Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

mishe avatar mishe 5 Точки

Здравей ето и моето решение 

Мен лично повече ме затруднява 14 задача от същото домашно, ако има предложения пишете :)

using System;

class extractBitFromInteger
{
static void Main()
{
Console.WriteLine("Give an integer: ");
int number = int.Parse(Console.ReadLine());
Console.WriteLine("Give a position of the bit you want to see ");
int position = int.Parse(Console.ReadLine());
int nRightP = number >> position;
int bit = nRightP & 1;
Console.WriteLine(bit);
}
}

2
tinta avatar tinta 4 Точки

14-та е малко трики - трябва да обърнеш внимание на следното:

за да смениш стойността на бита ползваш маска ( int mask = 1 << p;), но задаваш в условна конструкция два случая за двете стойности на бита:

 if (v == 0)
{
int result = n & (~mask);
Console.WriteLine(Convert.ToString(result, 2).PadLeft(16, '0'));
Console.WriteLine("The changed number in decimal is {0}", result);
}
else
{
int result2 = n | mask;
Console.WriteLine(Convert.ToString(result2, 2).PadLeft(16, '0'));
Console.WriteLine("The changed number in decimal is {0}", result2);
}

ако искаш да смениш бита с 0 трябва да ползваш оператора  при заместване (когато сравняваш старото число с маската) и инвертирана маска (~mask); разписвам ти го, за да стане по-ясно (и на мен така ми го обясниха):

00001111 - това е числото 15 в бинарен вид

               - маската за променяне на единицата в нула на 3та позиция (позициите броим от дясно на ляво, започвайки от 0) int                   mask = 1 << p; маската изглежда така: 00001000

11110111 - инвертираната маска изглежда така

00000111 - това е числото с променен бит -> извежда се като сравняваме първоначалното число и инвертираната маска с                         оператора '&', който дава 1 само когато има две единици, т.е. 1&1 = 1:

 

ако искаш да смениш бита с 1 трябва да ползваш оператора "|" при заместване и да си ползваш нормалната маска (int result2 = n | mask;).

Разгледай таблиците с резултатите от побитните оператори:

(с '&' ти връща 0 във всеки случай с изключение на 1&1 = 1);

(с '|' ти връща 1 във всеки случай с изключение на 0&0 = 0).

3
nakov avatar nakov SoftUni Team Trainer 5294 Точки

@tinta, може и без условна конструкциия. Просто винаги чистиш въпросния бит и след това веднага го установяваш в каквото ти е зададено: n= n & (~ (1 << p)) | (1 << v).

3
VelizarValkov avatar VelizarValkov 35 Точки

Нещо не ми се получава резултат 512, при n=0, p=9 и v=1 когато използвам n= n & (~ (1 << p)) | (1 << v), за другите два примера обаче, някак излиза резултата. Някой може ли да поясни, как точно би следвало да работи по този начин ?

 

using System;

class ModifyABitAtGivenPosition
{
static void Main()
{
while (true)
{
Console.WriteLine("Please enter integer number");
int n = int.Parse(Console.ReadLine());
Console.WriteLine("Please enter the position of the bit you would like to extract");
int p = int.Parse(Console.ReadLine());
byte v = 0;
do
{
Console.WriteLine("Please enter value of 1 or 0 for the bit you would like to exchange");
v = byte.Parse(Console.ReadLine());
} while (v != 0 && v != 1);

n = n & (~(1 << p)) | (1 << v);
Console.WriteLine(n);
}
}
}

 

0
Nukem avatar Nukem 6 Точки

using System;

namespace Homework3_Task12_bitP
{
class bitP
{
static void Main()
{
int bit = int.Parse(Console.ReadLine());
int p = int.Parse(Console.ReadLine());
string bitcheck = Convert.ToString(bit, 2);
Console.WriteLine(bitcheck.PadLeft(8, '0'));
Console.WriteLine("The #3 digit in right to left, witch is infact fourth, but anyway");

int text = 0;
for (int i = 0; i < bitcheck.Length; i++)
{
text++;
}
if (p < 256)
Console.WriteLine(bitcheck[text - (p+1)]);
}
}
}

0
nakov avatar nakov SoftUni Team Trainer 5294 Точки

Това не е с битови операции и не го препоръчвам. Изглежда вярно и ще работи, но ще отнеме много повече ресурси, отколкото ще имаш в реална ситуация. Например в Arduido нямаш стрингове. Просто нямаш! Някои микроконтролери имат памет 4KB. Там няма стрингове! Това ще работи на компютър и таблет, но няма да работи на повечето микроконтролери. Научи битовите операции!

