Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

KrIsKa7a avatar KrIsKa7a 29 Точки

C# OOP Basics Exam Retake 5 September 2017

Здравейте.

Ако може някой да ми обясни защо при качването на следната структура(https://github.com/KrIsKa7a/CSharpOOPBasic/tree/master/14.ExamPreparationII%20-%20Exam%2005%20September%202017) в judge постоянно ми дава compile-time error? Знам, че кода може и да не е напълно правилен, но поне да видя.

Тагове:
0
C# OOP Basics
hammer4 avatar hammer4 115 Точки

Car, Tyre и Driver трябва да са имената на класовете. Оттам нататък гледай детайлите на събмита за други грешки, като примерно очакван брой параметри за конструкторите.

0
13/02/2019 16:08:12
DESAN avatar DESAN 4 Точки

Здравейте реших тоя изпит криво ляво, но на всичките тестове ми дава непълен брой точки, тестовете са затворени, и аз си нямам ни най малка идея защо. Ето ми го решението -> линк за сваляне

В първа фаза дава 90/120, във втора фаза дава 120/180 а в трета фаза дава 71/100. По принцип в тези по-стари изпити не се казва конструктора какво приема в какъв ред го приема, докато в по-новите изпити това е указано. Това защото джъдж е настроен с повече оверлоуди ли е или просто, рулетка . Другото което не ми е ясно е има моменти в които мога да направя логиката ми да се върти в класа например  в класа Driver може да се променя изотвътре горивото му и вътре да се проверява в класа дали е паднало до 0 и ако е паднало да задава, че не участва повече тоя шофьор като свойство на самия клас, мога да го направя и външно в RaceTower същите магии примерно + речник с ключ шофьора и стойност причината поради която е отпаднал... Какво се очаква да се направи за да е доволен джъдж. Отделно не ми е ясно като се изпреварва това изпреварване по кой от многото възможни начини става шофьора като изпревари 1x друг шофьор работата ясна ама ако са >?2броя какво става и двамата ли "бавнеят" щот са изпреварени или само първия изпреварен забавня а изпреварващия е и пред 2мата бивши предни... някак си разбирам условията многозначно в тоя изпит като ги чета... Също печелившия уинър може да се подава от рейс тауър може да се взима директно през енджин класа... кое е по-правдиво алах керим...И като цяло какво се прави като не излезе задачата с ненулеви тестове...

0
13/02/2019 12:36:22
TeodorStefanovPld avatar TeodorStefanovPld 1274 Точки

Като ги правиш тея неща,трябва да се съобразяваш с solid принципите. Примерно race tower-a работа ли му е да знае за горивото на състезателя. В конструктора винаги ти е описано какво ще има,сига по какъв ред също не е толкова важно вэпржса и как си ги приемаш ти вътре. На компилатора не му пука дали първото property ще приеме последния параметър или обратното.. на engine-a не му е работа да знае кои е победителя тои е просто warapper около race tower. Първите тестове за структера явно си сбъркал modifier или име на property да не ти излезе. А другите вече явно имаш грешки в логиката. А за 2мата състезатели всеки по отделно го проверяваш дали е по бавен и намалавяш там времето или както беше по задачата. Но я по-добре прочети пак за солид и encapsulation явно има нужда.

0
DESAN avatar DESAN 4 Точки

Абе съобразявам се аз... обикновенно гледам всичко да го капсулирам в поведението на класа обаче не винаги нещата са "правилно зачетени" по този начин. Давам пример този изпит е с решение от автора

Интересни са 2 момента.  Малко въведение за да е ясно за какво говоря: Има герои героите имат торба с айтеми в класа Character торбата е пропърти с поле и към него има поведение в което има метод Ползвай тоз айтем ; метод GiveItem(Character anotherInstance, Item someItem) както и UseItemOn(Character anotherInstance, Item someItem).. Интересното е че при действие от посочените видове което се вика през конзолата айтема не се проверява дали го има в метода на класа Character където е дейтвието с него а това е изнесено в класа-контролер отвън та каде са енкапсулацията и солид принципите "трябва ли му на контролер-класа да знае какво има в торбата на героите"?

2рия върховен момент е със стринг билдъра при контролера ако не се TrimEnd()- не стринга дето се връща от метода нещата са "Incorect Answer", да де ама аз примерно вместо тримЕнд обичам да казвам просто Console.Write(стринга без трим енд) и проблеми няма ... ама и точки няма.  Така, че не винаги като видим, че нещо не е 100/100 е от "солид принципи липса на енкапсулация" и неразбиране на материята... На компилатора за реда на параметрите е вярно, че не му пука, ама на джъдж му пука дали първия параметър е от тип стринг на дадения клас когато му се извика конструктора и като не си го намери става проблем.

0
13/02/2019 19:45:23
TeodorStefanovPld avatar TeodorStefanovPld 1274 Точки

Честно седни и чети дори ен разбираш какво се случва..

