Loading...

Професията "UX специалист" през очите на Георги Балинов и Стефан Иванов

Професията "UX специалист" през очите на Георги Балинов и Стефан Иванов

От 10 ноември в СофтУни започва безспорно един от най-интересните курсове до сега - Crash course in UX. Какво е UX, ще попитате. Нещо, без което не може нито един продукт/услуга, които искат да са успешни.

Безплатният курс ще ни запознае отблизо с дизайна на потребителското изживяване (UX - user experience), както и с цялостния процес на създаване на продукти с висока ползваемост, чрез фокусиране върху нуждите на крайните потребители.

Лектори на курса ще са UX мастърите Георги Балинов от криейтив и маркетинг агенцията HYPE и Стефан Иванов от световните лидери в UX - Infragistics. Как виждат света те, как определят професията си и кои качества ценят най-много у колегите си може да прочетете в блиц интервюто, което им взе Петя от екипа на СофтУни.

Петя: Представи се с 3 думи.

  • Стефан: Спокоен, целеустремен, принципен.
  • Георги: Креативен, усмихнат, позитивен.

Петя: Какъв искаше да станеш като малък?

  • Стефан: Сякаш най-живият ми спомен от детството е как рисувам и искам да стана художник. Е, озовах се не в някоя коренно различна професия, макар още да не мога да рисувам красиво J
  • Георги: От малък ми бяха интересни по-креативните професии, където хората обикновенно създават неща със собствените си ръце. Баща ми, майка ми и брат ми винаги са майсторили и създавали какви ли не неща покрай мен, а и подраствайки аз наблягах доста на рисуване и приложни изкуства.

Петя: Как би описал работата си като UX специалист на едно дете?

  • Стефан: Създавам играчки, които мама и тате с радост ще ти купят, за да можете заедно да си играете и да се забавлявате.
  • ГеоргиПравя нещата приятни и лесни за ползване.

Петя: Какъв е най-ценният урок, на който те е научила работата ти?

  • Стефан: Постоянно да поставям под въпрос собствените си предположения за това как трябва да се създаде определен продукт.
  • Георги: Имайки предвид, че хората винаги мислят и действат, водени от собствените си емоции, настроения и убеждения, да се стремя да разбера техните нужди и чувства и да направя взаимодействието им с даден продукт по-приятно и запомнящо се.

Петя: Кои са трите най-ценни качества на хората, които се занимават с UXдизайн? 

  • Стефан:
    • Умеят да слушат и да вникват в проблемите отвъд думите, които чуват.
    • Винаги търсят начин да си докажат, че грешат.
    • Търпение към хората.
  • Георги:
    • Поставят хората в центъра на всичко, което създават.
    • Стъпват в обувките на потребителите и визуализират пътя, който те биха извървяли използвайки даден продукт
    • Синтезират най-важните неща за даден продукт.

Петя: Каква е мисията на Infragistics? Каква е мисията на HYPE? 

  • Стефан: В Инфраджистикс нашата основна мисия е да увеличим продуктивността на разработчиците на софтуер и същевременно да превърнем качественото потребителско преживяване в ежедневие за бизнеса.
  • Георги: Основната мисия на HYPE е да създаваме продукти, които са винаги водени от правилната перспектива, фокусиращи върху решаване на основните проблеми, довели до тяхното създаване, и най-важното - провокиращи не просто страхотни резултати, но и емоции в своите ползватели.

ПетяКое е първото нещо, което ти прави впечатление, когато се запознаваш с нов продукт или услуга?

  • Стефан: Колко бързо мога да се ориентирам какво е в ръцете ми и колко грешки допускам преди да изпълня успешно първите си няколко задачи.
  • Георги: Освен като UX специалист, се развивам също като графичен дизайнер. Като такъв винаги съм много критичен към "опаковката" и това е първото нещо, което изгражда представата ми и с което запомням продукта или услугата.

ПетяОпаковката или съдържанието?

  • Стефан: Опаковката като начин да предразположиш потребителя за съдържанието, което му предстои да изпита.
  • Георги: Бих казал и двете - опаковката е важна в краткосрочен план, а съдържанието - в дългосрочен.

ПетяКнигата или корицата?

  • Стефан:Цялостното преживяване от четенето и емоциите, които то оставя у читателя.
  • Георги:За разлика от продуктите или услугите, при книгите не обръщам толкова внимание на кориците, колкото на страниците между тях.

ПетяУспехът за теб е…?

  • Стефан: ...пътуване, а не крайна точка, направлявано от малките решения, които взимам всеки ден.
  • Георги: ...истиснски, когато е споделен с всички около теб.

ПетяВярваш във…?

  • Стефан: ...добротата у хората и силата на добрата мисъл или дума, дори когато ситуацията не предразполага към това.
  • Георги: ...смислените неща, които всеки може да постигне в своя живот, стига да има желание.

ПетяКъде намираш вдъхновение?

  • Стефан:В хората, обожавам да наблюдавам тях, средата и поведението им.
  • Георги: Извън обичайните места и среда, най-често когато пътувам и се срещам с интересни хора.

ПетяАко имаше филм за живота ти, как щеше да се казва?

  • Стефан: lorem ipsum
  • Георги: "Мечтателя".

ПетяКакъв съвет би дал на хората, които тепърва започват да се занимават с UX?

  • Стефан: Създайте си правилните навици, научете се да слушатеумно и работете усърдно. Индустрията в България тепърва се заражда, а липсата на качествени кадри е болезнена. И в заключение, не забравяйте, че колкото повече научавате, толкова по-уверени ще се чувствате и толкова по-трудно ще ви е да се усъмните в предположенията си: stay hungry, stay foolish, deliver memorable experiences!
  • Георги: Говорете с хората, които ползват вашите продукти - те ще ви кажат как да си свършите работата по най-добрия начин. Споделяйте и обсъждайте постоянно идеите си с колегите от вашия екип. И не забравяйте: потенциалът и полето за развитие в сферата на UX в България е огромен и тепърва нуждите от UX специалисти ще продължават да растат.

За да се включите към безплатото обучение, посетете страницата на Crash course in UX.

UX course SoftUni

Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.