Софтуерно Инженерство
Loading...
Hristo_Penchev avatar Hristo_Penchev 388 Точки

Индивидуална помощ от асистент - обособяване на приемно време

Здравейте, колеги,

Темата е дискутирана и преди, но ще се радвам да чуя мнения. Въпросът е важен и задълбочена дискусия е необходима. В учебния план е предвидено студентите присъствено обучение да ползват услугата "индивидуална помощ от асистент". На практика обаче това трудно се дефинира и още по-трудно се изпълнява. Първоначалната идея е през четирите часа занятие два да са за лекция и още два - за решаване на задачи и въпроси към асистентите. Това обаче не се осъщесвява поради редица причини:

1. Много често лекциите отнемат почти плътни четири часа. Лекторите са отзивчиви и в почивката отговарят на въпроси, но просто няма как да насмогнат на всички.

2. Лекциите приключват късно вечерта. След 21.00 нито студентите, нито преподавателите са ефективни.

3. В настоящето второ ниво дори не знам кои са ни асистенти. Не ги виждам в залата (то няма и много смисъл предвид, че лекциите са до десет вечерта.)

4. Много често впросите възникват след като човек асимилира материала и тръгне да решава задачите вкъщи.

Другият вариант е да потърсим лектор или асистент извън часовия интервал на лекцията. Лекторите са отзивчиви и когато имат възможност винаги са ми помагали. Но просто не винаги имат свободно време. Имат достатъчно задължения. Например за курса по Ангулар срещнах сериозни затруднения, с които не успях сам да се справя. И имах нужда от помощ. Ангел винаги е бил отзивчив и ми е помагал, но в случая нямаше възможност. А след като той не може да ми отдели време, значи наистина няма. Така че какво се получава при търсене на помощ извън времето на лекциите:

1. Студентът изпада в ролята едва ли не на просяк и моли да му отделят време за да получи консултация. Нещо, което му се полага като записан редовно обучение и за което е платил доста солидна сума.

2. Лекторът трябва да наруши работния си процес и да седне да обяснява на някого. Ако съм само аз, как да е. Но ако се завлечем пет навлека? Няма да може да си свърши другата работа от нас.

За да се изчистят тези неуредици, може да се въведе приемно време. Тази практика я има и в държавни университети, и в частни школи и е добра. Например в определени дни и часове всеки лектор е на разположение и отговаря с предимство на въпроси на студентите. Натовареността му ще бъде съобразена с това, като и самите студенти ще знаят кога е удобно да търсят лектори и да задават въпроси.

Предполагам ще се появят възражения от рода на "има си документация", "help vampire", "такива дето не могат да асимилират материала от лекциите не ни трябват", но истината е, че мозъкът на всеки човек е устроен по различен начин. На мен например ми е нужно малко повече обяснение в началото, докато схвана концепцията. От там нататък нямам проблем да задълбая в нещата и да ги науча. Но началното "отпушване" е трудно. Друг запомня и разбира на лекции, трети се чувства комфортно с документация. СофтУни губи много студенти в течение на обучението. Аз лично комуникирам със студенти извън топ-стипендиантите и голяма част от тях са ми споделяли, че просто им е трябвало малко повече внимание, обяснения. И ако се инвестира малко повече време, СофтУни биха могли да задържат и част от отпадналите студенти и да направят от тях читави програмисти.  Аз също се замислям какви са ползите от присъственото обучение, след като така и така всичко се записва на видео. А и никой няма да изгони онлайн студент, ако влезе в лекция. 
Ще се радвам да прочета мнения на колеги дали биха се възползвали от подобно приемно време, както и на членове на екипа дали нещо подобно може да се осъществи. Аз като цяло се оправям сам с материала, но точно за курса по Ангулар консултацията ми беше жизнено важна. Освен това съм готов да отделя някакво време като асистент за консултации на студентите от предното ниво по предметите, които съм усвоил добре. 

7
Предложения и проблеми 28/05/2015 15:16:53
XmUrF avatar XmUrF 362 Точки

В началото на трето ниво имаше един списък, където хора от трети курс по желание се записваха и даваха съгласието си да бъдат асистенти и да помагат на хора, които се затрудняват и имат нужда от помощ. И като казвам асистенти нямам предвид тези асистенти, които седят по време на лекция и помагат след това. Имам предвид точно индивидуална помощ. Някой смята, че нещо не е разбрал и иска помощ, избира си човек от списъка, свързва се с него и се разбират нещо двамата и "асистентът" помага.

Та моето име беше в този списък. До момента никой по никакъв повод не се е свързвал с мен за каквато и да е помощ :).

0
peterborisov avatar peterborisov 123 Точки

Когато имаме лекции от 18:00 аз и още 2-ма сме в 13:00 в Софтуни а когато нямаме сме от 10:00 до към 17:00 там.И в 90% от времето има някой лектор при нас.Или в най-лошия случай някой ,който разбира нещата по-добре от нас.Дори Каската онзи ден се пошегува,че постоянно се навъртат мозъци около нас.Истината е ,че за цялото това време не виждам повече от 5 студента там като нас да питат и ако щеш да се натрапват с въпросите си.Аз в момента предпочитам да съм натрапник с добри отценки отколкото лош студент.Може ида греша.Но е факт ,че от 6-7 часа в университета поне 5 има някой.Нерегламентирано но на смени.Или просто сме късметлии:)

0
Hristo_Penchev avatar Hristo_Penchev 388 Точки

Този списък може и да съм го пропуснал. Къде е? Ако има такъв, наистина е супер инициатива. Поздравления! Но след като се издаде, почвам с тормоза! :) Аз също не съм от срамежливите, нахалствам си постоянно. За мен обучението ми е много важно и съм готов да преглътна неудобството от това да настоявам за помощ, ако насреща получа знания.

-2
XmUrF avatar XmUrF 362 Точки

E, то аз не съм се крил :). Нямам представа къде е списъкът и какво е станало с него. Тук може би трябва и да се уточни, че най-вероятно за всеки курс си има различен списък въз основа на оценките, постигнати за съответния курс. Целта мисля е да помагат хора, които се предполага и да имат знанията да го правят.

0