Loading...
RadoslavStamboliev avatar RadoslavStamboliev 6 Точки

[Programming Basics] Изпит - 25 юни 2017- 04.Парична награда

Здравейте,колеги!Може ли малко помощ с тази изпитна задача. 

Ето и моят код:https://pastebin.com/XMaAQEDp

Изпит по "Програмиране за начинаещи" - 25 юни 2017

Задача 4. Парична награда

Сашо, Пешо, Гошо, Иво и Стоян печелят състезание за най-добре изготвен проект и получават парична награда. Проектът се разделя на части. Различните части на проекта, носят различен брой точки. За всяка четна част (2, 4, 6…) има бонус – точките умножени по две. Да се напише програма, която пресмята каква сума са получили участниците. От конзолата се прочита на колко части е разделен проектът, паричната награда за всяка точка и колко точки се дават за всяка част.

Вход

От конзолата се четат поредица от числа, всяко на отделен ред:

  1. На колко части е разделен проектът – цяло число в интервала [1 … 50].
  2. Паричната награда за една точкареално число в интервала [0.00 … 10000.00].

За всяка част от проекта се прочита на отделен ред:

  • Точките, които се получаватцяло число в интервала [0 … 100].

Изход

Отпечатва се 1 ред в следния формат:

  • “The project prize was {сумата} lv.”.

Резултатът трябва да се форматира до втория знак след десетичната запетая.

Примерен вход и изход

Вход

Изход

Обяснения

7

100.5

2

4

5

1

1

7

3

The project prize was 3517.50 lv.

Проектът е разделен на 7 части.

Точки: 2 + (4 * 2) + 5 + (1 * 2) + 1 + (7  * 2) + 3 = 35

Награда: 100.5 * 35 = 3517.50 лв.

 

Тагове:
0
Programming Basics 02/08/2017 11:53:18
Zenith avatar Zenith 1 Точки

Проблемът е, че ти тестваш дали стойността на частта е четна, което не е правилно. Виж в примера - още първата част е 2 - четно число. Също така следващите резултати умножени по 2 изобщо не са четни (1 и 7). Тоест - търсим числата които са на четна позиция

0
Mr.Rusev avatar Mr.Rusev 8 Точки

Трябва да имаш 2 суми както си започнал. Една сума за четните позиции (позициите са ти "i" от for цикъла) и една сума за нечетните позиции.

И така мисля, че ще се справиш. Ако искаш мога да ти пратя и моето решение, но е хубаво да се помъчиш сам малко.

0
RadoslavStamboliev avatar RadoslavStamboliev 6 Точки

Вече се справих! Благодаря ви колеги !

0
vib1336 avatar vib1336 0 Точки

Здравейте, за да не отварям друга тема, ако може ще ползвам тази. И аз имам проблем със същата задача.

Не разбирам точно какъв е проблема? https://pastebin.com/TwtDHVZL

0
simeon3000 avatar simeon3000 264 Точки

По условие трябва да умножиш по две всяка четна позиция, а ти умножаваш нечетните позиции, защото цикълът ти започва от нула. Или си направи цикълът да започва с i = 1; i <= "броя позиции" , или смени проверката с if(i % 2 == 1).

0
16/09/2017 21:52:35
traykova44 avatar traykova44 93 Точки

Здравейте, аз получих 50 т https://pastebin.com/ddwWcqR0

можете ли да ми кажете какво пропускам, аз просто не виждам какво да добавя.

Благодаря!

0
traykova44 avatar traykova44 93 Точки

Ето работещо решение https://pastebin.com/KLU2518d на Парична награда.

Поне според мен трябва да махнеш points++;

 

 

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.