Функционални
Използваме бисквитки и подобни технологии, за да предоставим нашите услуги. Използваме „сесийни“ бисквитки, за да Ви идентифицираме временно. Те се пазят само по време на активната употреба на услугите ни. След излизане от приложението, затваряне на браузъра или мобилното устройство, данните се трият.
Използваме бисквитки, за да предоставим опцията „Запомни Ме“, която Ви позволява да използвате нашите услуги без да предоставяте потребителско име и парола. Допълнително е възможно да използваме бисквитки за да съхраняваме различни малки настройки, като избор на езика, позиции на менюта и персонализирано съдържание.
Използваме бисквитки и за измерване на маркетинговите ни усилия.
А как се прави това, да запазиш нещо често използвано като функция (във Visual Studio)?
Как се прави custom код снипет за често използвани команди?
Ето едно просто примерче:
namespace CalculatePercent
{
using System;
class StartUp
{
static void Main()
{
double value1 = CalculatePercent(100, 100); //Return 100
double value2 = CalculatePercent(100, 50); //Return 50
double value3 = CalculatePercent(100, 25); //Return 100
}
public static double CalculatePercent(double number, double percent)
{
return (percent / 100) * number;
}
}
}
Както виждаш написан е метод CalculatePercent който поучава два параметъра и връща стойност от тип Double. Подаването на параметрите е това в скобите (double number, double percent). След това можеш да използваш тези променливи в тялото на този метод. След това се прави се изчислението (percent / 100) * number; и стойноста се връща.
Извикването на метода става след като му непишеш и подадеш параметрите. Това е направено в Mein метода double value1 = CalculatePercent(100, 100); //Return 100. Това е накратко, надявам се да съм бил полезен и да запаля интереса ти още повече. Разбира се имам си много особености и няма как да ги опиша всичките в един коментар, например защо съм написа public и static пред името на метода. Тези неща малко по натам :)
Само за да е още по - интересно, ще кажа, че има едни неща наречени класове и можеш да създаваш собствени типове данни (вместо да използваш int, bool, string и т.н. можеш да си направиш твой тип дани). Ето един прост пример за това:
namespace DemoClass
{
using System;
class StartUp
{
static void Main()
{
Dog firstDog = new Dog();
firstDog.Name = "Pesho";
firstDog.Age = 5;
Dog seconDog = new Dog();
seconDog.Name = "Gosho";
seconDog.Age = 10;
Console.WriteLine(firstDog);
Console.WriteLine(seconDog);
}
}
public class Dog
{
public string Name { get; set; }
public int Age { get; set; }
public override string ToString()
{
return $"Dog {this.Name} is {this.Age} year old.";
}
}
}
В този код е написана имплементацията на класа Dog а в Main() метода се създават два обекта от тип Dog (firstDog, seconDog). Може да изглежда страшно за рабиране но не е. В следващите курсове тези неща се обясняват много много пдодробно. Dont worry. Ако все пак искаш да четеш за малко по-сложни неща като показаните тук, горещом ти препоръчвам да си вземеш книгата "Принципи на програмирането стс C#" на Светли Наков, Веселин Колев и колектив. Книгата ще ти се превърне в библия за известно време.