base.EnergyRequirement / this.sonicFactor; }
        
    }

 

Дали е правилно ? Ами незнам :D работи търсих инфо в stackoverflow там пиши, че като override-ваш property логиката ти отива в сетъра аз пробрах и получавах безкраен цикъл....

 

2
Pilgrimage avatar Pilgrimage 515 Точки

Няма да се получи зацикляне в сетъра, ако се разграничат базовото пропърти от овъррайда. Т.е. със синтаксиса :

this.EnergyRequirement = base.EnergyRequirement / this.SonicFactor;

Бях експериментирал подобни конструкции в една задача. В овъррайднатият метод можеш с base. да викаш едноименният предшественик и няма проблем - работи си.

0
20/07/2017 08:39:22
ambiorix avatar ambiorix 640 Точки

Martin.T това е ново двайсе :)  Изглежда добре обаче. И аз не знам доколко е валидно.

Pilgrimage, получава си се зацикляне, защото реално ползваш едно и също нещо. Може и да не го структурирам като хората все пак.

0
20/07/2017 08:15:58
Pilgrimage avatar Pilgrimage 515 Точки

И аз като теб имах същите съмнения. Но го проверих (не сега, преди седмица). И се оказа, че тази конструкция работи.
Защото когато имаш override, вече не е едно и също. :-)
Всъщност експеримента ми беше свързан с това да имам private поле, на което да override-вам пропъртито в наследника.

0
20/07/2017 08:38:54
Pilgrimage avatar Pilgrimage 515 Точки

В конструктора трябва да бъде :

this.EnergyRequirement = base.EnergyRequirement / this.SonicFactor;

и работи като слънце. :-)

0
19/07/2017 22:12:16
ambiorix avatar ambiorix 640 Точки

Това в сетъра ли имаш предвид? Защото там предизвиква StackOverflow.

0
Pilgrimage avatar Pilgrimage 515 Точки

Извинявай, допълних си отговора.
Имам предвид в конструктора.

0
Pilgrimage avatar Pilgrimage 515 Точки

StackOverflow се получава, когато пропъртито извиква самото себе си.... и става безкраен цикъл, който препълва стека.

0
ambiorix avatar ambiorix 640 Точки

В конструктора е ясно, аз вече съм го направил така. Въпросът е как да стане в тялото на свойството(ако изобщо може):

public override double EnergyRequirement
{
}

 

Търсих в интернет многократно, но не откривам засега нищо ясно(не съм сигурен с каква терминология да търся).

0
19/07/2017 22:18:11
Pilgrimage avatar Pilgrimage 515 Точки

Може, но не го намирам за добра идея!

Защото трябва да подадеш на пропъртито една стойност, а в полето да се запише друга!
По-читаво е да се изчисли в конструктора необходимата стойност (т.е. да се умножи base.EnergyRequirement по нужното) и да се подаде за запис на this.EnergyRequirement

 

 

0
ambiorix avatar ambiorix 640 Точки

И според мен това е по-нормално в конкретния случай. Но пак казвам, че в предна инстанция на курса споменават, че такива сметки не се правят в тялото или в сигнатурата на конструктора(това пък е най-зле). Дори се отнемали точки за това при ръчното оценяване. Затова идеята ми е дали има правилен начин това да се прави в тялото на свойството или този случай е изключение и е приемливо да е в тялото на конструктора.

0
Pilgrimage avatar Pilgrimage 515 Точки

Това и аз го гледах, но с оглед на задачата не го намирам за универсално вярно.
Имаше въпрос във фейсбук групата, където водещи потвърдиха, че е по-добре да е в конструктора.
Още повече, че ако впоследствие ти се наложи да запишеш друга стойност в полето/пропъртито - няма да можеш, защото подадената стойност ще бъде модифицирана.
Визирам задачата NFS.

0
19/07/2017 22:40:34
Tangrila avatar Tangrila 21 Точки

В условието пише при ИНИЦИАЛИЗАЦИЯ т.е. само първия път като му слагаш стойност. т.е. в КОНСТРУКТУРА.

0
Martin.T avatar Martin.T 35 Точки

Правилно бе колега питаме кое е равилно то ясно, че ще го намуаш в конструктора питаме как се прави кой са добрите практики etc .....

0
ambiorix avatar ambiorix 640 Точки

Абстрахирай се от условието. Задачата е дадена само за пример. Идеята е как генерално трябва да се прави.

0
Tangrila avatar Tangrila 21 Точки

:D Не си направих труда особено. Можеш да си маркираш на Мартин отговора за верен. Така се прави.

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.