Treasure Hunt
Loading...
+ Нов въпрос
g.stoyanov avatar g.stoyanov 776 Точки

Ръководство за решаване на задачи с рисуване на конзолата.

Здравейте, реших да направя едно ръководство по решаване на задачи с рисуване на конзолата. Изпита наближава и се надявам ръководството да ви е от полза.

Първо да спомена за един основен принцип (поне при мен е така) при решаването на тези задачки – Откриването на повторяеми последователности от символи и опростяването им - привеждането им във вид който на нас ни е удобен.

Второ, задължително се запознайте със конструктора на string просто си нямате на представа колко помага при този тип задачи: new string(‘*’, 3) = “***” готино нали J

За да ми е по лесно направо ще започна с примери които са от софтуерната академия:

П.С.: Ще пускам обясненията на задачите веднага като успея да ги напиша!

50
Programming Basics
Valleri avatar Valleri 303 Точки

Благодаря за ръководството!
След като прегледах първите две научих трика :)

Eдно от мен малко по-трудно от дървото -Hourglass- http://pastebin.com/NqzV0hgd

and the tree itself:

Christmas Tree:
Tree

                                               
1
p.tseperski avatar p.tseperski 21 Точки
Страхотна инициатива, благодаря и от мен! :)
1
g.stoyanov avatar g.stoyanov 776 Точки

Пуснах метода ми за третия пример - Fir Tree. Пускам него защото напоследък имам доста работа и не успях да напиша читаво обяснение за по сложните задачи, не ми остава време. Със сигурност следващата задачка ще е от по трудните - обещавам. Ако има някакви въпроси спокойно може да питате тук.

0
coaster avatar coaster 412 Точки

Здравейте, колеги!
Искам да споделя с вас опита си от една задача, над която мислих през последния час, и с гордост заявявам, че я измислих. И тъй като това е тема за упътване за тези задачи, ще се опитам да ви представя логиката си относно 4-та задача от следния изпит:

Telerik Academy Exam 1 @ 6 December 2013 Morning

4 задача: Diamond Trolls
PS: За да ви е по-прегледно с
и гледайте семпълите в нотепад++ или word :)

Samples:

input = 5;

...*****...
..*..*..*..
.*...*...*.
***********
.*...*...*.
..*..*..*..
...*.*.*...
....***....
.....***.....
......*......

input = 7;

....*******....
...*...*...*...
..*....*....*..
.*.....*.....*.
***************
.*.....*.....*.
..*....*....*..
...*...*...*...
....*..*..*....
.....*.*.*.....
......***......
.......*.......

Седя и гледам тези задачи и чета упътванията на колегата, пуснал темата. И си викам - дай да разделя фигурата на няколко части в зависимост от това какви петърни се повтарят във всяка една от тях.
Първото, което забелязвам, е че първият ред е странен и не се връзва с останалите, не прилича на тях. Както му казват на английски - някакъв odd. Също така като се загледам, виждам, че редът, който е изцяло от звездички * също е различен, както и последният ред. Решавам, че ще направя първо тях, нали ми се виждат най-лесни. Оставащите две части по средата също ще разделя в два отделни цикъла. И така, какво имаме вече - диамант, разделен на 5 логически части. Или образно казано - нещо такова:
(за обяснението ще работя с input = 7)

 

Започваме да си набелязваме петърните и техните повторения във всяка една от частите.

1)
[ . * . ]
[4,7,4]
Това е първият ред. При инпут 7, точките са 4. Следователно за тях ще ползваме формулата 7/2 + 1 = 3 + 1 = 4. Ако инпут беше 9 => 9/2 + 1 = 4 + 1 = 5 и т.н. Принтираме първи ред чрез:

Console.WriteLine("{0}{1}{0}", new string('.', ((n/2) + 1)), new string('*', n));

