Създаване на executable за множество платформи
Здравейте!
В една от първите лекции зададох този въпрос във слайдо, но явно не съм избрал точните думи.
Да кажем, че вече сме разработили играта и искаме да я раздадем на 5 приятели - първия ползва Уиндоус, втория ползва Мак, третия ползва Линукс дистрибуция, четвъртия има само Плейстейшън, а петия предпочита да играе в браузъра.
Ние, като програмисти, работим да речем на Линукс и вече сме си написали играта, при нас работи. Добре, но има ли някаква "поточна линия" в практиката, която да билдва 5-те версии на играта, по една за всяка платформа?
Ръчен процес ли е? Тоест, дърпаш сорс кода на дадените операционни системи, създаваш executables и ги пускаш на приятелите си.
Звучи ми като нещо, което може да бъде автоматизирано.
П.С. Изхождам от предположението, че не можеш да билднеш Уиндоус .ехе на Мак, например, та затова изключвам варианта всичките 5 версии да се билднат на девелопърската ОС, каквато и да е тя.
Въпроса ми е директно към Живко, понеже има професионален опит във сферата, но който се чувства компетентен може да даде мнението си.
Съжалявам за изгубеното време, ако е коментирано в някоя лекция и съм го пропуснал.
Благодаря на отговора и на Живко и на колегата krustevk!
Представях си нещо като докер пайплайн, какъвто ползвам в дистрибутирането на джава приложения, но не мисля че има докер имиджи за уиндоус и Плейстеишън.
Изненадах се, че все още остават съмнения за крос-платформеността. Мислех си че библиотека като SDL + нашите усилия ще се погрижат приложението да е крос-платформено, тоест, тегля играта която разработвам на линукс на другия ми компютър с Уиндоус и само я рекомпилирам. Само че преди това трябва да съм си сетъпнал SDL библиотеките на Уиндоуса за да може CMAKE да ги намери...
Привет, Валери,
Представи си някой от любимите ти игри.
Сега си отговори на този въпрос:
Можеш ли директно да ги подкараш на Linux? Или на PlayStation? Или на Xbox?
Най-вероятно не. Освен, ако самата игра няма специален порт за дадената ОС/архитектура.
Поздрави