3
Emil_Aleksandrov avatar Emil_Aleksandrov 33 Точки

Здравейте, аз също съм имал големи проблеми с този метод на преобразуване, веднъж ми обърка цялата задача ...
Битовите операции не са трудни, макар, че в началото и на мен ми се виждаха много тегави. Всичко е до опит.
Поздрави !

0
Devilchild656 avatar Devilchild656 48 Точки

Ето и за 13. със true i false .

 

http://pastebin.com/6ddjjENJ

Използвам същтия цикъл  от 12 задача .Само добавям true , false

1
mishe avatar mishe 5 Точки

Благодаря tinta, програмката сработи и най-важното схванах идеята от твото обяснение!

Поздрави

0
ViValDam avatar ViValDam 15 Точки

Има 2 начина да се "изтръгне" стойността на бит с побитови операции . 

И за двата се използва даденото число и числото 1.

При единият, даденото число не се пипа, стои си на мястото , a  местим числото 1 - наляво (<<) .

При другият , числото 1 не се пипа, стои си на мястото,  а местим даденото число надясно (>>).

Когато местим нещо независимо числото ли е или единицата, местим на толкова позиции , колкото е номера на позицията на търсеният бит.

Хайде да намерим и по двата начина , какво има в бита на позиция 4  на числото 27 .

27 в бинарната бройна система е 00110011  (за 8 битово число, за 16 ,32 ,64 и тъй нататъка- битово, отпред има съответният брой нули, но те не ни интересуват !)

( Двойчното представяне го взимаме или от калкулатора на Уиндоус за програмисти или с командата ConvertToString(27,2)р но нас ни трябва само за визуализиране, компютъра сам си ги превръща от една в друга бройна система !

Позициите се броят от дясно на ляво, като се почва от 0 

За нашият пример за 8 битово число , изглежда така: 

                                 Позиция :    7  6  5 4 3 2 1 0

  Стойност на бита в позицията :    0  0 0 1 1 0 1 1   

  Двоичното представяне на единицата е 00000001.   

Първи начин :

Ще местим числото  , а няма да пипаме единицата!

110011 >> 11 ( местим 4 позии надясно и всъщност докарваме бита , стойността на който който търсим - най- в дясно.Отляво компютъра запълва автоматично с нули при операция  >>

Сега умножаваме побитово двете числа (логическо умножение ), позиция по позиция , от дясно наляво:

     00000011

&

     00000001

)Сега умножаваме бит по бит , позиция по позия ,

Тъй като само 1 Х 1 дава 1 , само най-десният бит дава 1, останалите 0, каквото и да има в тях 

Ако получим 1 (както в този случай ) в бита който търсим има 1

Ако получим 0 (0 Х 1 . 0 ) в бита има 0.

Това , което направихме , се записва така на с#:

 

int mask = number >> pos;

int bitValue = number & mask; 

 

number = 27;

pos = 4;

mask = 000011011 >> 4 = 0000001;

bitValue = 00000001  & 00000001;

bitValue =1;

 

ВТОРИЯТ НАЧИН 

Местим единицата 1 на ляво, за да достигнем с нея бита на търсената позиция  -  числото не мърда !

Същият пример:

27 , bit in position 4 = ?

1<<4     <= >      00000001 << 4  = 00010000

  00011011

&

  00010000

=

  00010000 >> 4   <=>   00000001 = 1

Пак умножаваме бит по бит, позиция по позиция и понеже само под търсеният бит имаме единици , а всички останали са нули и умножението им дава или 0 Х 0 = 0 или 0 Х 1=0) - всички дават нули , а само нашият бит, в търсената позиция дава 1 Х 1 = 1.

Ако търсеният бит беше нула и това умножение щеше да е нула .

Сега остава , да върнем единицата (или ако е нула - нулата№ )обратно на нулева позиция , където ще даде или 1 (00000001) или 0 (00000000) или търсената стойност на нашият бит в 4 позиция.