2)
[.*.*.*.]
[3,1,3,1,3,1,3]
[2,1,4,1,4,1,2]
[1,1,5,1,5,1,1]
Тук забелязваме, че стойността и местоположението на звездите не се променя - винаги звездата е една. Това, което се променя, са точките, така че ще си улесним работата и ще направим "картата" само за точките, т.е.
[3,3,3,3]
[2,4,4,2]
[1,5,5,1]
Започвам сега да се чудя какъв да ми е цикъла. И почвам стъпка по стъпка - как мога да представя тези числа с помощта на N = 7 и някаква променлива i, която ще е каунтър на цикъла? (ПП: ЗАДЪЛЖИТЕЛНО си пишете на хартия, мисля, че е невъзможно да се реши такава задача без да се разпишат различни алгоритми!!)
Изразявам си числата така:
3 -> 7/2 - 0          3 -> 7/2 + 0
2 -> 7/2 - 1          4 -> 7/2 + 1
1 -> 7/2 - 2          5 -> 7/2 + 2
Какво забелязвам от тези неща? Че стойностите ми се изменят най-много с 2. Тоест цикълът ще се върти от 0 до 2, или
i < 7/2 или i < n/2.

for (int i = 0; i < n/2; i++)
{
     Console.WriteLine("{0}*{1}*{1}*{0}", new string('.', ((n/2) - i)), new string('.', ((n/2) + i)));
}

3)
Това е редът, съставен само от звездички. При инпут = 7, звездичките са 15 = 7*2 + 1 или n*2 + 1. Печатим го по следния начин:

Console.WriteLine("{0}", new string('*', ((n*2) + 1)));

4) Отново ще разгледаме само промяната на стойностите на точките, защото звездичките в този петърн също са по една.
[ . * . * . * . ]
[1,5,5,1]
[2,4,4,2]
[3,3,3,3]
[4,2,2,4]
[5,1,1,5]
[6,0,0,6]
По логика, подобна на тази в стъпка 2) отново си представяме числата от "картата" ни, за да разберем какъв да ни е цикълът.
Виждаме, че броят на "първите точки" постепенно нараства с 1. Това значи, че цикълът ни може да върти от 1 до 6 включително, или i ще е в интервала [1;7). А сега как да представим "вторите точки"?
5 -> 7 - 1 - 1
4 -> 7 - 2 - 1
3 -> 7 - 3 - 1
2 -> 7 - 4 - 1
1 -> 7 - 5 - 1
0 -> 7 - 6 - 1
И така, стигнахме до заключението, че за "вторите точки" можем да ползваме следната формула: 7 - i - 1 или n - i - 1.

for (int i = 1; i < n; i++)
{
     Console.WriteLine("{0}*{1}*{1}*{0}", new string('.', i), new string('.', (n - i - 1)));
}

5)
[ . * . ]
[7,1,7]
Ако сте прочели всичко до тук, мисля, че няма смисъл да обяснявам как печатим последният ред :)))

Console.WriteLine("{0}*{0}", new string('.', n));

_____________

Целият код: <ТУК>

Буквално преди 24 часа започнах да решавам задачи с рисуване и то едва след като прочетох темата на колегата и съм му безкрайно благодарна за вложения труд! Ако имате забележки - казвайте, ще променям, пък нали всички сме тук, за да си помагаме.
Може би наистина най-важният съвет, който мога да дам на всички ви, е да ползвате хартиени листа, без тях тези задачи са невъзможни за решаване.

УСПЕХ!! :)

16
rosenrusev avatar rosenrusev 175 Точки

Благодаря за обяснението и решението. Имаш +1 от мен.

0
ivelin_m avatar ivelin_m 0 Точки

Благодаря за разяснението на задачата.Ето какво измъдрих аз - Цък Даде ми 100/100 в бгкодер, но все пак дайте някой feedback дали е добър начина. smile

0
StanDimitroff avatar StanDimitroff 90 Точки

Здравей!Благодарности за труда .Можеш само в кода в Pastebin да си поправиш логиката за вторите точки на втория цикъл, защото не намаляват.Иначе тук редът е верен :) Само да вметна, че задачата Caspichania Boats  представлява същата фигура, обърната наобратно :)

0
Gerard avatar Gerard 2 Точки

Благодаря на автора, както и на някой от другите участници в темата. Mного ми помогнахте за този тип задачи. Успях да приложа логиката на автора, леко модифицирана, напасвайки я към задачата с килимите. За да мога да изградя така наречената "карта", просто замених празните пространства, които се появяват през ред, със символа "/" и така намалих символите от 3 до 2. След това търся в стринга символите "//" и ги подменям с "/ " за да добавя празното пространство.

Сложил съм линк с решението ми и допълнителни обяснения.

https://pastebin.com/eGbvwEp7

1
25/02/2018 23:43:25
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.