Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

louche avatar louche 3 Точки

Анализ за фигури в равнини

Привет,

Математика изобщо меко казано не ми е от силните страни, не е била и няма да бъде, но не искам и да замахвам с лека ръка и поне да я "мъча", но единствено на всички задачи където за условие е дадено фигура Х в равнината, просто давам пълен блокаж.

Та срам не срам, макар да им имам решенията, което е различно от да съм ги разбрал, продължавам вече месеци да се чудя за тях, и тъй като в момента си преповтарям за "спорта" всички задачи... пак до тях стигнах:

тема 2, задача 8 - Лице на правоъгълник в равнината

тема 4, задача 3 - Точка в правоъгълник

тема 4, задача 6 - Точка върху страната на провоъгълник

Ще може ли, ако не е проблем и на някой му се занимава, да се направи един пълен анализ на самите задачи и решенията им?

Благодаря.

 

0
Module: Java Advanced 19/01/2017 19:08:10
ThePSXHive avatar ThePSXHive 436 Точки
Best Answer

Задачи с "фигура X в равнината" е събирателен термин за задачите в които е възможно разглеждането на двуизмерни обекти в една от две широко използвани 2-D координатни системи:

Координатната система в лявата страна на изображението се нарича Декартова (правоъгълна) координатна с-ма, докато координатната система вдясно на изображението е известна като инвертирана ("преобърната") к-на система. Първата е тази, с която повечето от нас са запознати, преди да започнат да се занимават с програмиране (и особено компютърна графика). Голяма част от съвременните компютърни платформи боравят с втория тип к-на система, като се имат предвид и множество мобилни устройства. Въпреки всичко, има изключения.

Информацията с която разполагаш в двете задачи, е разположението (координатите) на горния ляв и долния десен ъгъл на съответната двуизмерна фигура (правоъгълник, в случая); (x1, y1), и (x2, y2). Изразите за лице и периметър на правоъгълникът са едни и същи и за двете к-ни системи, но понеже в условието не разполагаш с дължината и ширината, трябва да ги изчислиш на основата на горния ляв и долния десен ъгли. По-конкретен пример е следното изображение (само с линк, защото е твърде голямо). На него също разполагаме с правоъгълник, и неговия горен ляв ъгъл има координати (1, 1), докато долния десен ъгъл има координати (5, 3). Дължината и ширината на този правоъгълник ще намерим след като съобразим, че те съвпадат с разстоянията от дадените съответни върхове на правоъгълника, което означава, че работим със стойностите по оста X и Y. Това налага изваждането на x и y координатите на двете точки, но в същото време трябва да помним и, че от математическо и логическо гледище, стойността на ширината - както и на дължината - не може да бъде отрицателно число. Затова и в изразите използваме Abs() (абсолютната стойност на дадено число, която е винаги положителна). Останалото е праволинейно приложение на фолмулите за лице и периметър на правоъгълник.

0
fbinnzhivko avatar fbinnzhivko 1586 Точки

Колега даи линкове към задачите в Judje или условията или твои код във paste.bin.
Повече хора биха ти помогнали по този начин.

0
louche avatar louche 3 Точки

Мислех си го, но не исках да ангажирам с конкретно решение. Иначе:

2/8 

      double x1 = Double.parseDouble(console.nextLine());
      double y1 = Double.parseDouble(console.nextLine());
      
      double x2 = Double.parseDouble(console.nextLine());
      double y2 = Double.parseDouble(console.nextLine());
      
      double width = Math.abs(x1 - x2);     
      double height = Math.abs(y1 - y2);
      
      double area = width * height;
      double perimeter = 2* (width + height);
      
      System.out.println(area);
      System.out.println(perimeter);