 

Или това се записва така :

int mask = 1<< position;

int bitValue = (mask & number) >> position;

 

И тези 2 реда или горните два са цялото решение на задачата за извличане на бит от дадено число и позиция .

 

Пак ще ги запиша :

 

int number;

int pos;

int mask = number >> pos;

int bitValue = 1 & mask; 

 

или

 

int number;

int pos; 

int mask = 1<< position;

int bitValue = (mask & number) >> position;

 

И двата начина правят едно и също , изберете си който искате !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6
ZvetanIG avatar ZvetanIG 907 Точки

Добро обяснение, но с една малка забележка:

 

int mask = number >> pos;

int bitValue = number & mask;

 

Според мен горните два реда трябва да са

 int mask = number >> pos;

int bitValue = 1 & mask;

 

Вторият начин е малко безмислен, защото в крайна сметка пак връщаме търсеният бит  най-вдясно.

 

2
ViValDam avatar ViValDam 15 Точки

Правилно си забелязал , грешка е - оправих го smile

Ами то - цял ферман съм изписала - как да не сбъркаш някъде !

Благодаря за поправката и за изчитането на фермана ми !smile

 

Ами на мен ми е по-удобно и приятно да измествам 1 при позицията , но на някой може да му харесва повече,  да мести номера (позицията) при единицата !

Нещо ,като :

"Когато Мохамед не отива при планината - планината отива при Мохамед"wink

1
ViValDam avatar ViValDam 15 Точки

Ето я 14 задача, после ще ви кажа , коло просто става замяната ня стойностите в битовете с побитовите операции - аз им хванах цаката wink, че отивам да правя вечеря !

 

using System;

class ModifyBitAtGivenPosition
{
     static void Main()
    {

        Console.Write("Enter a number (Min value = 0, Max value = ");
        Console.WriteLine(uint.MaxValue + "): \n");

 

        uint number= uint.Parse( Console.ReadLine());


        Console.WriteLine("\nEnter the bit position, the bit in it, you want to change (Min value = 0, Max value = 31): \n");

 

        int p = int.Parse( Console.ReadLine());


       Console.WriteLine("\nEnter the value you want to put in the bit at position " + p + " (0 or 1): \n");

  

       int v = uint.Parse( Console.ReadLine());


       uint oldNumber = number;
       uint mask = 1u << p; //shifting 1 to position p

       // let's get the bit value in p
       uint bitP = (number & mask) >> p; // 1 or 0

       if (v == 1)
       {
             // let's change the bit value in p from 0 to 1
             number = number | mask;
        }
       else if (v == 0)
        {
             // let's change the bit value from 1 to 0
             mask = ~mask;
             number = number & mask;
        }


        Console.WriteLine("\n\nResult : \n\nOld bit value " + bitP + " ---> " + v + " New bit value \n\n"
+ "Old number " + oldNumber + " ---> " + number + " New number\n\n\n ");
    }

}
 

 

2
ViValDam avatar ViValDam 15 Точки

В зависимост от това дали поставяме 0 или 1 , като нова стойност в бита има 2 метода.

Няма значение, каква стойност съдържа бита до момента - методите зависят само от това каква нова стойност поставяме - 1 или 0.

Всъшност, ако в бита се съдържа 0 и пак му поставим 0 или съдържа 1 и пак му поставим 1 - числото си остава едно и също ,но не е необходимо да проверяваме за еднаквост на новата и старата стойност, тъй като проверката е по сложна от самата операция на инсталиране на нова стойност , макар и да е същата.

 

Когато вкарваме 1 , на мястото на 0 , всъщност събираме  числото с 2 на степен номера на позицията, в която вкарваме единица.

Когато вкарваме 0 на мястото 1, всъщност изваждаме от числото 2 на степен номера на позицията, в която вкарваме 0.

(по този начин също могат да се решат задачите с битове - с умножение и деление на 2**pos )

С побитови операции това става така :

Маската се намира по един и същ начин и при вкарване на 0 , и при вкарване на 1 :

mask = 1<< position;

1. Вкарване на 1 в бит на  позиция position :

// change Bit Value to 1
 number = number | mask;

 Вкарване на 0 в бит на позиция position : 

// change Bit Value to 0
 mask= ~ mask;
 number = number & mask ;

 А, защо е така ?

