Задача 2 от Memory Аccess and Мanagement
Привет,
Колко е очаквания вход, като брой елементи на масива?
Поздрави
Привет,
Колко е очаквания вход, като брой елементи на масива?
Поздрави
Здравей,
Ако някоя задача няма строго-дефиниран вход/изход, като тази, можете да я пишете както прецените, стига да е лесна за проверка - в тези случаи се държи повече на основния алгоритъм, отколкото на обработка на входа (всъщност в повечето случаи е така, но понякога строгото дефиниране на входа помага за осмислянето на самата задача).
Максимални ограничения за входа също не е нужно да мислите в тези случаи - можете да приемете, че входът няма да е твърде голям за нормална обработка (тази задача е линейна сложност така или иначе) - тоест за тази задача входът спокойно трябва да се събере в int и като размер, и като елементи
Примери за подходящ вход на тази задача са:
- въвеждане на число N, и след това въвеждане на N на брой елементи
- въвеждане на целия вход на един ред от конзолата (съответно трябва да обработиш със getline(cin, ...))
Поздрави,
Жоро
Защо вместо 10 задачи не се дава 4 -5 задачи?
И да са като за изпита да има примерни входн и изходни данни.
Повече време се отнема да се разбере, какво се има предвид в задача от колкото нейното написване като код.
Здравей,
Относно задачите с формат като на изпита - ще има 3 специални домашни задания, които ще се решават в judge системата, задачите в тях ще бъдат 4 и форматът ще е като на изпита. Те ще дават и по-големия процент от точки за домашно.
Упражненията, които са домашни за лекциите, са предназначени за упражнение на материала от лекциите и тяхната цел е да се свикне със самия език и функционалностите му, както и да се упражни алгоритмично мислене. Затова тези задачи са повече като бройка, за да покрият различни теми, а обясненията са съкратени, като се казва само основната идея на задачата, без да се задълбава в детайли, защото те не са важни и не е важно да се ангажирате със стриктен вход-изход. Идеята е да се фокусирате върху идеята на задачата, не върху вход-изхода. Така или иначе, повечето от задачите във второто домашно са с по-строго дефинирани условия от тези от първото, за да има по-малко неясни неща. Но писането (и четенето) на задачи като за изпит отнема повече време, а целта на тези задачи не е да ви изпитва, а да ви упражнява. Също така, част от упражнението е да разберете какъв алгоритъм би бил най-подходящ за не-напълно строго определени изисквания - повечето задачи в един проект се променят през времето, не се задават строго и често се налага да се доизмислят от един разработчик. Така че практика в тази насока също е полезна.
Поздрави,
Жоро
@darealex
Не съм съгласен с коментара Ви за липсата на примери - всички задачи, където това е нужно са с посочени примерни данни и очакван резултат (4, 5, 6, 7, 8 от последното домашно).
Ще се съглася, че някои от условията са леко объркващи - например двусмислието на израза decimal number, използван за една задача от миналото домашно, но като цяло описват много точно какво се иска, като оставят детайлите по имплементацията на въображението или предпочитанията на кандидат-програмиста :)
Според мен, задачите за домашно до момента са много добре подбрани - покриват минимума на материала от лекциите и същестевременно поставят интересни проблеми за решаване.
Аз лично не бих се разсърдил на повече задачи за упражнение (отделно от задължителното домашно), защото лекциите са само по една на седмица.