4/3

      Scanner console = new Scanner(System.in);
      double x1 = Double.parseDouble(console.nextLine());
      double y1 = Double.parseDouble(console.nextLine());
      
      double x2 = Double.parseDouble(console.nextLine());
      double y2 = Double.parseDouble(console.nextLine());
      
      double x = Double.parseDouble(console.nextLine());
      double y = Double.parseDouble(console.nextLine());
      
      if ((x >= x1 && x <= x2) && (y >=y1 && y <= y2)) {
        System.out.println("Inside");
      } else {
        System.out.println("Outside");
      }

4/6

        double x1 = Double.parseDouble(console.nextLine());
        double y1 = Double.parseDouble(console.nextLine());

        double x2 = Double.parseDouble(console.nextLine());
        double y2 = Double.parseDouble(console.nextLine());

        double x = Double.parseDouble(console.nextLine());
        double y = Double.parseDouble(console.nextLine());

        boolean isOnLeftSide = (x == x1) && (y >= y1 && y <= y2);
        boolean isOnRightSide = (x == x2) && (y >= y1 && y <=y2);
        boolean isOnTopSide = (y == y1) && (x >= x1 && x <= x2);
        boolean isOnBottomSide = (y == y2) && (x >=x1 && x <= x2);

        if (isOnLeftSide || isOnRightSide || isOnTopSide || isOnBottomSide) {
            System.out.println("Border");
        } else {
            System.out.println("Inside / Outside");

 

0
19/01/2017 19:08:37
fbinnzhivko avatar fbinnzhivko 1586 Точки

Задачата за rectangle e много добре обяснена тук
 

Задача 2.Имаш 4 boolen променливи.
Искаш да провелиш дали търсената точка лежи на някои от тези 4 страни.

boolean isOnLeftSide = (x == x1) && (y1<= y && y <= y2);
Търсената точка лежи на лявата част на правоъгълника ако x на търсената точка е равен x на лявата страна на правоъгълника (x == x1) и y на търсената точка е по малък или равен от y на горния ляв ъгъл на правоъгълника (y <= y2)и y на търсената точка е по голям или равен от y на долния ляв ъгъл на правоъгълника(y1<= y).
За другите 3 страни е същотото.
Накрая проверяваш дали една от тези 4 проверки е изпълнена isOnLeftSide || isOnRightSide || isOnTopSide || isOnBottomSide.Ако една е изпълнена лежи на една от 4 страни.
Ако никоя от тези проверки не е изпълнена точката лежи вътре или извън правоъгълника.

 

0
19/01/2017 19:26:11
ThePSXHive avatar ThePSXHive 436 Точки

Относно задачите с допълнителните логически проверки, можем да се върнем към инвертираната координатна система и да разгледаме един пример с две точки в равнината - едната извън, а другата вътре в даден правоъгълник:

 

Точката P е вътре в правоъгълника, докато точката O е извън него. Разликата е, че координатите на точката P са ограничени от координатите на правоъгълника, и с първата част на проверката за "вътрешност/външност" искаме да се уверим, че стойността на абцисата (стойността по оста X) на точка P е ограничена от стойността на координатите на правоъгълника. Първата част от проверката изглежда така

(x >= x1 && x <= x2)

В случая, стойността на x e 200 (виж точка P отново), a стойностите на x1 и x2 са съответно 40 и 280 (виж горния ляв и долния десен ъгъл на правоъгълника). Като заместим тези стойности ще получим

200 > 40 && (И) 200 < 280

Понеже тази проверка е вярна (стойността и е истинна, защото заместването действително удовлетворява условието), преминаваме към втората част и разсъждаваме по аналогичен начин. Ако ординатната стойност на P (стойността по оста Y) е ограничена от правоъгълника, то и двете проверки са верни, и точката е вътре. Разбира се, тези проверки не са истинни за точката O, която не е ограничена от координатите на правоъгълника. В другата задача разсъждаваме по същия начин, но там се отчита и фактът, че една от координатите на точката съвпада с една от координатите на два от върховете на правоъгълника.

 

0
louche avatar louche 3 Точки

Изключително много ти благодаря за отделеното време и подробните разяснения!

1
20/01/2017 11:58:13
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.