Loading...

Във форума е въведено ограничение, което позволява на потребителите единствено да разглеждат публикуваните въпроси.

ivan.d.uzunov avatar ivan.d.uzunov 22 Точки

08. Military Elite from "Interfaces and Abstraction" Differences Explanation

Привет колеги!

Реших да се завърна на една задача, която преди докарах до 80/100 и зарязах. Предполагам,. всеки ердин от вас си я спомня, но ето линк за исловието:

https://softuni.bg/downloads/svn/csharp-oop-advanced/July-2017/01.%20CSharp-OOP-Advanced-Interfaces-And-Abstraction/01.%20CSharp-OOP-Advanced-Interfaces-And-Abstraction-Exercises.docx 

Успях да я докарам дп 100/100, но имам големи разлики с авторското решение в github на курса. Исках да ви питам, каква е разликата и дали моето е добре направено? Дали на изпита и моето би минало?

Основните разликa и тя е в цялата структура е:

1.Аз съм правил класове само за изпозваните в самата програма типове войници. Пример: аз НЕ съм правил клас за Soldier (абстрактен е в авторкото решение) или SpecialisedSoldier, а направих само интерфейси ISoldier и ISpecialisedSoldier,

като ISpecialisedSoldier : ISoldier

и ICommando : ISpecialisedSoldier

и public class Commando : ICommando

 

в авторското решение:

Soldier : ISoldier

Private : Soldier, IPrivate

ISpecialisedSoldier : IPrivate

SpecialisedSoldier : Private, ISpecialisedSoldier

Commando : SpecialisedSoldier, ICommando

Защо ни е да правим абстрактен клас Soldier и абстрактен  клас SpecializedSoldier, при условие,че може да наследим направо интерфейсите? 

моят код: https://github.com/ivanduzunov/CSharpOOPAdvancedCourse/tree/master/Interfaces%20and%20Abstraction%20-%20Exercise/08.%20Military%20Elite

авторското решение: https://github.com/CSharpFundamentals/CSharp-OOP-Advanced_July2017/tree/master/MillitaryElite/MilitaryElite

 

Благодаря!

2
Module: C# Advanced
ambiorix avatar ambiorix 640 Точки

Аз направих тези интерфейси за които се съмняваш ти само защото в условието пише да се направят интерфейси за всеки клас.

Честно казано и аз много се чудя всеки път дали ми трябва интерфейс. Според мен идеята в задачата, и в авторското решение респективно, е да ни накарат да свикнем да ползваме интерфейси за да може абстракцията ни винаги да е максимално голяма.

Редакция: ако се абстрахираме от конкретната задача аз гледам да си структурирам проектите спрямо това изречение което намерих за най-полезно от многото четене за интерфейси и абстрактни класове: "An Interface defines what something can do (how it behaves), and an Abstract Class defines what something is."

 

0
05/08/2017 15:05:42
ivan.d.uzunov avatar ivan.d.uzunov 22 Точки

А добре, защо тогава е нужен абстрактен клас Soldier, при условие,че си имаме интерфейс ISoldier?

0
ambiorix avatar ambiorix 640 Точки

Защото този абстрактен клас е вече моделът за всички войници - има си конструктор, override ToString() и каквото друго е нужно.

0
ivan.d.uzunov avatar ivan.d.uzunov 22 Точки

Значи идеята е да имаме в класовете максимално малко неща, тоест структурата да ни е максимално абстрактна, нали така?

0
Можем ли да използваме бисквитки?
Ние използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Можете да се съгласите с всички или част от тях.
Назад
Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият. Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание. Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
Рекламни
Използваме бисквитки, за да измерваме маркетинг ефективността ни, броене на посещения, както и за проследяването дали дадено електронно писмо е било отворено.