Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

velio84 avatar velio84 241 Точки

[Homework] OOP - Defining Classes - Януари 2015

Мисля няма да е лошо да имаме обща тема за първото домашно от курса по ООП от нашия випуск. Не за друго, а доста хора имат въпроси и питат в най-различни теми, което е доста трудно за следене и е доста разхвърляно. Според мен би било добре да правим нови общи теми за различните домашни и нещата да се коментират вътре. На мен поне, а и предполагам на други хора им е по-лесно всичко да е накуп, а не отделни теми за всяка задача.

Ето го моето първо домашно:

01

02

03

04

На 3-та задача имам 2 класа в 1 файл, знам (вече) че не се прави така, но домашното го писах преди 2 седмици, а сега не ми се занимаваше да преправям.

4-та задача я написах днес, след като изгледах половината курс. Не ми се занимаваше да преправям override ToString на класовете, затова като сортирах само CurrentStudent-ите в нов масив, заедно с това направих и нови анонимни обекти като им взимам които пропертита искам (ред 21-35). C# изкарва анонимните обекти подобно на JavaScript, достатъчно добре ми се стори за целите на задачата :)

Също за 4-та ме мързеше да пиша и пропертита с проверки за различните елементи, затова само съм сложил get-ъри и set-ъри.

13
C# OOP Basics 24/01/2015 16:48:30
Filkolev avatar Filkolev 4482 Точки

Колеги, току-що получих коментар към това домашно и там колегата е засегнал въпроса за живота на батерията от 2-ра задача. Няма да коментирам самия коментар (коректен и полезен), но искам да изясним случая.

Според мен за живота на батерията има два логични варианта:

1) Да е поле на самата батерия. Все пак това е нейно свойство най-вече. 

2) Да се изчислява динамично на база характеристиките на батерията и добавените компоненти, т.е. да е едно пропърти, което има само гетър.

Колегата е коментирал, че според него би трябвало да е второто и до някъде съм съгласен, че една и съща батерия може да има различен живот в различни машини.

Но това усложнява неимоверно задачата. Няма как потребителят да въведе живот на батерията, понеже не му е работа на него да смята такива неща. Това означава, че трябва да има много пълна информация както за самата батерия, така и за ел. консумацията на всеки един компонент, което за задача за 1-во домашно ми се струва overkill. Да не говорим, че за да има изчислен по този начин живот на батерията, трябва машината да е функционираща, т.е. няма как да се допусне липса на съществен компонент и следва всички да бъдат направени задължителни. 

Вие как сте подходили? Повечето домашни, които видях тук, бяха възприели първия вариант.

1
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6849 Точки

"до някъде съм съгласен, че една и съща батерия може да има различен живот в различни машини."

Tight coupling. Не трябва да е така. Обектът Батерия може да съществува, без има обект Компютър (или Машина). Както в реалният живот можеш да си купиш батерия, така и в пограмирането можеш да кажеш колкото си искаш пъти "new Battery()" без да си създал преди това инстанция на обекти от тип Машина/Компютър.

Всеки обект трябва да може да съществува отделно, без да е нужно да е просто зависимост за някой друг. Батерията не трябва да разчита на това, че ще бъде подадена като injection на компютър и покрай този факт да смята някакви работи.

Позволено е само обратното. Да не можеш да създадеш компютър, ако не си му подал компоненти. Но далеч не е правилно да не можеш да правиш компоненти, когато нямаш компютър. Нарушава се така наречения Law of Demeter

0
29/01/2015 16:43:33
Filkolev avatar Filkolev 4482 Точки

Пропуснал съм да уточня за втория вариант - живота на батерията да е пропърти на лаптопа, но не такова, което се въвежда при създаването му.

0
RoYaL avatar RoYaL Trainer 6849 Точки

Да, нещо такова би свършило работа, но пак не е съвсем правилно.

Това по-скоро на абстрактно ниво би представлявало:

- Нещо от тип машина, което задължително приема нещо от тип Зареждащо се устройство, и задължително има свойство до колко е заредено.

Изразено по някакъв подобен начин: http://pastebin.com/u6ce8ZkX

Това, естествено, за целите на задачата е overkill. Иначе ти позволява голяма гъвкавост, така всяка машина я задължаваш да я зарежда нещо - настолния компютър - захранването, колата - акумулатора (май тва беше?), лаптопа - батерията, или зарядното, зависимост дали е включен в тока и т.н. :)

 

1
29/01/2015 17:22:01
gpetr avatar gpetr 12 Точки

Колеги, срокът за оценяване на домашното трябваше да е до днес 23:59:59, обаче вече е закрито. Какво става?

1
alex.mitev avatar alex.mitev 20 Точки

Здравейте, искам да питам нещо.

Искам батерията да има batteryTypes , които да са само 2 - Li-Ion ili Ni-Mh.

Идеята ми е да направя enum batteryTypes { 1, 2}; 

искам v battery batteryType  da e string, но setter-a да приема еnum -  ако е едно, да връща Li-Ion, ако е 2 - Ni-mh.

В c# обаче как да направя setter-a  да приема аргумент? 

Мисля, да направя сеттер-а private, no da napraя public setBatteryType( приема enum) 

{

туk proverqvam enum 1 ili 2 e ,  и викам private setter-a, който ще присвои съответният string.

}

в правилна посока ли разсъждавам?

0
Filkolev avatar Filkolev 4482 Точки

Енумерацията си прави номерирането, по-добре си кръсти опциите както са видовете батерии и си ги ползвай така, иначе е криптично:

enum BatteryType
{
    LiIon,
    NiMh
}

 

0
alex.mitev avatar alex.mitev 20 Точки

Ок, а относно въпроса за връщането на стринг, чрез публичен метод, който извиква private setter - удачно ли е?

0
Filkolev avatar Filkolev 4482 Точки

Дай пример с код, не съм сигурен, че разбирам какво точно искаш да направиш.

0
maria_ruskova avatar maria_ruskova 15 Точки

Аз много се оплетох с тази 4-та задача и нямам представа какво бъркам. Знам, че съм избрала някакъв безумен начин за решаване, но още не мога да се ориентирам добре с ООП-то и не се сетих как иначе. Дава ми 40 от 100. Това сътворих: https://github.com/mariyaVR/OOP/blob/master/DefiningClasses/4/Program.cs

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.