Професионална програма
Loading...
+ Нов въпрос
aslv1 avatar aslv1 304 Точки

[Linux Programming] Споделяне на малко опит от начинаещ

Здравейте!

Аз съм напълно начинаещ за Linux. Реших да изпълня трета задача от текущото домашно, където се иска да инсталираме Ubuntu-Server без графична среда. Сега бих искал да споделя някои неща, които ми направиха впечатление, и да помогна на другите като мен (този пост е посветен на разликите на Ubuntu с Debian, които успях да забележа на най-първо време).

Първо, при инсталацията не ми беше поискано да задам root потребител. След завършването ѝ си влязох с моя профил. Реших да инсталирам sudo и затова въведох su, за да вляза като root. Е, не успях smiley След кратко търсене в интернет се оказа:

1. Root потребителят е „заключен“, докато не му се зададе парола. Това е така, защото Ubuntu се старае да бъде user-friendly и повечето неща да могат да се вършат от самия потребител. Sudo услугата идва наготово.
  2. Когато се опитах да изключа машината, написах sudo shutdown now. Излишно е да казвам, че пак не стана. Командата трябва да бъде sudo poweroff.

Дано съм помогнал на някого. Желая успех на всички!

Тагове:
4
Linux Курсове
rsmarinoff avatar rsmarinoff 49 Точки

Когато се опитах да изключа машината, написах sudo shutdown now. Излишно е да казвам, че пак не стана. Командата трябва да бъде sudo poweroff.

Хъх... сигурен ли си, че shutdown не работи, дори и с -h флага? Винаги съм гасил каквото и да е debian базирано със sudo shutdown -h now. Както и да е, трябва да поровя по този въпрос.

Ubuntu и всичките му разновидности са базирани на debian, с някои разлики. И двете системи са подробно документирани в нета, пожелавам ти да имаш нервите и търпението да се занимаваш. Успех на теб и на всички, също така. yes

0
yasen6275 avatar yasen6275 18 Точки

1. Това не е точно разлика. Дебилиян може да има същото поведение ако се внимава при инсталирането и на един* от въпросите се отговори правиллно.