Пример с 27 искаме да вкараме 1 на позиция 2 (третата позиция от дясно наляво)

27 = 00110011

mask = 1<<2  ( 00000001 <<2  = 00000100 )

Ползваме формулата за вкарване на 1 в бит:

number = number | mask;

number = 00110011 | 00000100 (логическо събиране )

   00011011

 |

   00000100

=

    0011111   , както се вижда , вече имаме 1 на 3-та позиция, а не 0.

Числото от 27 стана 31 .

27 + 2**position = 27 + 2**2 = 31

 

Сега да вкараме 0 ,да кажем на позиция 4, пак на 27 .

по формулата за вкарване на 0 в бит за дадено число на дадена позиция 4, имаме :

 mask= ~ mask;
 number = number & mask ;

Маската се намира по същият начин - с местене на двоичното число 1 на ляво ,до зададената позиция :

mask = 1 << 4; (00000001 <<  4 = 00010000)

Заместваме във формулата :

mask = ~ mask ; ( ~ 00010000 =  11101111) - логическо отрицание, обръща всяка 0  в 1 и всяка 1 в 0

  number = number & mask ; ( 00011011 &  11101111)

    00011011

&  

    11101111

=

     00001011 ( = 11 in decimal )  

Или числото 27 стана 11.

27 - 2**position  = 27 - 2**4 = 27 -16 = 11

 

      

 

 

3
iliqnvidenov avatar iliqnvidenov 16 Точки

Ето го и моето решение  на 12 задача :)

using System;
  class Bits 

{     

static void Main()

      {         

          Console.WriteLine("Enter number: ");

          int n = int.Parse(Console.ReadLine());

          Console.WriteLine("Enter position: ");

          int p = int.Parse(Console.ReadLine());

          int mask = (1 << p) & n;

          int mask2 = mask >> p;

          Console.WriteLine(mask2);

      }

  }

0
23/11/2014 12:58:06
vmkoleva avatar vmkoleva 12 Точки

Problem 9.Bit Destroyer (Write a program that sets the bit at position p to 0. Print the resulting number.)
Задачата е от упражнението, не от домашната. Изчетох всички разяснения, които сте писали и схванах как горе долу работят побитовите оператори. Въпроса ми тук е, че не мога да открия грешката си в задачата (или може би няма такава), а има грешка в примерните отговори, дадени в задачата, добавих ги след решението. 111 ми се получава отговора, но останалите - не. Помъчих се доста време, но не успях да се справя. Така че ако може малко помощ. 

class BitDestroyer
    {
        static void Main(string[] args)
        {
            Console.WriteLine("Write a number n:");
            int n = int.Parse(Console.ReadLine());
            Console.WriteLine("Write a position p:");
            int p = int.Parse(Console.ReadLine());
            long result = long.Parse(Convert.ToString(n, 2));
            long mask = n << p;
            long invertmask = ~mask;
            long newNumber = n & mask; 
            Console.WriteLine(newNumber);
            
        }
    }

n -  p - Result
1313 - 5 - 1281
231 - 2 - 227
111 - 6 - 47

 

0
08/06/2015 18:11:06
Manoela avatar Manoela 7 Точки

пробах твоя код с 111 и ми даде отговор 64.

Маската трябва да е единица, преместена на позицията на търсения бит. 

Така както си го написал събираш n с преместен n. 

за да сработи, трябва да си направиш маска от 1, преместена на нужната позиция. После си правиш тилда от маската, за да остане 0 под нужния бит и 1 под всички останали. И &. Така само където е било 1 в оригиналтото число,  при & 0  дава 0, тоест the bit is destroyed. Всички други битове при & с 1ците на маската не се променят.

Не знам дали обеснението ми е ясно, дано помогнах.

Моето решение е това:

            int n = int.Parse(Console.ReadLine());
            int p = int.Parse(Console.ReadLine());
            int mask = ~(1 << p);

            int result = n & mask;
            Console.WriteLine(result);

 

 

0
vmkoleva avatar vmkoleva 12 Точки

Благодаря много, че помогна :) 

0
nikolaykk avatar nikolaykk 94 Точки

Това е моето решение, но ще пробвам и това на Светлин.


        static void Main()
        {
            int n= int.Parse(Console.ReadLine());
            int p = int.Parse(Console.ReadLine());
            int movedNum = n >> p;
            int bit = movedNum & 1;
            Console.WriteLine(bit);
        }
    

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.