Loading...
p.yordanov avatar p.yordanov 51 Точки

Оценяване на домашни

Днес си отворих профила и видях, че имам нов коментар на едно от домашните ми. Той, разбира се, беше кратък, но по- учудвващо беше съдържанието му. В него пишеше. че ми липсват файлове на едната от задачите и не може да се отвори, но надолу в коментара ми беше посочена грешка от "липсващата" задача. Тъй като този коментар най- вероятно ще остане единствения за това домашно и предполагам, че оценката, която този този човек е дал няма да е особено висока, се зачудих при формирането на крайните точки за курса дали оценките от коментарите влияят или има значение само дали си предал съответното домашно?

P.S. Ако някой си мисли, че обвинявам човека без основание- изтеглих домашното и на друг компютър и работеше коректно.

Тагове:
2
Общи приказки 06/02/2015 00:26:45
Samuil.Petrow avatar Samuil.Petrow 1550 Точки

Оценяването в общия случай има същата тежест като предаването - некоректни и неполезни коментари не получават точки. Дори мисля, че при масова практика системата ще те засече и има шанс да бъдат отнети правата за оценяване :)

Послепис: Май нещо не разбрах коректно въпроса ти. Това какви коментари и оценки са ти дали на твоето домашно също ще окаже влияние - т.е в случаят ти получаваш по-ниска оценка, защото си оценен ниско, но и той получава по-ниска, защото те е оценил некоректно.

1
06/02/2015 10:59:18
p.yordanov avatar p.yordanov 51 Точки

Доста неприятно, че резултата ми спада заради такива мързеливи хора, но явно няма какво да се прави. Благодаря все пак за пояснението :)

0
Dzhuliya avatar Dzhuliya 5 Точки

Аз също имам един въпрос, който се опитвах да задам, но явно в момента много хора се опитват, тъй като не мога да си постна темата във форума. Но понеже е по повод домашните, ще си позволя да я задам тук. Въпросът ми е как да оценя домашно, което не е по темата? Трябва ли да дам 0 точки, защото е изпратено грешно домашно или все пак мога да го оценя по това дали е направил задачите от темата, която ги е писал? undecided

0
Samuil.Petrow avatar Samuil.Petrow 1550 Точки

Редно е да се дадат 0 точки, защото иначе един може да напише едно единствено домашно и да го прати навсякъде :)

Негова е грешката, че е объркал темата. Опиши го в коментара, за да го види и да внимава занапред.

3
06/02/2015 23:22:16
GogoK avatar GogoK 80 Точки

Здравейте, ще ползвам темата за да задам и мой въпрос.

Да кажем, че взема домашно което се вижда положен труд или старание, но пък решението или резултатът са грешни. И друго в което се вижда, че е положен труд не повече от 5мин. но пък резултатът и решението са верни. Тъй като идеята е да се учим, а не да се бесим, ще е коректно ли, ако оценяването ми е спрямо старанието, а не формалното?

Интересно ми е да знам, подобен начин на оценяване от гледна точка на градивността, защото след като давам аз оценка, мисля че е по важна идентичността и желанието, а не копирането. Естествено на 100/100 от 2рия случай няма как да дам 0т. и оценяването ми ще е формално, но ако пък 1вият случай се вижда нещо което е по важно от крайната оценка... Та ме гложди, ако дам на 4 от 10 задачи, да кажем оценка 8 или 10, а не 4, дали ще се възприема от 'СофтУни' като коректно.

0
p.yordanov avatar p.yordanov 51 Точки

Струва ми се, че скоро ще ударят ключа на темата :D
Според мен по-правилно е да дадаваш повече точки на този, които е решил правилно задачите си. Всъщност то е много относително как ги е решил и колко са грешни задачите на другия човек(дали е изпуснал един "+" или кодът му прави съвсем различно нещо), но в общия случай във фирмите, по очевидни причини, се търсят хора които хем правят нещата бързо, хем и вярно, така че аз бих дал повече точки на човека със вярното решение, като отново казвам, че зависи от много неща. Това си е моето мнение и не те ангажирам с него, разбира се.

P.S. Ако говориш за копиране на чужди домашни няма как да знаеш, кой на кого е копирал домашната и дали тази, която си мислиш че е копирана не е оригинална, затова трябва да се оценяват обективно.

0
Filkolev avatar Filkolev 4482 Точки

Според мен най-правилно е да оценяваш обективно резултатите. Зависи какви са пропуските по задачите, но при вярно работещи 4 от 10 задачи оценката е редно да е нещо около 4. Ако има много дребни пропуски, може и повече, но чак 8 не ми се струва реално.

Какво значи старание? Как преценяваш, че един човек е вложил такова, а друг не? В доста случаи не можеш, а само предполагаш, а с предположения не трябва да се оценява, само с факти. За мен един старателен човек най-малкото ще направи усилието програмите му да работят поне с дадените в условието примери. Ако 60% от програмите не работят, къде е старанието? Разбира се, може човекът да е прилежен, но с малко знания все още, но това не значи, че за посредствени резултати трябва да го награждаваш.

Нека наградата от твоя страна бъде качествена обратна връзка - обясни кое къде и защо не работи и дай решенията. Ако наистина домашното е писано от съвестен човек, това ще му е доста по-полезно от нереално завишена оценка.

3
GogoK avatar GogoK 80 Точки

Нека не изместваме темата кой копира и кой не.. който каквото си посее. Мисля че добре ме разбрахте какво питам и въпросът ми не е свързан с това дали да давам само високи оценки, както аз си реша и както ми е кеф, а точно за да знам как да оценявам по ефективно.

Извинявайте, но 1вите домашни който правихме аз проверих 3. 1вото беше под всяка критика, и отговорите може да се каже че бяха налучкани по скоро на късмет. Като впечатлението ми от работата му беше, че човека беше копирал 2 реда от някъде със затворени очи.. колкото да предаде нещо. Но пък имаше ~50/100%.. в следващото имаше ~60/100, но разликата между двете беше в степени, а в 3-тото всичко си беше ОК. Та аз в 1-вото за да има добра обратна връзка отделих 1ч. да се обоснова спрямо моите знания, защото човека явно или е имал големи затруднения или по скоро това което казах.. и някак си каквато и да е обратна връзка в подобен случай, по скоро е.. сами се сещате. Но ако не я дам, пък не говори добре за мен. Та разликата от 5 и 6т. сами разбирате че не е голяма, и това имам предвид като казвам старание. А и това ме дистанцира от следващите 2 домашни за да избегна още едно или няколко такива, но сега домашните са по интересни и реших пак да се включа, защото пък е и по добре за мен.

Когато трябваше да дам някаква оценка и се чудих как и се почовърках в форума, и намерих тема на Filkolev.. мисля че се сещаш коя да не я търся. Та опитвам се да бъда по обективен и затова задавам така въпросът си. Сами знаете че като даваме примери, обикновено го правим в крайности за да не изпадаме в детайли като сега и да е по семпло, та не ме разбирайте погрешно ;)

 

пп. 20т. на изпита с 100% бонус.. немога да смятам до толкова, та и това включва и по горните

0
07/02/2015 13:43:18
Emilu avatar Emilu 52 Точки

Просто не можах да не споделя с вас какъв коментар имам на едно домашно. Ако авторът му си го познае, да не си признава. laughing

"Успехи на изпитите и после! Продължаваме напред! България над всичко!!! Бог с нами!!! Успехи на изпитите и после! Продължаваме напред! България над всичко!!! Бог с нами!!!"

7
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.