DungenMaster-a дава предмет на играча,и е нормално тои да провери дали има някакви items въобще в играта все пак тои пази списъка. Казах ти ен разбираш логиката, и след като го има героя не го интересува тои го е получил работа на торбата е да го съхрани и както виждаш character-a вика character.getItem -> извиква item.getitem

защо играча да проверява,дали го има предмета това е работа на dungeon master-a. A къде видя че мастер-а гледа в торбата на геройте? това са 2 различни неща.

А за изписването това е вече особеност на Judge защото очаква по определен начин нещата,и ако ти остане whitespace отзад и ще счупи. Явно console.Write не ги зачиства 

но затова ще разбереш повече на 2та част и unit tests.

A за конструктурите тея неща са описани,това беше моя редовен изпит и го помня много добре,беше дълъг но сравнително лесен за писане нямаше сложни щуротий.

0
DESAN avatar DESAN 4 Точки

Аз говоря едно ти разбираш друго. Мастъра следи за айтемите в пуула си хубаво. Обаче когато Играча има собствена лична, негова си торба която ако иска може и да е private дори . Когато играча може да дава да ползва да жонглира с айтемите които са В неговата си собствена лична раница. Каде е смисъла некав външен клас да гетва айтема от торбата на Играча и да му казва прави с тоз айтем тез магарии. Значи много по логично за мен е самия играч като има метод ползвай тоз айтем от своята си торба в самия му метод да провери има ли в торбата си айтема или го няма и да хвърля ексепшън ако го няма. Виждам, че идеята е да ме убедиш аз колко нищо не знам... Гледам, че си с раница затова ще ти задам въпроса така Ако аз съм един контролер а ти си чарактер и ти кажа дай си бутилката с водата от раницата на Генади, ти ли ще си ровиш в раницата или аз ще ровя в твойта раница вместо теб да ти кажа дали можеш да дадеш вода на Генади? След като аз ровя в твойта раница има ли смисъл ти да имаш метод с който даваш бутилка аз като я гетна мога да я дам и без твоя метод на Пешо...

0
14/02/2019 20:54:12
TeodorStefanovPld avatar TeodorStefanovPld 1274 Точки

public string GiveCharacterItem(string[] args)
        {
            var giverName = args[0];
            var receiverName = args[1];
            var itemName = args[2];

            var giver = this.FindCharacter(giverName);
            var receiver = this.FindCharacter(receiverName);

            var item = giver.Bag.GetItem(itemName);

            giver.GiveCharacterItem(item, receiver);
            return $"{giver.Name} gave {receiver.Name} {itemName}.";
        }
аз идеално ги разбирам но ти явно не, добре ето го примера за които мрънкаш какво се случва, абстракцията която ти държи героите и партито получава команда вземи от пешо дай на гошо еди кои си предмет, и виждаш в кода първо master-a използва своя метод findcharacter ако няма пешо или гошо ще хвърли exception, после намира и item-a ако го няма ще изгърми пак. А как го намира като Пешо през неговата чанта която е readonly list на предметите в private bag-a му вижда дали го има,и ако го има го два на Гошо. 

Сега ти се чудиш защо и така, да видим компилатора минава през кода ред по ред,ти опитваш да направиш реалния живот с код,ама колко и да се опитваме няма как да стане има ограничения. dungeon master-a никъде не пипа в геройте , тои само проверява дали ги има и после Пешо проверява дали има тая бутилка,и ако тези условия се изпълнят, тогава ще получи Гошо предмета, или както ти казваш бутилката с вода. Кода си е съвсем коректен и както трябва написан и като логика и като променливи. На Влади авторското решения е едно от най-добрите решения на изпит като цяло. Сега дали може да стане и по друг начин с events и тн да. Но тук имаш мастер-а тои ти следи за state-a на играта,и нищо друго не го интересува,тои получава командите какво се случва в рунда,от там нататък героите се грижат за останалите неща и мастъра накрая проверява дали играта е свършила. А самия engine които не знае какво правят герои и мастъра се грижи всичко да върви докато не се изпълни определено условие и така.

0
DESAN avatar DESAN 4 Точки

И ако Гетването на айтема е поместено в класа Character в body-то на метода GiveCharacterItem това е лошо и неправилно така ли?

0
15/02/2019 19:08:51
TeodorStefanovPld avatar TeodorStefanovPld 1274 Точки

да така нарушаваш принципа че един метод трябва да прави само едно единствено нещо.Strong cohesion loose coupling.

Ako го сложиш вътре в  GiveCharacterItem така метода ти прави 2 неща,и си вързваш методите един към друг, ако решиш да промениш getitem ще трябва да смениш не само него но и givecharacterItem ако смениш функционалноста много tight coupling стават нещата и генерално се избягват тея работи, това го правят в функционалното програмиране да си подават функций на функций но, ние избягваме да го правим.Примерно направиш getItem да връща bool вместо обект ще трябва да рефакторираш и него и после и giveitem а ако получаваш само предмета,метода не го бърка кои ще му го даде тоя предмет просто ще си добавиш новия метод и той ще ти хвърля предмета на getItem.

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.